Ετοιμάζεται νέο εταιρικό κατάστημα στη Ρόδο, ενώ αναμένονται εγκαίνια και στους Αγίους Αναργύρους
“Δεν πουλάμε, αναδιαρθρωνόμαστε, ο μέτοχος θέλει να δει την Ελλάδα να αναπτύσσεται. Υπάρχει πλάνο τριετίας για την ανάπτυξη της εταιρείας. Πριν αναπτυχθείς, πρέπει να αναδιαρθρωθείς“: Μήνυμα προς όλους τους πιθανούς αποδέκτες, την αγορά, αλλά και πιθανούς επενδυτές, απέστειλε ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος στην Ελλάδα, Νίκος Λαβίδας, με φόντο μια ιδιαίτερη χρονιά, το 2023, στο οποίο καταγράφηκαν μειωμένα λειτουργικά κέρδη 6,5 εκατ. ευρώ και ελαφρά μειωμένες πωλήσεις που προσέγγισαν τα 1,97 δις ευρώ.
Ο επικεφαλής της εταιρείας έδωσε τη δική του απάντηση γιατί ο κύκλος εργασιών παρέμεινε χαμηλός: “Ήταν μια χρονιά μεταβατική για την εταιρεία το 2023, στόχος μας ήταν να κρατηθούμε σταθεροί. Έκλεισαν καταστήματα, αλλά μετατράπηκαν σε franchise. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον είναι δύσκολο να έχεις αύξηση “.
Σε ό,τι αφορά τη λογική της αντιμετώπισης του πληθωρισμού, πάντως, η εταιρεία συνεχίζει την προσφορά δωροεπιταγών 6 ευρώ, αλλά και τις προσφορές και όχι σταθερά μειωμένες τιμές.
Την ίδια χρονιά ξεκίνησε και μια προσπάθεια αναδιάρθρωσης, η οποία θέλει το επόμενο χρονικό διάστημα καταστήματα της ΑΒ από εταιρικά να γίνονται franchise και να ανοίγουν πάνω από 40 νέα καταστήματα, κυρίως κάτω των 600 τμ, υπό τις επωνυμίες ΑΒ Βασιλόπουλος και ΑΒ Shop & Go. Κάποια από αυτά τα έχει εμπιστευτεί σε ήδη υπάρχοντες από χρόνια συνεργάτες της, όπως πχ διευθυντές παλαιών καταστημάτων, ενώ οι συμφωνίες που έχουν υπογραφεί θέλουν τους συνεργάτες να υποχρεούνται να προμηθεύονται το 80% των προϊόντων της και το υπόλοιπο 20% από όποιον άλλον επιθυμούν, ακόμα και ανταγωνιστή. Ο επικεφαλής της ΑΒ θεωρεί, πάντως, πως αυτό δεν θα πλήξει την εταιρεία, καθώς αυξάνεται το δίκτυο, μέσω του franchise, οπότε η όποια απώλεια δεν θα είναι τόσο αισθητή.
Έξαλλου, απαντώντας σε ερώτηση του Financial Report ο κ. Λαβίδας τόνισε ότι πριν το τέλος του 2024 η αρχές 2025 αναμένεται να ανοίξει και ένα ακόμα εταιρικό κατάστημα στη Ρόδο, ενώ ο τζίρος από τα καταστήματα σε νησιά βαίνει κάθε έτος αυξανόμενος, με αποτέλεσμα το 2023 να πλησιάζει, πλέον, το 17-18% του συνολικού.
Υπενθυμίζεται ότι το περασμένο καλοκαίρι η ΑΒ άνοιξε ένα δικό της εταιρικό κατάστημα στην Πάρο.
Η εξαγορά πριν το τέλος του 2024 και το Μαρούσι που μετατρέπεται σε Hub
Παρολαυτά η εταιρεία δεν παύει να κοιτά και ευκαιρίες που τυχόν παρουσιάζονται σε σχέση με την επέκτασή της σε όλη την επικράτεια. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του ισχυρού άνδρα της ΑΒ Βασιλόπουλος, πριν το τέλος του 2024 επίκειται μια εξαγορά μικρής αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην περιφέρεια, η οποία θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του δικτύου.
Ο ίδιος αναφέρθηκε και στο νέο hyper κατάστημα στο Μαρούσι, το οποίο ξεκίνησε τη λειτουργία του έναν χρόνο πριν και τουλάχιστον προς το παρόν, δεν έχει αποδώσει τα προσδοκώμενα και αναμένεται να λειτουργήσει άμεσα και σαν Hub της εταιρείας. “Μας έχει απογοητεύσει λίγο το κατάστημα στο Μαρούσι, καθώς απευθύνεται σε λίγο διαφορετικό κοινό από τα υπόλοιπα μαγαζιά και έχει κίνηση μετά τις 6 το απόγευμα που κλείνουν τα γραφεία“, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λαβίδας.
Στο πλαίσιο αυτό, αποκάλυψε ότι ήταν ”λάθος” και το άνοιγμα του ΑΒ Βασιλόπουλος στο Χαλάνδρι πριν από δύο περίπου χρόνια, ένα κατάστημα το οποίο έκανε εγκαίνια και έκλεισε τελικά μετά από 18 μήνες: «Αν δείτε το συγκεκριμένο κατάστημα, δεν βολεύει καθόλου η είσοδος, ήταν κάτι που το διαπιστώσαμε εκ των υστέρων, είναι περίεργο το σημείο που βρίσκεται. Δεν έχουμε, όμως, ζημία από εκεί, καθώς όλα όσα υπήρχαν εκεί, μεταφέρονται στο νέο κατάστημα που ανοίγει στους Αγίους Αναργύρους» ανέφερε.
Διευκρίνισε, σε αυτό το σημείο, πάντως ότι παραμένουν πολύ καλές οι σχέσεις με την εταιρεία που ανέπτυξε το ακίνητο στο Χαλάνδρι, αλλά και αυτό στους Αγίους Αναργύρους, την Ten Briuke.
Τι γίνεται με το προσωπικό
Η εύρεση προσωπικού στη λιανική πώληση είναι ένα σημαντικό ζήτημα τα τελευταία χρόνια. Κατά τον κ. Λαβίδα η δυσκολία εύρεσης προσωπικού εξακολουθεί να υπάρχει για την ΑΒ Βασιλόπουλος, ειδικά σε ό,τι αφορά ειδικότητες όπως κρεοπώλες, υπεύθυνους στο τμήμα των τυριών, αλλά και υπαλλήλους στην αποθήκη.
Σε αυτό την φάση, όπως πρόσθεσε, η εταιρεία στην παρούσα φάση αναζητά 171 εργαζομένους, πλήρους απασχόλησης σε όλα τα καταστήματα στη χώρα, κάτι το οποίο, όπως τόνισε χαρακτηριστικά «είναι πάρα πολύ δύσκολο».
Σύμφωνα με τα όσα καταγράφηκαν το 2023, η εταιρεία απασχόλησε 13.658 εργαζόμενους, από τους οποίους το 65% είναι γυναίκες και δαπάνησε σε παροχές προς αυτούς πάνω από 275 εκατ. ευρώ, την ώρα που οι ώρες εκπαίδευσης ετησίως στο προσωπικό ανήλθαν σε πάνω από 456.000.
Μαρία Μπακοπούλου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Δημοσκόπηση Marc: Νίκη Κασσελάκη με 34,1% στις εσωκομματικές του ΣΥΡΙΖΑ
- Intrakat: Μετονομάζεται σε AKTOR Όμιλος Εταιρειών – Οι νέοι στόχοι
- Ευρωπαϊκές αγορές: Με πτώση έκλεισαν όλοι οι δείκτες
- Intrakat: Αγοράζει ακίνητα 600 εκατ. ευρώ από την Prodea – Προχωράει σε αύξηση κεφαλαίου 200 εκατ. ευρώ
- Υπ. Ανάπτυξης: Νέα ανανεωμένη λίστα με μειωμένες τιμές σε 362 κωδικούς προϊόντων σούπερ μάρκετ
- Κομισιόν: Επενδύει 1,4 δισ. ευρώ στην ανάπτυξη βαθιάς τεχνολογίας (Deep Technology)
- Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Συνέχισαν να ακριβαίνουν ακόμη και τον Οκτώβριο – Μέχρι +48% τον Σεπτέμβριο
- ΗΠΑ: Σε υψηλό 9 μηνών η καταναλωτική εμπιστοσύνη
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις