Επιχειρήσεις

ΑΒ Βασιλόπουλος: Η μείωση τζίρου πάει με μείωση προσωπικού

Κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 2 δισ. ευρώ, διαμορφούμενος στα 1,966 δισ. ευρώ υποχώρησε πέρυσι ο τζίρος της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος καταγράφοντας απώλειες 2,69% σε σχέση με το 2020, όταν το σύνολο της αγοράς ενισχύθηκε πέρυσι κατά 1,3%. (πηγή: Nielsen IQ)

_x000D_

Η μείωση αυτή, σύμφωνα με τη διοίκηση της αλυσίδας, οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι το 2020 λόγω της πανδημίας είχε σημειωθεί αύξηση της κατ’ οίκον κατανάλωσης που οδήγησε σε αυξημένη καταναλωτική δαπάνη. Επιπλέον, οι πληθωριστικές πιέσεις και η αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου στο δεύτερο εξάμηνο του 2021, περιόρισαν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του καλαθιού αγορών τους.

_x000D_

_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Πάντως κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς η αλυσίδα, που επένδυσε 73,6 εκατ. ευρώ για την επέκταση και την αναβάθμιση του δικτύου πωλήσεων της, έθεσε σε λειτουργία 4 νέα καταστήματα σούπερ-μάρκετ και 46 καταστήματα με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchise), αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό του δικτύου των καταστημάτων της κατά 9% σε σχέση με το 2020.

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Στο τέλος του 2021, το δίκτυο πωλήσεων της αριθμούσε 592 καταστήματα από τα οποία 314 ήταν εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, 264 άνηκαν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 14 καταστήματα είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης. Το 2020 το δίκτυο πωλήσεων της αριθμούσε 543 καταστήματα εκ των οποίων τα 310 ήταν εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, 219 άνηκαν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 14 ήταν καταστήματα χονδρικής πώλησης. 

_x000D_

Εκτός από τις πωλήσεις που κινήθηκαν πτωτικά, παρά την αύξηση του δικτύου, ο αριθμός του προσωπικού της, μειώθηκε κατά 3,97% ή 612 άτομα με αποτέλεσμα αυτός να περιοριστεί στους 14.774 εργαζόμενους όταν στο τέλος του 2020 απασχολούσε 15.386 άτομα προσωπικό.

_x000D_

Παρά την πίεση στον τζίρο τα λειτουργικά της κέρδη αυξήθηκαν στα 66,727 εκατ. ευρώ από 65,268 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν στα 42,972 εκατ. ευρώ έναντι 39,014 ευρώ ενώ τα κέρδη χρήσεως ξεπέρασαν τα 30,728 εκατ. ευρώ από 28,298 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 8,59%.

_x000D_

Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η αύξηση στα ταμειακά της διαθέσιμα και ισοδύναμα τα οποία ξεπέρασαν τα 71,532 εκατ. ευρώ από 39,712 εκατ. ευρώ το 2020 ενώ ο καθαρός δανεισμός χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΑ 16 μειώθηκε στα 274,114 εκατ. ευρώ από 288,943 εκατ. ευρώ.

_x000D_

Την ίδια περίοδο οι ημέρες πίστωσης των προμηθευτών της αυξήθηκαν στις 115,3 ημέρες από 106,8 ημέρες το 2020 ενώ οι ημέρες είσπραξης των εμπορικών απαιτήσεων μειώθηκαν στις 11,4 ημέρες από 13,8 ημέρες το 2020. 

_x000D_

Στην τρέχουσα χρήση η αλυσίδα προχωρά σε επενδύσεις 60-70 εκατ. ευρώ τα οποία θα διατεθούν σε νέα καταστήματα και ανακαινίσεις, επέκταση των νέων concept και αναβάθμιση των λειτουργικών και παραγωγικών μονάδων, όπως και των αποθηκών. Επιπλέον, ενισχύει περαιτέρω το franchise δίκτυό μέσω της ανάπτυξης νέων σημείων πώλησης.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu