Στο πλαίσιο ευρύτερων συνεργασιών στον κλάδο του e-commerce
Το αρχαίο ρητό «η ισχύς εν τη ενώσει» έχει ισχύ και στο επιχειρείν. Ειδικότερα στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) μετά την αναγκαστική και επιβεβλημένη ανάπτυξή του την περίοδο της πανδημίας πλέον παρατηρείται μία τάση συμπράξεων. Ειδικά από το 2022 και μετά πυκνώνουν οι συνέργειες τόσο ανάμεσα στα marketplaces, μεταξύ τους, αλλά και με άλλες εταιρείες υπηρεσιών, με στόχο αφενός την βελτίωση της αποδοτικότητας της δραστηριότητας αφετέρου την καλύτερη και πιο γρήγορη εξυπηρέτηση των πελατών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Financial Report, τις τελευταίες εβδομάδες σχεδιάζεται άλλη μια σύμπραξη, ανάμεσα σε δύο γνωστές εταιρείες του γενικότερου κλάδου της λιανικής μέσω διαδικτύου, η οποία αναμένεται να επιβεβαιώσει τη γενικότερη διάθεση για συνέργειες που αποσκοπούν στην πιο γρήγορη εξυπηρέτηση του καταναλωτών.
Πρόκειται για τις εταιρείες Box Now, συμφερόντων του εκ Τσεχίας fund Εmma Capital και Shopflix, του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη οι οποίες συζητούν για συνεργασία με στόχο η δεύτερη να ενισχύσει τη δυναμική και το δίκτυο διάθεσης ανά την επικράτεια, βελτιώνοντας του χρόνους παράδοσης μέσω της Box Now. Εξάλλου, η μείωση του χρόνου παράδοσης είναι και από τα ”στοιχήματα” του νέου CEO της Shopflix, Γιάννη Στάθη, ο οποίος όλο τον προηγούμενο καιρό βρίσκεται στη διαδικασία κατάρτισης νέου business plan.
Η Box Now μέσα στο 2025 ετοιμάζει επέλαση στα ελληνικά νησιά μετά την αρχική παρουσία της σε τρία από αυτά τα προηγούμενα χρόνια, την Κρήτη, την Κέρκυρα και τη Λευκάδα. Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν πρόσφατα σε σχετική εκδήλωση από τον CEO της Δημήτρη Ανδριώτη, πέρα από τα 2.400 lockers που υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις και νησιά, το 2025 θα σημάνει την επέκταση της Box Now και σε άλλους προορισμούς, με τα lockers να ξεπερνούν σταδιακά τα 3000. Στην παρούσα φάση, κατά πληροφορίες από τα στελέχη της Box Now, η εταιρεία καλύπτει, μέσω των Lockers που έχει τοποθετήσει σε διάφορα σημεία, το 90% της ελληνικής επικράτειας.
Όλα αυτά συμβαίνουν σε έναν κλάδο, που , σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, για το έτος 2024, σε σύνολο 41.447 επιχειρήσεων με απασχόληση 10 άτομα και άνω, είχε συνολικό κύκλο εργασιών 376,1 δισ. ευρώ.
Skroutz –Avis: Τι προσδοκούν από τον κλάδο των αυτοκινήτων
Λίγες ημέρες πριν είχε προηγηθεί η ανακοίνωση για τη δημιουργία του πρώτου marketplace για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα της Skroutz, σε συνεργασία με την Avis, μια εντελώς καινούργια πλατφόρμα υπό την επωνυμία cardom.gr, κάτι για το οποίο έγινε προεργασία μηνών με την ομάδα του CEO της Skroutz Γιώργου Χατζηγεωργίου. Μέσω της πλατφόρμας με την ονομασία Cardom.gr μπορεί κάποιος να αγοράσει, αλλά και να πουλήσει αυτοκίνητο.
H ιστοσελίδα βρίσκεται ήδη στον “αέρα” από τα τέλη Φεβρουαρίου και τα πρώτα μηνύματα, κατά πηγές από την Skroutz είναι θετικά, ενώ ανάλογα με την πορεία της, η πλατφόρμα αναμένεται να ενισχυθεί το επόμενο χρονικό διάστημα με νέες υπηρεσίες, με στόχο να γίνει πιο ελκυστική στο καταναλωτικό κοινό, πιθανότατα μετά τους πρώτους μήνες παρουσίας της, μετά δηλαδή το φθινόπωρο του 2025.
Καταρχήν, όμως, επικεντρώνεται στο να εκμηδενίσει το χρόνο της διαδικασίας πώλησης: Κάθε ενδιαφερόμενος, δημιουργώντας προφίλ για το αυτοκίνητο του στην πλατφόρμα, έχει τη δυνατότητα να λάβει σε δευτερόλεπτα προτεινόμενη τιμή και να το πουλήσει online απευθείας στo cardom στην ανταγωνιστική τελική τιμή που θα προκύψει από τον απαραίτητο μηχανολογικό έλεγχο. Εναλλακτικά, μπορεί να δημοσιεύσει αγγελία πώλησης, ορίζοντας την τιμή που επιθυμεί.
Public: Ο πρωταθλητής στις συνεργασίες τα τελευταία χρόνια με στόχο τον 360 πόλο λιανικής
Την ίδια στιγμή, αναμφισβήτητα τα Public είναι ο πιο εξωστρεφής όμιλος από αυτούς που δραστηριοποιούνται στο e-commerce τα τελευταία χρόνια, προσεγγίζοντας κατά κύριο λόγο για σύμπραξη εταιρείες που μπορούν να τον βοηθήσουν στη δημιουργία ενός 360 πόλου λιανικής, από το κλικ του υπολογιστή στην πόρτα του καταναλωτή.
Κάτι το οποίο, όπως έχει αναφέρει πολλές φορές στο παρελθόν και ο CEO του, Ρόμπυ Μπουρλάς είναι και το ζητούμενο τα επόμενα χρόνια.
Μέσα στο 2024 η εταιρεία είχε ξεκινήσει συνεργασία με την πλατφόρμα Douleutaras, με την παροχή εκπτωτικού κουπονιού για υπηρεσίες για το σπίτι αποκλειστικά στα καταστήματα “Public + home” σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη». Βέβαια, η πλατφόρμα της Douleutaras δεν είναι άγνωστη στα στελέχη της Public, καθώς ο Νο2 της εταιρείας Νίκος Βαρβαδούκας διαθέτει μετοχικό ποσοστό σε αυτή.
Εξάλλου, η Public ήταν αυτή που στην ουσία εισήγαγε τις συμπράξεις με εταιρείες του ευρύτερου e commerce σε Ελλάδα και εξωτερικό, στην προσπάθεια αυτή της δημιουργίας ενός ολιστικού πόλου λιανικής: Ήταν το 2022, όταν τα Public έγιναν ο πρώτος omni-retailer στη χώρα που έφερε για τους πελάτες του τη δυνατότητα πληρωμών online σε τρεις άτοκες δόσεις (Pay in 3) χωρίς πιστωτική κάρτα, μέσω της διεθνούς εταιρείας fintech, της Klarna. Λίγους μήνες μετά ακολούθησε η ανακοίνωση για είσοδο του Olympia Group στο μετοχικό κεφάλαιο της Klarna. Την ίδια χρονιά, εγκαινιάστηκε και η στρατηγική συνεργασία με την iRepair, την εταιρεία επισκευαστικών κέντρων ηλεκτρονικών συσκευών στην Ελλάδα, της οποίας απέκτησε και 50% των μετοχών.
Η υλοποίηση της συνεργασίας του Public Group και της iRepair έκανε έναρξη με 4 σημεία service iRepair να έχουν δημιουργηθεί εντός των καταστημάτων Public στο The Mall Athens, στη Γλυφάδα, στο Σύνταγμα και στον Πειραιά. Επιπλέον σημεία service iRepair σε Ελλάδα και Κύπρο δημιουργήθηκαν το 2023, με 350 εξειδικευμένους τεχνικούς να απασχολούνται σε αυτά έως το τέλος του 2024. Κατά πληροφορίες από την εταιρεία, πρόκειται για μια σύμπραξη η οποία κάθε χρόνο προχωρά σε θετικό έδαφος, με τα σημεία πλέον να ξεπερνούν τα 30.
Μαρία Μπακοπούλου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Βίνια (CEO Ferrari): Είμαστε έτοιμοι για τους δασμούς Τραμπ
- ΔΥΠΑ: 413 νέες θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν στον Εβρο
- Πτωτικές τάσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
- Εκοιμήθη ο Μητροπολίτης πρώην Θεσσαλονίκης, Ανθιμος 91 ετών
- Ορκίστηκε πρόεδρος της Δημοκρατίας ο Κωνσταντίνος Τασούλας (LIVE)
- Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Τέσσερα βραβεία στα Green Brand Awards
- Χανιά: Σε εξέλιξη επιχείρηση για κατάσβεση πυρκαγιάς στον Αποκόρωνα
- GEO: Η Κάρπαθος στους εννιά “μυστικούς” προορισμούς της Ευρώπης για τους Γερμανούς
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις