Διεθνή

Barclays: Η Ινδία θα είναι ο επόμενος «βασιλιάς» της πολυτελούς μόδας

"Αρπάζει" τα σκήπτρα της πολυτέλειας από την Κίνα

Η Ινδία, η πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου, βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει ο επόμενος «βασιλιάς» της πολυτέλειας, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Barclays. Παρά τη μικρή της αγοραστική δύναμη (καθώς, η χώρα αντιπροσωπεύει μόνο το 2% περίπου των παγκόσμιων πωλήσεων πολυτελείας) η Barclays εκτιμά ότι η αγορά της θα αναπτυχθεί γρήγορα, με ετήσιο ρυθμό 15 έως 25% τα επόμενα επτά χρόνια, και θα φτάσει μεταξύ 23 και 38 δισ. ευρώ, λόγω της αυξανόμενης δύναμης της μεσαίας τάξης.

Λόγω της σταθερής ανάπτυξης της χώρας στον τομέα της μεταποίησης και των υπηρεσιών, σύμφωνα με το Yahoo Finance, το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της Ινδίας αναμένεται να αυξηθεί κατά 7,5% το 2024, μάλιστα, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν διάφορες προκλήσεις, όπως η εισοδηματική ανισότητα, ο περιορισμένος χώρος λιανικής πώλησης και η σχετικά μικρότερη όρεξη για αγαθά πολυτελείας.

«Θα μπορούσε η Ινδία να είναι η επόμενη Κίνα; Οι μάρκες πολυτελείας, εκτός των καλλυντικών, δεν φαίνεται να το πιστεύουν προς το παρόν», έγραψε η έκθεση της Barclays. «Τα σχόλια των εμπορικών σημάτων είναι πολύ αρνητικά μέχρι στιγμής, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της LVMH, Μπερνάρ Αρνό, να δηλώνει το 2023 ότι η Ινδία δεν είναι μια χώρα όπου μπορούν να έχουν ένα δίκτυο καταστημάτων πολυτελείας λόγω της πολύ μεγάλης εισοδηματικής ανισότητας και του πολύ χαμηλού κατά κεφαλήν ΑΕΠ», σημειώνεται στην έκθεση.

Παρά τις αρνητικές προοπτικές για την αναπτυξιακή δυναμική της Κίνας στον τομέα της πολυτέλειας, η Barclays δήλωσε ότι η εγχώρια αγορά πολυτελείας της χώρας αυτής αναμένεται να επεκταθεί από μηδέν έως 5%.

Μετά από μια έρευνα στην Ινδία στα τέλη Νοεμβρίου, η Barclays σημείωσε ότι οι Ινδοί αγοραστές τείνουν να έχουν μια πιο συντηρητική άποψη για τις αγορές πολυτελείας. «Ως αποτέλεσμα, μπορεί να έχουν σαφή προτίμηση στα ρολόγια και τα κοσμήματα έναντι των πιο ελαφρών ειδών πολυτελείας, όπως οι τσάντες, οι οποίες σπάνια θεωρούνται μακροπρόθεσμη αγορά», αναφέρει η έκθεση.

Σύμφωνα με την Barclays, η Βομβάη, το Νέο Δελχί και η Βεγγαλουρού φιλοξενούν περίπου το ήμισυ του εύπορου πληθυσμού της Ινδίας και διαθέτουν το 90% των υποδομών λιανικής πώλησης ειδών πολυτελείας της χώρας.

Το Νέο Δελχί, η πρωτεύουσα της Ινδίας, είναι το μέρος όπου ζει το «παλιό χρήμα» της χώρας και φιλοξενεί το πρώτο κατάστημα της Louis Vuitton στη χώρα, το οποίο άνοιξε το 2003.

Στη Βομβάη βρίσκεται το Jio World Plaza, το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο πολυτελών ειδών της Ινδίας. Το εμπορικό κέντρο άνοιξε επίσημα τον Νοέμβριο, εκτείνεται σε 750.000 τετραγωνικά πόδια και φιλοξενεί ήδη σημαντικές μάρκες όπως οι Louis Vuitton, Dior, Gucci και Cartier.

Σύμφωνα με τη Barclays, οι διαχειριστές εμπορικών κέντρων θεωρούν ότι η Gucci είναι ένα εμπορικό σήμα με μεγάλη δυναμική ανάπτυξης στην ινδική αγορά.

«Πέρα από την Gucci, ακούμε επίσης θετικά σχόλια για την Saint Laurent και την Balenciaga. Εκτός της Kering, μάρκες όπως η Louis Vuitton, η Chanel και η Dior σημειώθηκαν επίσης ως δημοφιλείς κατά τη διάρκεια των συζητήσεών μας», αναφέρει η έκθεση.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu