Επιχειρήσεις

ΑΒΑΞ: Με κατασκευαστική αρτιότητα και στη γραμμή 4 του Μετρό

Με ρίζες από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα και σταθερή προσήλωση στην ποιότητα, ο Όμιλος ΆΒΑΞ είναι συνυφασμένος με τα πιο εμβληματικά έργα υποδομών της χώρας και συνώνυμο κατασκευαστικής υπεροχής. Η υπεροχή αυτή, σε συνδυασμό με την υψηλή του αξιοπιστία, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη διεκδίκηση και ανάληψη νέων έργων, πολλά εκ των οποίων, εκτός από πολυσύνθετα, ήταν έργα πρωτόγνωρα για τα ελληνικά δεδομένα, όπως ενδεικτικά η Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου, η Αττική Οδός και το Μετρό της Αθήνας

_x000D_

Ειδικά όσον αφορά στο Μετρό, ο Όμιλος ανέλαβε εξ ολοκλήρου την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ανθούπολη και Ελληνικό (από Αγ. Αντώνιο και Αγ. Δημήτριο αντίστοιχα) και την επέκταση της Γραμμής 3, από Εθνική Άμυνα προς Δουκίσσης Πλακεντίας και από Χαϊδάρι προς Πειραιά. Οι πρώτοι τρεις σταθμοί σε Αγία ΒαρβάραΚορυδαλλό και Νίκαια παραδόθηκαν το καλοκαίρι του 2020, ενώ το καλοκαίρι του 2022 θα παραδοθούν οι σταθμοί σε ΜανιάτικαΠειραιά και Δημοτικό Θέατρο. Αντίστοιχα στη Θεσσαλονίκη, η εταιρεία ανέλαβε σημαντικό μέρος της κατασκευής για την επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά.

_x000D_

Χάρη στη μακροχρόνια εμπειρία του σε έργα Μετρό, αλλά και στην υψηλή τεχνογνωσία και κατάρτιση των στελεχών του, ο Όμιλος ΑΒΑΞ διεκδίκησε και κέρδισε ως επικεφαλής της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ – GHELLA – ALSTOM την κατασκευή του Α’ τμήματος της Γραμμής 4. Ένα έργο που αποτελεί «το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που κατασκευάζεται στην Αττική τα τελευταία 20 χρόνια», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την τελετή συμβασιοποίησης του έργου που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες εβδομάδες στο Άλσος Βεΐκου.

_x000D_

_x000D_

Από την εκδήλωση συμβασιοποίησης του έργου που πραγματοποιήθηκε στο Άλσος Βεΐκου

_x000D_

Το μεγαλύτερο έργο του είδους του αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη

_x000D_

Με ορίζοντα έναρξης των κατασκευαστικών εργασιών στις αρχές του επόμενου έτους, το μεγαλύτερο έργο υποδομής μεταφορών αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με προϋπολογισμό ύψους € 1.8 δις, αναμένεται να δημιουργήσει περισσότερες από 5.000 νέες θέσεις εργασίας. 

_x000D_

Σε 8 χρόνια, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου, θα κατασκευαστούν σε μια γραμμή μήκους 12,8 χιλιομέτρων, η οποία θα εκτείνεται σε 4 δήμους15 νέοι υπόγειοι σταθμοί σε Άλσος ΒεΐκουΓαλάτσιΕλικώνοςΚυψέληΔικαστήριαΑλεξάνδραςΕξάρχειαΑκαδημίαΚολωνάκιΕυαγγελισμόςΚαισαριανήΠανεπιστημιούποληΖωγράφουΙλίσια και Γουδή.

_x000D_

H πορτοκαλί Γραμμή 4 σχεδιάστηκε έτσι ώστε να εξυπηρετεί αφενός πολλές πυκνοκατοικημένες γειτονιές της Αθήνας (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός) και αφετέρου μεγαλύτερο αριθμό κρίσιμων υποδομών όπως δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, οργανισμούς και υπουργεία, που μέχρι σήμερα εξυπηρετούνται από αστικές συγκοινωνίες και ΙΧ μεταφορικά μέσα. Υπολογίζεται πως το σκέλος Άλσος Βεΐκου – Γουδή θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 340.000 επιβάτες, εκ των οποίων 125.000 θα είναι εργαζόμενοι

_x000D_

 

_x000D_

Ενδεικτικά, αναφέρεται πως η απόσταση μεταξύ Κέντρου και Πανεπιστημιούπολης θα διαρκεί μόλις 7 λεπτά, διευκολύνοντας έτσι στην καθημερινότητά τους χιλιάδες φοιτητές. Παράλληλα, η νέα γραμμή θα φιλοξενεί δύο σημεία ανταπόκρισης με το υπάρχον δίκτυο του Μετρό σε «Ευαγγελισμό» με τη Γραμμή 3 και στο σταθμό «Πανεπιστήμιο» της Γραμμής 2 από το νέο σταθμό «Ακαδημία».

_x000D_

Μια περιβαλλοντική ανάσα για την πόλη της Αθήνας

_x000D_

Πολύτιμη αναμένεται η συμβολή του έργου στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Αθήνας, καθώς εκτιμάται πως καθημερινά θα πραγματοποιούνται 53.000 λιγότερες μετακινήσεις με ΙΧ. Εξέλιξη ιδιαίτερα σημαντική, καθώς σε όλη την Ευρώπη τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι η σύγχρονη απάντηση για τη μείωση της ρύπανσης στις πόλεις από τα ΙΧ, η οποία κυμαίνεται από 21% έως 30%

_x000D_

Επίσης, το έργο θα επιτρέπει την ανάκτηση από το σύστημα πέδησης (φρενάρισμα) των συρμών της μη χρησιμοποιημένης ενέργειας και την επιστροφή της και επαναχρησιμοποίησή της στο δίκτυο της πόλης, ενώ και τα επίπεδα θορύβου στις περιοχές αυτές θα μειωθούν σημαντικά. Τέλος, 1.216 μεγαβατώρες ενέργειας θα εξοικονομούνται καθημερινά, οδηγώντας στην έκλυση 318 λιγότερων τόνων διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα της πόλης. 

_x000D_

Ένα έργο με το βλέμμα στο μέλλον

_x000D_

Η Γραμμή 4 θα ενσωματώνει σύγχρονες τεχνολογίες και τάσεις από το χώρο των μεταφορών, και καινοτόμες μεθόδους κατά τη διάρκεια της κατασκευής της. 

_x000D_

Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό τεχνολογικής καινοτομίας της νέας γραμμής είναι οι 20 νέοι, πλήρως αυτόνομοι και αυτόματοι συρμοί σύγχρονης αισθητικής. Οι συρμοί αυτοί που θα λειτουργούν χωρίς φυσική παρουσία οδηγού, χάρη στα συστήματα σηματοδότησης & ελέγχου συρμών (ATC) και αυτόματης επιτήρησης συρμού (ATS), θα είναι κατασκευασμένοι σχεδόν πλήρως από ανακυκλώσιμα υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, ενώ για την ασφάλεια των επιβατών και στις αποβάθρες των σταθμών, θα τοποθετηθεί σύστημα αυτοματοποιημένης λειτουργίας θυρών αποβάθρας (platform screen doors) οι οποίες θα λειτουργούν ταυτόχρονα με τις θύρες των συρμών, όπως άλλωστε εφαρμόζεται σε πολλά δίκτυα Μετρό σε όλο τον κόσμο.  

_x000D_

_x000D_

Το σύστημα αυτοματοποιημένης λειτουργίας θυρών αποβάθρας που θα έχει η Γραμμή 4  

_x000D_

Με στόχο τη μείωση της κυκλοφοριακής όχλησης, σημαντικό μέρος των εκσκαφών θα γίνεται υπόγεια –  και όχι με τη μέθοδο ανοικτού ορύγματος (cut & cover) όπως σε προηγούμενα έργα Μετρό – πρακτική που θα επιτρέπει την ελάχιστη δυνατή κατάληψη χώρου στα κατά τόπους εργοτάξια. Με την ταυτόχρονη χρήση δυο νέων συγχρόνων μηχανημάτων διάνοιξης σηράγγων – γνωστά και ως μετροπόντικες – οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα περιοριστούν στο ελάχιστο και δεν θα θυμίζουν σε τίποτα τα εργοτάξια των Γραμμών 2 και 3. 

_x000D_

_x000D_

Άποψη τμήματος του υπό κατασκευή σταθμού Πειραιάς της Γραμμής 3

_x000D_

Σε επίπεδο κατασκευής θα αξιοποιηθούν καινοτόμες ψηφιακές τεχνολογίες, που στις κατασκευές συνοψίζονται στο αρτικόλεξο ΒΙΜ. Το Building Information Modelling συγκεντρώνει όλα τα φυσικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά μιας υποδομής και δημιουργεί ένα ψηφιακό μοντέλο, το οποίο μπορεί να προσομοιάσει τη λειτουργία της υποδομής σε διαφορετικά σενάρια. Έτσι, δίνεται η δυνατότητα τόσο στον κατασκευαστή, όσο και στον διαχειριστή της υποδομής, να λαμβάνει αποφάσεις σε όλο τον κύκλο ζωής της υποδομής με το μικρότερο δυνατό περιθώριο λάθους ή κόστους. Χάρη στο BIM η Γραμμή 4 του Μετρό θα αποτελεί υπόδειγμα τεχνικού σχεδιασμού, αποδοτικότητας, κατασκευαστικής διαχείρισης και αρτιότητας

_x000D_

Η Γραμμή 4 του Μετρό είναι αναμφίβολα ένα εμβληματικό έργο μεγάλου βεληνεκούς, με σημαντικό αντίκτυπο στην καθημερινότητα των πολιτών, καθώς θα επανασχεδιάσει ριζικά τον χάρτη των μετακινήσεων της Αθήνας. Παράλληλα αποτελεί μία κατασκευαστική και τεχνολογική πρόκληση μέσω της οποίας επιβεβαιώνεται η δυναμική και η τεχνογνωσία του Ομίλου ΑΒΑΞ, καθιστώντας τον βασικό κατασκευαστή έργων σταθερής τροχιάς στη χώρα και ισχυρό διεκδικητή έργων υποδομών γενικότερα, τα οποία αποτελούν εφαλτήριο ανάπτυξης και απασχόλησης για τα χρόνια που έρχονται.

_x000D_

 

_x000D_

 

_x000D_

 

_x000D_

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu