Επιχειρήσεις

Black Friday: Δυο ημέρες σύσσωμο το εμπόριο στο κυνήγι του χαμένου… ρευστού!

Με προσδοκίες για τόνωση της αγοραστικής κίνησης στα καταστήματα του λιανεμπορίου κορυφώνεται σήμερα και αύριο το εμπορικό γεγονός της Black Friday.

_x000D_

Από το πρωί και κόντρα στον βροχερό καιρό, ουρές σχηματίζονταν έξω από τα καταστήματα μεγάλων αλυσίδων αθλητικών και ρούχων sportwear για τη νεολαία κυρίως.

_x000D_

Ίδια εικόνα και στα καταστήματα καλλυντικών, με πρωταγωνιστή το γυναικείο κοινό.

_x000D_

Μια εβδομάδα περίπου μετά το άνοιγμα της πιο δημοφιλούς εμπορικής περιόδου της χρονιάς από τις αλυσίδες ειδών τεχνολογίας και ηλεκτρικών συσκευών, οι προσφορές γίνονται πιο «επιθετικές» ενώ τη σκυτάλη έχουν πάρει από χθες, Πέμπτη, οι μεγάλες αλυσίδες ένδυσης, τα πολυκαταστήματα καθώς και οι αλυσίδες καλλυντικών που μπαίνουν πιο δυναμικά στο παιχνίδι των προσφορών.

_x000D_

Ενδεικτικά, «-40% σε 40 προϊόντα» είναι το μήνυμα στην καμπάνια της Notos, «Βlack Friday έως 60% στα καλλυντικά» λέει η αλυσίδα attica, προσφορές έως 50% προτείνει η Sephora και 50-60% προσφέρει η Hondos Center.

_x000D_

Στις 21:00 χθες το βράδυ άνοιξε ειδική εφαρμογή στο e-shop της η Zara προσφέροντας επιλεγμένους κωδικούς με έκπτωση έως 40% ενώ η πρόσκληση για τα φυσικά καταστήματα είναι για σήμερα. Ανάλογο είναι το μοτίβο της H&M. Δυναμικά μπαίνουν στη μάχη και τα ελληνικά σήματα, με την attrattivo, την BSB, την Toi & Moi να προσφέρουν εκπτώσεις μέχρι 50%. Στο ίδιο ύψος κυμαίνονται οι προσφορές στην Intersport, τη Zakcret και άλλα δίκτυα αθλητικών ειδών.

_x000D_

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ζήτηση, όπως καταγράφεται τις προηγούμενες ημέρες από την επισκεψιμότητα των καταναλωτών στα sites και στα e-shops των καταστημάτων, κατευθύνεται σε κάζουαλ και αθλητική μόδα. Αυτή η τάση μένει να αποτυπωθεί και στις πωλήσεις των καταστημάτων σήμερα και αύριο.

_x000D_

Ο Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας (ΕΣΑ), σημειώνει ότι η αγορά έχει προσδοκίες από την Black Friday σε συνέχεια της αποδυνάμωσης της ζήτησης, ήδη από τον Οκτώβριο, όταν άρχισε η συζήτηση περί ακρίβειας. Εν πολλοίς, επιβεβαιώθηκε η εκτίμησή του ότι η αναταραχή δεν είναι παροδικό φαινόμενο μετά την αντίδραση της αγοράς τον Νοέμβριο, με την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων και την κλιμάκωση των κρουσμάτων. Τονίζει ότι η τοπική αγορά διαθέτει ισχυρούς και ικανούς επιχειρηματίες, τα καταστήματα έχουν επάρκεια εμπορευμάτων και οι τιμές είναι πολύ ελκυστικές για τα προϊόντα της τρέχουσας σεζόν.

_x000D_

«Οι έμποροι δίνουν μάχη για να δουν τζίρους και έχουν αρχίσει καμπάνιες εδώ και δέκα ημέρες» τονίζει, ενώ θεωρεί ότι ο τζίρος της Black Friday λειτουργεί συμπληρωματικά του εορταστικού τζίρου, μετά την αναιμική ζήτηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Τονίζει μάλιστα ότι αυτή η σεζόν δεν αφορά μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις αλλά κυρίως τις μικρές και τα συνοικιακά καταστήματα, που συχνά συμμετέχουν με μεγαλύτερες προσφορές.

_x000D_

Οι έμποροι κυνηγούν ρευστότητα, κυρίως όσοι έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, που είναι ένας στους τέσσερις, σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ. Επίσης κυνηγούν κέρδος μετά τις ζημιές της πανδημίας.

_x000D_

Στελέχη της αγοράς διαμηνύουν ότι ο κλάδος ένδυσης είναι ίσως ο μόνος στον οποίο δεν έχουν παρατηρηθεί ανατιμήσεις και ελλείψεις, ενώ τα καταστήματα είναι φορτωμένα με εμπόρευμα ενόψει Χριστουγέννων. Οι προσφορές ποικίλλουν, από 15% για τρέχουσες συλλογές, μέχρι 80% για εμπόρευμα που έχει μείνει στα αζήτητα από πέρυσι λόγω των δυσλειτουργιών από το υβριδικό μοντέλο λειτουργίας της αγοράς, click in shop και click away, αλλά και του φόβου μόλυνσης που απέτρεψε τους καταναλωτές από συναλλαγές στα φυσικά καταστήματα.

_x000D_

Πολλές εταιρείες έμειναν με απούλητο εμπόρευμα πέρυσι το Πάσχα ή έχασαν το momentum στην επανεκκίνηση, οπότε αυτές τις ημέρες θέλουν να αξιοποιήσουν την ευκαιρία για αποφόρτιση αποθηκών από προϊόντα των οποίων η αξία απομειώνεται.

_x000D_

Δεν πρέπει επίσης να παραβλέπεται ότι τα μέτρα για τους ανεμβολίαστους θέτουν νέες προκλήσεις στον εμπορικό κόσμο και δεν είναι λίγες οι εταιρείες που επιστρατεύουν το μοντέλο click away για να εξυπηρετήσουν πελάτες εξ αποστάσεως.

_x000D_

Είναι σαφές ότι ο εμπορικός κόσμος είναι πιο οργανωμένος φέτος απέναντι στις προκλήσεις ενώ οι επενδύσεις σε υποδομές logistics έχουν κάνει τις διαδικασίες παραγγελιοληψίας πιο απλές και γρήγορες. Ωστόσο η ζήτηση δεν είναι ικανοποιητική, παρά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που δείχνουν ανάκαμψη της αγοράς στο γ’ τρίμηνο στα επίπεδα προ πανδημίας (14,6 εκατ. ευρώ με αύξηση 11%).

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu