Επιχειρήσεις

ΑΒ Βασιλόπουλος: Το πλάνο ανάπτυξης στην Κρήτη και η έμφαση στην τοπική παραγωγή

Ο επικεφαλής της αλυσίδας Νίκος Λαβίδας και ο υπεύθυνος για την Κρήτη, Ανδρέας Μήτσουλας.

Για τα επόμενα χρόνια η εταιρεία θέλει να αποκτήσει αλλά πέντε καταστήματα στην Κρήτη


Δεκαπέντε καταστήματα διαθέτει στην Κρήτη η ΑΒ Βασιλόπουλος, δώδεκα εταιρικά και τρία με τη μέθοδο της δικαιόχρησης (Franchise) και έχει ως στόχο το επόμενο χρονικό διάστημα να αναπτύξει ακόμα περισσότερο το δίκτυο της, με άλλα πέντε σημεία στο νησί.

Πιο πρόσφατη είσοδος στο κρητικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας είναι το κατάστημα της Χερσονήσου, λίγα χιλιόμετρα πιο πέρα από το Ηράκλειο, ένα σημείο πώλησης, το οποίο άνοιξε τις πύλες του τον περασμένο Απρίλιο, με στόχο να απευθυνθεί κατά κλυριο λόγο στους ξένους επισκέπτες της περιοχής. Ως γνωστόν, η Χερσόνησος είναι από τις περιοχές της Κρήτης που προτιμούν για διακοπές σε μεγάλο βαθμό οι αλλοδαποί τουρίστες.

Πρόκειται για ένα κατάστημα 1140 τμ, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει 12ετη μίσθωση και βρίσκεται στρατηγικά τοποθετημένο κοντά στο νέο δρόμο που οδηγεί στο αεροδρόμιο του Καστελλίου, ένα έργο το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη διετία.

Επι της ουσίας, πρόκειται για μι επενδυτική ενέργεια, η οποία έρχεται να αξιοποιήσει το τουριστικό ρεύμα της ευρύτερης περιοχής του νομού Ηρακλείου, κάτι που φαίνεται και από την επισκεψιμότητα του σημείου.   

Σύμφωνα με τον area manager, υπεύθυνο της ΑΒ Βασιλόπουλος για την Κρήτη, Ανδρέα Μήτσουλα, τα ποσοστά επισκεπτών μέχρι τώρα είναι κατά 70% ξένοι και το 30% ντόπιοι καταναλωτές, κάτι το οποίο, βέβαια, όσο πλησιάζουμε προς την χειμερινή περίοδο αναμένεται να ανατραπεί.

Σε αυτό το πλαίσιο, προς ώρας, ο μέσος όρος του καθημερινού καλαθιού για το εν λόγω κατάστημα στην Κρήτη είναι 17 ευρώ και επικεντρώνεται κυρίως σε ροφήματα, σφολιατοειδή και φρέσκα προϊόντα, καθημερινά, δηλαδή,  προϊόντα που καταναλώνουν για πρωινό και μεσημεριανό οι ξένοι επισκέπτες.

Το στοίχημα των μικρών παραγωγών 

Σημαντικό κομμάτι του κωδικολογίου των καταστημάτων της ΑΒ Βασιλόπουλος στην Κρήτη αποτελούν και τα τοπικά προϊόντα, τα οποία μάλιστα έχουν και ειδική σήμανση στα Αγγλικά, την επωνυμία “Cretan product”,  προκειμένου να γνωρίζουν οι καταναλωτές ότι προέρχονται από παραγωγούς του νησιού.

Κατά όσα τονίζει ο κ. Μήτσουλας, από τους 13.000 κωδικούς που υπάρχουν στο υπάρχον κατάστημα, οι 355 είναι από τοπικούς παραγωγούς, κοντά στους 65 τον αριθμό από όλα τα σημεία του νησιού.

Πρόκειται για μια προσπάθεια της εταιρείας να τονώσει την τοπική επιχειρηματικότητα και παράλληλα να γνωρίσουν οι επισκέπτες από το εξωτερικό ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα, κάποια από τα οποία, μάλιστα, όπως κρασιά, καφές, καλλυντικά κλπ μπορούν να πάρουν και στην πατρίδα τους.

Ως εκ τούτου στα ράφια της ΑΒ Βασιλόπουλος μπορεί κάποιος να βρει τοπικά τυριά από την τυροκομική μονάδα Αμάρι, προϊόντα καθημερινής υγιεινής από την Χανιωτικη εταιρεία Oliveα, καφές Δανδαλη και αυτός από τα Χανιά κ.α.

Η εταιρεία, επίσης, έχει στρατηγική συνεργασία και με την τοπική επιχείρηση κρεάτων και αλιεύματων Κριβεκ του Γιάννη Φασουλα, γνωστού εμπόρου της περιοχής.

Ενδιαφέρον, δε, παρουσιάζει και το γεγονός ότι σχεδόν σε όλα τα καταστήματα της ΑΒ της Κρήτης η αλυσίδα έχει εγκαταστήσει ταμεία self check out, με τα οποία είναι καταρχήν περισσότερο εξοικειωμένοι οι ξένοι επισκέπτες και σταδιακά γίνονται και οι Έλληνες καταναλωτές.

Το συγκεκριμένο κατάστημα, όπως και όλα τα σημεία πώλησης της ΑΒ στην Κρήτη έχει διευρυμένο ωράριο, καθώς κλείνει τις πόρτες του στις 10 το βράδυ, ενώ είναι ανοιχτό και Κυριακές. Η πορεία του καταστήματος κρίνεται από την εταιρεία ως ικανοποιητική για τους πρώτους μήνες λειτουργίας,  με συγκρατημένη αισιοδοξία για την επόμενη, ολοκληρωμένη, χρονιά λειτουργίας, το 2025.

Σύμφωνα με οσα ανέφερε ο Managing Director της εταιρείας Νίκος Λαβίδας “θα θέλαμε να μεγαλώσουμε τα επόμενα χρόνια το κομμάτι του franchise στην Κρήτη και αναζητούμε συνεργάτες που μπορουν να το υποστηρίξουν αυτό” ενώ πρόσθεσε ότι σε ο,τι αφορά την παρουσία της ΑΒ στην Περιφέρεια, αυτή συνοψίζεται στο τρίπτυχο: Τοπικότητα, ιδιωτική ετικέτα και εβδομαδιαίες προσφορές. Εξάλλου, πολλά από τα προϊόντα της ΑΒ Βασιλόπουλος στην Κρήτη είναι ιδιωτικής ετικέτας, λόγω και του γεγονότος ότι οι ξένοι καταναλωτές έχουν αυτή τη νοοτροπία αγορών περισσότερο απ’ ο,τι οι Έλληνες.

Σημειώνεται ότι οι αλυσίδες λιανικής που έχουν “κατεβει” στην Κρήτη τα τελευταία χρόνια είναι η Lidl και ο Σκλαβενίτης, ενώ εξακολουθεί να είναι ισχυρό και το τοπικό brand Χαλκιαδακης.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu