Επιχειρήσεις

Bosch Ελλάδας: Πιο ακριβά προϊόντα τουλάχιστον κατά 10% λόγω κόστους παραγωγής

Η απότομη αύξηση των τιμών στις πρώτες ύλες και τα υψηλά μεταφορικά κόστη πυροδοτούν νέο κύμα ανατιμήσεων στα προϊόντα Bosch, σύμφωνα με τη διοίκηση της Bosch Ελλάδας, που εμφανίζεται μεν αισιόδοξη για τις επιδόσεις της δραστηριότητας το 2022 αλλά επισημαίνει αβεβαιότητες.

_x000D_

Η εταιρεία που έχει προχωρήσει ήδη σε ανατιμήσεις 3-5% από την αρχή του έτους ετοιμάζει νέο κύμα τον Ιούλιο, με το ποσοστό να φτάνει μεσοσταθμικά το 10% συνολικά. Οι ανατιμήσεις δεν προκάλεσαν αντιδράσεις από το πελατολόγιο, που κατανοεί ότι ήταν αναμενόμενες, σύμφωνα με τον Ιωάννη Κάπρα, διευθύνοντα σύμβουλο της Bosch Ελλάδας. Εξηγεί ότι αν και δεν προβλέπονται περαιτέρω αυξήσεις μέχρι το τέλος του έτους, ενδεχόμενη επιδείνωση των συνθηκών στο περιβάλλον είναι πιθανό να προκαλέσει νέα κλιμάκωση των τιμών.

_x000D_

Σύμφωνα με τον κ. Κάπρα, ενδεικτικό του κόστους που επωμίζεται η βιομηχανία είναι ότι οι τιμές του χάλυβα έχουν τριπλασιαστεί από τα επίπεδα του 2020. Επιπλέον έχουν αυξηθεί τα κόστη στις μεταφορές. “Η πίεση του κόστους αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές να μετακυλήσουν τις αυξήσεις τιμών. Στόχος δεν είναι να αυξηθούν τα κέρδη αλλά να περιοριστούν οι ζημιές λόγω του μεγάλου κόστους παραγωγής”, τόνισε σε εκδήλωση χθες για την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Bosch Ελλάδας. Παρά την διαφαινόμενη ομαλοποίηση της κατάστασης δεν προβλέπει ένα σύντομο τέλος στο πρόβλημα.

_x000D_

Η πορεία των πωλήσεων

_x000D_

Εν τω μεταξύ, οι παρενέργειες της γεωπολιτικής κρίσης έχουν αποτύπωμα στην αγορά και η Bosch παρατηρεί επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης των πωλήσεών της στο β’ τρίμηνο του 2022 ενώ ο όμιλος προετοιμάζεται για περαιτέρω επιβράδυνση το 2023.

_x000D_

Ειδικότερα η Robert Bosch Ελλάδος, βασική θυγατρική του γερμανικού ομίλου, εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 22% στο α’ τρίμηνο αλλά στο β’ τρίμηνο, με βάση τα στοιχεία Απριλίου – Μαϊου η αύξηση είναι κάτω από 20%.

_x000D_

Πρόκειται για επιδόσεις που έρχονται σε συνέχεια των θετικών ρυθμών ανάπτυξης το 2021, γεγονός που η διοίκηση αποδίδει στην εμπιστοσύνη της αγοράς και στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων που είναι στο Top5 της κατάταξης σε όλες τις κατηγορίες που έχουν παρουσία και ειδικά στα ηλεκτρικά είδη διατηρούν ηγετική θέση.

_x000D_

Οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου Bosch στην τοπική αγορά (που αφορούν όλες τις θυγατρικές στην Ελλάδα, ήτοι ηλεκτρικές συσκευές και βιομηχανικές λύσεις – αποκλειστικά εμπορικές δραστηριότητες) ανήλθαν σε 221 εκατ. ευρώ το 2021 ενισχυμένες κατά 16,3%.

_x000D_

Τα 64,8 εκατ. ευρώ είναι οι πωλήσεις της Robert Bosch Ελλάδος, γύρω στα 150 εκατ. ευρώ είναι ο τζίρος των οικιακών συσκευών και το υπόλοιπο είναι οι βιομηχανικές λύσεις.

_x000D_

Ο τζίρος της Robert Bosch Ελλάδος “μοιράζεται” σε 41 εκατ. ευρώ αυτοκίνηση (που σημείωσε αύξηση πέρυσι 16,8%), 11,4 εκατ. ευρώ ηλεκτρικά εργαλεία (με αύξηση 30,2%) και 11,7 εκατ. ευρώ τομέας ενέργειας και τεχνολογίας κτιρίων (με αύξηση 10,1%). Μάλιστα στον τομέα τεχνολογίας κτιρίων το σημαντικότερο κομμάτι είναι η θέρμανση και αντιστοιχεί σε περίπου 9,5 εκατ. ευρώ, με τα υπόλοιπα να αφορούν συστήματα ασφαλείας και project σε μεγάλα έργα.

_x000D_

Σε επίπεδο κερδοφορίας, το 2021 η εταιρεία εμφάνισε αύξηση 3,2% ενοποιημένων κερδών EBIT, στα 2,1 εκατ. ευρώ και οι καλύτερες επιδόσεις ήρθαν από την εμπορική δραστηριότητα.

_x000D_

Η Robert Bosch Ελλάδας καταγράφει σταθερή ανάπτυξη από το 2014 όταν προχώρησε στην αναδιοργάνωση. Υπενθυμίζεται ότι τo 2014 ήταν που η Robert Bosch GmbH απέκτησε το 50% της Bosch-Siemens Hausgerate GmbH, η οποία μαζί με την Siemens Hellas είχαν εξαγοράσει την Πίτσος το 1977. Έτσι δημιουργήθηκε η BSH Οικιακές Συσκευές που είχε περάσει στον έλεγχο του ομίλου BSH Gmbh, με αυτόνομη παρουσία στην Ελλάδα και με τις γνωστές εξελίξεις, όταν το 2017 η BSH αποφάσισε να μεταφέρει την παραγωγή στο εξωτερικό και να κλείσει το εργοστάσιο της Πίτσος στου Ρέντη.

_x000D_

Πρακτικά η Bosch Ελλάδας, που διατηρεί στην Ελλάδα αποκλειστικά εμπορική δραστηριότητα, μέσα σε μια 8ετία υπερδιπλασίασε το τζίρο της.

_x000D_

Οι προκλήσεις και η στρατηγική για τον όμιλο

_x000D_

Σημειώνεται ότι η Ελλάδα είναι μια μικρή αγορά, μόλις 0,2%, για τη Bosch, που είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής εξοπλισμού αυτοκινήτων παγκοσμίως, με πωλήσεις 78,7 δισ. ευρώ (+10,1% το 2021) και με τη μερίδα του λέοντος να αφορά στην αυτοκίνηση που εισφέρει τα 45,3 δισ. ευρώ.

_x000D_

Ζητούμενο για τον όμιλο είναι το ταλέντο, καθώς στοχεύει στην πρόσληψη 10.000 προγραμματιστών προκειμένου να επιτύχει τους στόχους του για ψηφιοποίηση και εξηλεκτρισμό, τόσο στην ηλεκτροκίνηση όσο και στον τομέα θέρμανσης-ψύξης. Εστιάζει στις κυψέλες καυσίμου στερεού οξειδίου (SOFC) και στις τεχνολογίες υδρογόνου, που θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στον εξηλεκτρισμό του αυτοκινήτου και της βιομηχανίας στα επόμενα χρόνια. Επενδύει γι’ αυτό το σκοπό 10 δισ. ευρώ την επόμενη τριετία. Στόχος είναι η επιτάχυνση της μετάβασης καθώς η ζήτηση είναι ήδη υψηλή, με ενδεικτικό ότι 10 δισ. ευρώ του τζίρου του 2021 προήλθε από στην ηλεκτροκίνηση και αναμένεται περαιτέρω ανάπτυξη δεδομένου του στόχου της ΕΕ να βάλει τέλος στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

_x000D_

Πράσινες επενδύσεις στην Ελλάδα

_x000D_

Εν κατακλείδι, η μετάβαση στις τεχνολογίες υδρογόνου θα συνεισφέρει στην ικανοποίηση των φιλόδοξων στόχων που έχει θέσει η Bosch απέναντι σε προκλήσεις όπως η κλιματική κρίση.

_x000D_

Η Bosch το 2020 ήταν η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως με ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα. Έχοντας πετύχει νωρίτερα τον συγκεκριμένο στόχο που είχε θέσει για το 2021 στοχεύει πλέον σε μείωση του CO2 σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα κατά 15% μέχρι το 2030. Ειδικότερα στην Ελλάδα η Bosch σχεδιάζει έργα στον τομέα της πράσινης και έξυπνης κινητικότητας και προωθεί επένδυση περίπου μισού εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ στις εγκαταστάσεις της στο Κορωπί, με στόχο να καλύψει πάνω από 95% των αναγκών της σε ηλεκτρικό ρεύμα.

_x000D_

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu