Επιχειρήσεις

BYD: Ο κορυφαίος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων που απειλεί την Tesla

Τα προσιτά, πράσινα αυτοκίνητα της BYD έχουν επιτυχία και στην Ευρώπη, η οποία παλεύει με τον πληθωρισμό και το ενεργειακό κόστος

Είναι η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων BYD, ή αλλιώς “Build Your Dreams”… Η εταιρεία που όπως ανακοίνωσε αναμένει τα κέρδη της για το τρίτο τρίμηνο του έτους να είναι υπερδιπλάσια σε σχέση με πέρυσι και παρουσιάζεται ως ο πρώτος  και μόνος αντίπαλος της Tesla αυτή τη στιγμή αφού προηγείται σε τριμηνιαία παραγωγή οχημάτων- και είναι δεύτερη μετά την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία σε παγκόσμιες πωλήσεις.

Η επιτυχία της δείχνει πόσο πολύ αναπτύσσεται η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας που φέτος ξεπέρασε την Ιαπωνία και κατατάχθηκε ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας στον κόσμο.

Χτίζοντας το όνειρο της BYD

Σε αντίθεση με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που επεκτάθηκαν για να κατασκευάσουν ηλεκτρικά μοντέλα, η BYD ήταν αρχικά μια εταιρεία μπαταριών που αργότερα άρχισε να κατασκευάζει αυτοκίνητα.

Ο διευθύνων σύμβουλός της Wang Chuanfu, που σήμερα φέρεται να αξίζει 18,7 δισ. δολάρια, γεννήθηκε στην κομητεία Wuwei σε μια οικογένεια αγροτών σε μια από τις φτωχότερες επαρχίες της Κίνας το 1966. Έμεινε ορφανός ως έφηβος και ανατράφηκε από τον μεγαλύτερο αδελφό και την αδελφή του.

Αφού απέκτησε πτυχία μηχανικής και φυσικοχημείας της μεταλλουργίας, συνίδρυσε την BYD μαζί με τον ξάδελφό του στο Shenzhen το 1995. Το δίδυμο έγινε γνωστό ως κατασκευαστές επαναφορτιζόμενων μπαταριών – που χρησιμοποιούνται σε smartphones, φορητούς υπολογιστές και άλλα ηλεκτρονικά είδη – οι οποίες ανταγωνίζονταν τις ακριβότερες ιαπωνικές εισαγωγές. Εισήχθη στο χρηματιστήριο το 2002 και σύντομα αγόρασε μια προβληματική κρατική αυτοκινητοβιομηχανία, την Qinchuan Automobile Company.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν στα σπάργανα τότε, αλλά οι αξιωματούχοι του Πεκίνου αναζητούσαν ένα κενό στην αγορά που θα μπορούσε να καλύψει η Κίνα. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, εισήγαγαν επιδοτήσεις και φορολογικές ελαφρύνσεις, καθώς η κυβέρνηση έδινε προτεραιότητα στην παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Ο ιδρυτής της BYD, Wang Chuanfu, στην έδρα του στο Shenzhen

Για την BYD, ήταν η τέλεια χρονική στιγμή. Οι μπαταρίες που κατασκεύαζε ήταν ουσιαστικά οι κινητήρες που θα τροφοδοτούσαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το 2008, ο Αμερικανός δισεκατομμυριούχος επενδυτής Warren Buffet αγόρασε μερίδιο 10% της BYD Auto, λέγοντας ότι μια μέρα θα γινόταν “ο μεγαλύτερος παίκτης σε μια παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων που αναπόφευκτα θα γινόταν ηλεκτρική”.

Και είχε δίκιο. Σήμερα, η Κίνα κυριαρχεί στην παγκόσμια παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων σε μεγάλο βαθμό λόγω της BYD. Και το Πεκίνο επιθυμεί να διατηρήσει αυτό το προβάδισμα – προσφέροντας από τον περασμένο Ιούνιο, φορολογικές ελαφρύνσεις αξίας 72,3 δισ. δολαρίων για τέσσερα χρόνια – το μεγαλύτερο κίνητρο σε μια εποχή που οι πωλήσεις έχουν επιβραδυνθεί.

Τα προσιτά, πράσινα αυτοκίνητα της BYD έχουν επιτυχία και στην Ευρώπη, η οποία παλεύει με τον πληθωρισμό και το ενεργειακό κόστος.

 

BYD VS TESLA

Ο Elon Musk γέλασε κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής συνέντευξης το 2011 όταν ρωτήθηκε για την BYD και τους κινέζους ανταγωνιστές. Εκείνη την εποχή, η Tesla ήταν ακόμη μια νεαρή εταιρεία που ήταν εισηγμένη στο χρηματιστήριο και μόλις είχε παρουσιάσει το πρώτο αυτοκίνητο που θα λανσάριζε – το Model S. Σήμερα βλέποντας την ανάπτυξη του κινεζικού κολοσσού μάλλον θα έχει άλλη αντίδραση!

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu