Επιχειρήσεις

Bosch Hellas: Οι επενδύσεις στους ημιαγωγούς, η ηλεκτροκίνηση και οι προκλήσεις της βιομηχανίας

O CEO της εταιρείας Γιάννης Κάπρας

Γιατί η Ελλάδα δεν είναι στο πλάνο των συνεργασιών για την ανάπτυξη προϊόντων

Ως μία δύσκολη εποχή με πολλές προκλήσεις για τη βιομηχανία χαρακτήρισε την παρούσα, αλλά και τα χρόνια που έρχονται, ο CEO της Bosch Ελλάδας Γιάννης Κάπρας, προσθέτοντας ότι θα υπάρξουν πολλές αλλαγές στον τρόπο που αυτή λειτουργεί, τόσο λόγω της κλιματικής αλλαγής, όσο και λόγω του τεταμένα κοινωνικού κλίματος.

Μάλιστα, όπως τόνισε, μια πρώτη γεύση του κοινωνικού κλίματος που επικρατεί, δόθηκε και από το αποτέλεσμα των Ευρωεκλογών.

Κατά το ίδιο στέλεχος, η Ελλάδα βρίσκεται στο κάδρο της εταιρείας σαν μια χώρα με ευκαιρίες για την Γερμανική πολυεθνική, χωρίς όμως, να υπάρχει στο επενδυτικό πλάνο της σε σχέση με την παραγωγή προϊόντων επί ελληνικού εδάφους. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τον κ. Κάπρα προχώρα το σχέδιο για την δημιουργία ενός hub, κάτι το οποίο είχε προαναγγελθεί τα προηγούμενα χρόνια, το μέγεθος του οποίου καθώς και οι προσλήψεις για την λειτουργία του, θα εξαρτηθεί από τις επιχειρηματικές ευκαιρίες και το πελατολόγιο το οποίο θα προκύψει.

Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει πως η εταιρεία δεν ευημερεί. Σύμφωνα με όσα τόνισε ο κ. Κάπρας για την Bosch Hellas με δραστηριότητες στην αυτοκίνηση, τα ηλεκτρικά εργαλεία και τις οικιακές συσκευές ο τζίρος έφτασε τα 75,6 εκατ. ευρώ, με περιθώριο κέρδους 5,8 εκατ. ευρώ και ΕΒΙDT 4,4 εκατ. ευρώ.

Από αυτά η αυτοκίνηση, δηλαδή τα εξαρτήματα που παρέχει η Bosch για την κατασκευή των αυτοκινήτων έχει το μεγαλύτερο μερίδιο, με τα ηλεκτρικά εργαλεία και τις οικιακές συσκευές μα ακολουθούν, κάτι το οποίο αποτυπώνεται και στο αποτέλεσμα της εταιρείας παγκοσμίως: Από τα 91,6 δις τζίρο της Bosch σε όλο τον κόσμο, τα 56,2 προέρχονται από την αυτοκίνηση, τα 19,9 δις από τα καταναλωτικά αγαθά και 7,7 δις από την ενέργεια των κτιρίων.

Η περίπτωση των ημιαγωγών και η Ελλάδα ως κόμβος

Σύμφωνα με τον κ. Κάπρα, είναι ιδιαίτερη η περίπτωση των ημιαγωγών για την Bosch, ειδικά μετά από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα τα προηγούμενα χρόνια, κατά τα οποία καταγράφηκε μεγάλη έλλειψη διεθνώς.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, η εταιρεία θα προβεί παγκοσμίως σε επενδύσεις για την ανάπτυξή της κατηγορίας, την ώρα που τους επόμενους μήνες αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το πρώτο αποτέλεσμα αυτής της επένδυσης, ένα μεγάλο εργοστασίου παραγωγής ημιαγωγών στη Δρέσδη της Γερμανίας.

Πρόκειται για μια σημαντική επένδυση καθώς πλέον οι ημιαγωγοί χρησιμοποιούνται, πέρα από τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται σε όλες τις ηλεκτρικές συσκευές” υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι επίκειται και συνεργασία με γνωστή ταιβανέζικη εταιρεία.

Ερωτηθείς ο κ. Κάπρας αν θα υπάρξει κάποια συνεργασία με ελληνική νεοφυή εταιρεία για παραγωγή ημιαγωγών, ανέφερε ότι αυτό δεν είναι, προς το παρόν, στο πλάνο.

Ένα άλλο κομμάτι το οποίο η εταιρεία θέλει να αναπτύξει είναι και η ιατρική τεχνολογία, μέσω εργαλείων τεστ, τα οποία εντοπίζουν τους ιούς. Μάλιστα η Bosch, όπως τόνισε ο κ. Καπρας ήταν αυτή που στις αρχές της πανδημίας του κορονοιού είχε κυκλοφορήσει τεστ το οποίο εντόπιζε τον ιό μέσα σε 2,5 ώρες.

Με ρυθμούς χελώνας στην Ευρώπη η ηλεκτροκίνηση

Παράλληλα και πάρα τους σχετικά αργούς ρυθμούς με τους οποίους προχώρα στην Ευρώπη η ηλεκτροκίνηση, ο κ. Κάπρας έκανε λόγο για 30 έργα που προχωρούν εντός του τρέχοντος έτους καθαρά για ηλεκτροκίνηση. Διατύπωσε, ωστόσο, τις επιφυλάξεις του για το πως θα κινηθεί ο κλάδος, o οποίος στην Κίνα και την Βόρεια Αμερική βαδίζει με πιο αργούς ρυθμούς απ’ ότι στην Ευρώπη. Σε αυτό το πλαίσιο απέκλεισε την εμπλοκή, τουλάχιστον για τώρα, της εταιρείας στην παραγωγή ηλεκτρικών φορτιστών.

Στο στόχαστρο της Bosch είναι και η αγορά υδρογόνου, με πρόβλεψη για 5 δις ευρώ πωλήσεις μέχρι το 2030, αλλά και η αγορά της ηλεκτρόλυσης, με προβλέψεις 37 δις ευρώ μέχρι το ίδιο χρονικό όριο.

Κατά τα άλλα ο ίδιος απέκλεισε να γίνουν αυξήσεις στα προϊόντα της εταιρείας το 2024, με τις περισσότερες να έχουν, ήδη, γίνει το 2023 και στις αρχές του 2023, ενώ δεν προβλέπεται να γίνουν ούτε μειώσεις, παρά μόνο σε επιδοτούμενα προϊόντα.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu