Επικαιρότητα

Μπήκες σε λεωφορειολωρίδα; Παίρνεις… ραβασάκι με το πρόστιμο

Το ηλεκτρονικό μάτι από 12 ψηφιακές κάμερες θα φωτογραφίζει τους παραβάτες σε μία προσπάθεια να βάλει τάξη - Που θα τοποθετηθούν

Στο πλαίσιο της προσπάθειας να αντιμετωπιστούν οι συστηματικές παραβιάσεις στις λεωφορειολωρίδες και να περιοριστεί η κίνηση στους δρόμους, ο ΟΑΣΑ επιστρατεύει 12 νέες σύγχρονες ψηφιακές κάμερες. Αυτές δεν θα καταγράφουν απλά το όχημα του οδηγού – παραβάτη, θα προσδιορίζουν και την παραβίαση του ορίου ταχύτητας. Στη συνέχεια θα αποστέλλεται… ραβασάκι στον παραβάτη.

Η βεβαίωση και καταγραφή των παραβάσεων θα γίνεται με ραντάρ και ταυτόχρονη φωτογράφηση των οχημάτων.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΑΠΕ – ΜΠΕ ο ΟΑΣΑ βρίσκεται σε διαδικασία προμήθειας 12 νέων ψηφιακών καμερών παραβάσεων σε Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων, που θα συνοδεύονται και από ισάριθμους θαλάμους υποδοχής, σε συνέχεια υπογραφής σχετικής σύμβασης με εξειδικευμένη εταιρία του χώρου. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 366.200 ευρώ(πλέον ΦΠΑ).

Για τη λειτουργία του συστήματος θα εγκατασταθούν δύο σταθμοί εργασίας σε αντίστοιχες Διευθύνσεις της Τροχαίας όπου θα γίνεται η επεξεργασία, η έκδοση και η αποστολή των βεβαιώσεων παραβάσεων σε αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων.

Πού θα τοποθετηθούν οι κάμερες

Οι δώδεκα θέσεις, στις οποίες θα τοποθετηθούν οι νέες ψηφιακές κάμερες επιλέχθηκαν σε συνεργασία με την Τροχαία, λόγω του ιδιαίτερου ενδιαφέροντος που παρουσιάζουν, δεδομένου ότι βρίσκονται σε κεντρικές λεωφόρους. Σε όλες τις θέσεις υπάρχουν εγκατεστημένες προειδοποιητικές πινακίδες.

Συγκεκριμένα οι νέες κάμερες πρόκειται να εγκατασταθούν ως εξής:

  • Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας: 5 κάμερες
  • Λεωφόρος Κηφισίας: 1 κάμερα
  • Λεωφόρος Μεσογείων: 3 κάμερες
  • Λεωφόρος Αλεξάνδρας: 3 κάμερες

Πώς θα δουλεύει το σύστημα

Ο ΟΑΣΑ θα παραδίδει στις Διευθύνσεις της Τροχαίας ανά τακτά χρονικά διαστήματα, κρυπτογραφημένο υλικό που θα λαμβάνεται από τις νέες ψηφιακές κάμερες, έτσι ώστε τα αρμόδια όργανα να βεβαιώνουν και να αποστέλλουν τις παραβάσεις.

Το σύστημα ελέγχου ταχύτητας (ραντάρ – φωτογραφικής κάμερας) θα λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως τοποθετημένο σε στύλο-καμπίνα (θάλαμο) και θα ελέγχει την ταχύτητα όλων των διερχομένων οχημάτων. Το όχημα που παραβιάζει την Α.Λ.Λ. θα καταγράφεται και θα αποτυπώνεται στη φωτογραφία.

Τι θα αποτυπώνει η φωτογραφία

Στη φωτογραφία θα εμφανίζεται:

  • ταχύτητα κίνησης
  • το σημείο/λωρίδα της παράβασης
  • η κατεύθυνση
  • η ημερομηνία
  • η ώρα καθώς επίσης και κάθε στοιχείο που κρίνεται απαραίτητο για την τεκμηρίωση της παράβασης

Η παράβαση θα καταγράφεται σε φωτογραφία μέσω ειδικής έγχρωμης ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διαχωρισμού επιβατικών (Ι.Χ.) και φορτηγών.

Τα οφέλη από την λειτουργία των λεωφορειολωρίδων

  • Αύξηση της ταχύτητας των ΜΜΜ σε 23 χλμ /ώρα
  • Βελτίωση της ποιότητας μεταφοράς των ΜΜΜ με αποτέλεσμα να είναι περισσότερο ελκυστικά για το επιβατικό κοινό
  • Αύξηση της επιβατικής κίνησης των ΜΜΜ και μείωση της χρήσης των ΙΧ οχημάτων
  • Μείωση της κατανάλωσης καυσίμων για τα ΜΜΜ
  • Βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών
googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu