Επιχειρήσεις

Black Friday: Ήρθε… μπροστά μια εβδομάδα με «ομοβροντία» προσφορών

Άρχισε στις 20:00 χθες, δηλαδή στο κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων, το εμπορικό γεγονός της Black Friday, με τηλεοράσεις, laptop, περιφερειακά, smartphones, καρέκλες γραφείου και λευκές συσκευές να προσφέρονται στις ψηφιακές βιτρίνες σε τιμές μέχρι 80% χαμηλότερα.

_x000D_

Οι αλυσίδες Κωτσόβολος, Πλαίσιο, PMM έκοψαν πρώτες το νήμα της εκκίνησης μιας εκπτωτικής περιόδου που έχει «ξεχειλώσει» τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, καθώς από εμπορικό γεγονός μιας ημέρας, έγινε

_x000D_

Ξεκινά από τις εταιρείες ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών ειδών, που παρασύρουν σε επιθετικές εμπορικές πολιτικές κάθε χρόνο και νωρίτερα και τους υπόλοιπους κλάδους. Ο ανταγωνισμός είναι έντονος και παρά το γεγονός ότι τα περισσότερα εμπορικά καταστήματα ετοιμάζονται για τη χριστουγεννιάτικη περίοδο αγορών, μπαίνουν στον χορό.

_x000D_

Ας σημειωθεί ότι έχουν φορτώσει τις αποθήκες τους με χειμερινές συλλογές ενόψει γιορτών και δεν έχουν συμφέρον να διαθέσουν το συγκεκριμένο εμπόρευμα σε τιμές Black Friday. Όπως μάλιστα υπενθυμίζουν επιχειρηματίες από τον κλάδο της ένδυσης, ο Νοέμβριος τούς έχει εξαντλήσει. Αρχίζει με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις, όπου ο τζίρος τους αντί να ενισχύεται υποχωρεί -εξού και το επίσημο αίτημα για κατάργησή τους- ενώ τα πρόσφατα μέτρα για τους ανεμβολίαστους έχουν περιορίσει την επισκεψιμότητα στα καταστήματά τους, κλιμακώνοντας τις πιέσεις.

_x000D_

Πάντως εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να συντονιστούν όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις, διεκδικώντας μερίδιο στον τζίρο της Black Friday που ξεπερνά τα 2,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις. Αξιοποιώντας συγκεκριμένους κωδικούς ως «κράχτες», κάτι που ισχύει και για τα δίκτυα των πολυεθνικών όπως Zara, H&M, Μarks & Spencer και άλλες εταιρείες, στοχεύουν να προσελκύσουν πελατεία στα φυσικά τους καταστήματα ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στα e-shop δεν σταμάτησαν οι προσφορές. Αυτό ισχύει για εταιρείες καλλυντικών, boutique, καταστήματα αθλητικών ειδών, ακόμη και pet shop και φαρμακεία που προσφέρουν εκπτώσεις 40-50%, κλιμακώνοντας τις επικοινωνιακές τους καμπάνιες την τελευταία εβδομάδα ενόψει Black Friday. Ανάμεσά τους τα attica, Hondos Center, Cosmos Sport, Zakcret, Intersport, Pet City κ.ά.

_x000D_

Από χθες το βράδυ πολλά διαδικτυακά καταστήματα, ειδικά στον κλάδο τεχνολογίας και φαρμακείου, καλλυντικά & συμπληρώματα, ανέβασαν τον πήχη ακόμη και πάνω από 80%.

_x000D_

Το σύνθημα έδωσαν οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών ειδών, που μετρούσαν αντίστροφα από χθες το απόγευμα για να ανοίξουν τις προσφορές στις 8 το βράδυ, ανταγωνιζόμενες σε συνθήματα και υπηρεσίες παράδοσης. Σε τηλεοράσεις και συστήματα ήχου οι προσφορές κυμαίνονταν σε 60-70% και υψηλότερα ενώ laptop και οθόνες προσφέρονταν με εκπτώσεις της τάξης του 30%. Στα smartphones και tablets οι προσφορές κινούνται κοντά στο 50% κατά μ.ο.

_x000D_

Η επισκεψιμότητα ανέβηκε κατακόρυφα στα δημοφιλή e-shop των μεγάλων retailers αλλά και στις πλατφόρμες μικρότερων παικτών του κλάδου τεχνολογίας και λευκών συσκευών, Euronics, Electronet, WelcomeStores κ.α.

_x000D_

Στελέχη της Κωτσόβολος αναφέρουν στο Euro2day.gr ότι η εταιρεία είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στην υψηλή ζήτηση, διαθέτοντας τις υποδομές και τα επαρκή αποθέματα, ενώ έμφαση δίνει και στους εταιρικούς πελάτες. Προσδοκίες για τις επιδόσεις της αυτή την περίοδο έχει η Πλαίσιο, ενώ στελέχη της PMM επαναλαμβάνουν ότι παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα για τυχόν αρρυθμίες αλλά εκφράζουν βεβαιότητα ότι οι καταναλωτές στην Ελλάδα θα βρουν επιλογές σε πάνω από 1 εκατ. κωδικούς προϊόντων στο δίκτυο της εταιρείας.

_x000D_

Σημειώνεται ότι στα είδη τεχνολογίας επικεντρώνεται το ενδιαφέρον και στα marketplaces Public, Skroutz και στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών Best Price. Ειδικές σελίδες για προσφορές διαθέτουν Praktiker, Leroy Merlin και άλλες εταιρείες οικιακού εξοπλισμού, καμπάνια για χριστουγεννιάτικα με εκπτώσεις ως 60% τρέχει η Jysk ενώ δικό της κατάλογο για τις γιορτές προωθεί η ΙΚΕΑ.

_x000D_

Εν κατακλείδι, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Black Friday που ενεργοποιήθηκε στη χώρα μας φέτος μία Παρασκευή νωρίτερα (κανονικά είναι στις 26/11), είναι αμερικανικός θεσμός διάρκειας μίας ημέρας, της Παρασκευής που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών, η οποία σηματοδοτεί την αρχή της περιόδου των χριστουγεννιάτικων αγορών.

_x000D_

Σήμερα έχει υιοθετηθεί από πολλές χώρες ενώ από το 1952 που πρωτοεμφανίστηκε, οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου ανοίγουν πολύ νωρίς, κάποιες από τα μεσάνυχτα και προσφέρουν μεγάλες προσφορές, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη μέρα να φέρνει τον υψηλότερο τζίρο της χρονιάς στο λιανεμπόριο.

_x000D_

Η πανδημία άλλαξε την παράδοση πέρυσι, καθώς τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά σε πολλές χώρες του κόσμου και στην Ελλάδα. Φέτος το εμπορικό γεγονός άρχισε διαδικτυακά, χωρίς ανησυχία για αρρυθμίες στη διεκπεραίωση παραγγελιών, όπως συνέβη στα lockdown, σε συνέχεια των επενδύσεων των εταιρειών σε υποδομές logistics και last mile.

_x000D_

Σημειώνεται ότι η Black Friday άρχισε νωρίτερα μέσω πλατφορμών σε όλο τον κόσμο, με early black friday deals στην Amazon, πρώιμες προσφορές από Costco, Target, Walmart, Toys, Best Buy κ.ά.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu