Επιχειρήσεις

AVAX: Το τέλος Παρασκευαΐδη και η επικυριαρχία Ιωάννου – Το ανεκτέλεστο και η επόμενη ημέρα

Στην πλήρη αποεπένδυση της από την εισηγμένη κατασκευαστική ΑΒΑΞ προχώρησε στις 31 Αυγούστου η οικογένεια Παρασκευαΐδη (J&P Investments) μεταβιβάζοντας το σύνολο της συμμετοχής της, ήτοι 22,041% σε εταιρικά σχήματα που ελέγχονται από τον νυν εκτελεστικό πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της κατασκευαστικής και βασικό μέτοχο της Χρήστο Ιωάννου.

_x000D_

Στο πλαίσιο αυτό, ο νέος μεγαλομέτοχος του ομίλου ελέγχει πλέον το 33,326% της εισηγμένης (προστιθέμενο στο 11,2% που ήδη ήλεγχε) και οριακά χαμηλότερα από το 33,333% που εκ της νομοθεσίας θα τον υποχρέωνε στην υποβολή δημόσιας προσφοράς.

_x000D_

Μετά τις παραπάνω μεταβιβάσεις, πέραν της ισχυροποίησης της οικογένειας Ιωάννου στην ελληνική κατασκευαστική, κλείνουν και οι επιχειρηματικές εκκρεμότητες μεταξύ των οικογενειών Ιωάννου και Παρασκευαΐδη, οι οποίες είχαν συγκρουστεί με αντικείμενο τον διεθνή κατασκευαστικό όμιλο J&P Overseas, ο οποίος πτώχευσε το 2018.

_x000D_

Υπενθυμίζεται ότι η J&P Investments, κατείχε περίπου το 45% του ομίλου ΑΒΑΞ από την ίδρυση του, όταν είχε σχηματισθεί με την συνένωση της ΑΒΑΞ, της J&P Hellas, και της ΕΤΕΘ. Όμως το ποσοστό της περιορίστηκε στο 23,8% λόγω μη συμμετοχής στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους, 20 εκατ. ευρώ που πραγματοποιήθηκε στις αρχές του 2020. Μέσα στο 2022 πώλησε επίσης ποσοστό 1,7%, το οποίο κατέληξε σε θεσμικά χαρτοφυλάκια, περιορίζοντας τη συμμετοχή της -η οποία ήταν ούτως ή άλλως τυπική- σε 22,041%

_x000D_

Παρά τη μη ενεργή συμμετοχή της οικογένειας Παρασκευαΐδη στα τεκταινόμενα του εισηγμένου κατασκευαστικού ομίλου, οι μετοχικές εξελίξεις οριστικοποιούν ένα συνεννοήσιμο μετοχικό και διοικητικό σχήμα (μαζί με τις οικογένειες Μιτζάλη και Κουβαρά), το οποίο ήδη διαθέτει ένα σημαντικό ανεκτέλεστο έργων, ενώ διεκδικεί περαιτέρω μερίδιο στα δημόσια και ιδιωτικά έργα της περιόδου.

_x000D_

Σημειώνεται πως το ανεκτέλεστο έργων του ομίλου από 1,4 δισ. ευρώ στο τέλος του 2021, ανέρχεται πλέον σε 2,2 δισ. ευρώ ενώ σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου το επίπεδο αυτό αναμένεται να αυξηθεί τα προσεχή χρόνια, καθώς πρόκειται να διεκδικήσει ενεργά νέα συμβόλαια σε κάθε κατηγορία έργων.

_x000D_

Υπενθυμίζεται πως πέραν της κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό και της εργολαβίας για τα έργα υποδομών στο Ελληνικό, ο όμιλος Άβαξ σε κοινοπραξία με τον όμιλο ΜυτιληναίουΜΥΤΙΛ +1,05%, έχουν αναδειχθεί προσωρινοί ανάδοχοι για το οδικό έργο ΣΔΙT του Flyover στη Θεσσαλονίκη, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ, το οποίο αναμένεται να συμβασιοποιηθεί μέσα στο 2022, ενώ αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για το οδικό έργο Μπράλος – Άμφισσα, προϋπολογισμού 285,5 εκατ. ευρώ.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu