Με δύο ταχύτητες προχωρούν τα projects που αφορούν την Αττική Οδό, δηλαδή την παραχώρηση και τις τρεις απαραίτητες επεκτάσεις που θα δώσουν σημαντική ανάσα στο κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί στην Αθήνα αλλά και γενικότερα στην Αττική.
_x000D_
_x000D_
Από την άλλη πλευρά, μπορεί οι διαγωνισμοί για τις επεκτάσεις του οδικού άξονα να έχουν μείνει πίσω βάσει των όσων είχαν ανακοινωθεί στο παρελθόν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά ιδιωτικές εταιρείες, και πιο συγκεκριμένα η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις του Ομίλου Ελλάκτωρ, έχει πάρει την κατάσταση στα χέρια της εκμεταλλευόμενη τον νόμο για τις Πρότυπες Προτάσεις.
_x000D_
Πού «κολλάει» η παραχώρηση
_x000D_
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ, Ευθύμιος Μπουλούτας κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών και των επενδυτών για τα ετήσια αποτελέσματα του Ομίλου, εξέφρασε μία άποψη σχετικά με το διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία βρίσκει αρκετά σύμφωνη μεγάλο μέρος της αγοράς.
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Σημειώνεται, επίσης, ότι υπάρχουν σχήματα που είναι ανοιχτά ως προς το ενδεχόμενο εισόδου νέων ξένων παικτών στις τάξεις τους. Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου, έχει αναφέρει πρόσφατα, ότι δεν αποκλείεται η είσοδος νέου εταίρου στο σχήμα με τις Rubicone και Briza.
_x000D_
Επιπλέον, οι Όμιλοι Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ που διαχειρίζονται έως και το φθινόπωρο του 2024 την υφιστάμενη παραχώρηση της Αττικής Οδού θα χρειαστεί να αναζητήσουν νέο εταίρο ή να «κουμπώσουν» σε κάποιο από τα υφιστάμενα σχήματα, καθώς η το γαλλικό fund Ardian, όπως έχει ήδη γράψει το mononews, έχει αποχωρήσει από την κοινοπραξία που διεκδικεί τη νέα παραχώρηση.
_x000D_
Τα παραπάνω συνηγορούν στο γεγονός ότι τόσο οι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό όσο και το ΤΑΙΠΕΔ θα χρειαστούν παραπάνω χρόνο για να προετοιμαστούν όσο το δυνατόν καλύτερα για το διαγωνισμό που αφορά την μεγαλύτερη παραχώρηση της χώρας μας.
_x000D_
Βασικό σημείο αναφοράς θα είναι το πότε θα σχηματιστεί κυβέρνηση. Το επικρατέστερο σενάριο προβλέπει τη προσφυγή και σε δεύτερη κάλπη στις αρχές Ιουλίου, και επομένως το πιο πιθανό είναι ο διαγωνισμός να «τρέξει» εντός του φθινοπώρου.
_x000D_
Αυτό σημαίνει, ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει από εκεί και έπειτα να επιταχύνει τις διαδικασίες καθώς θα πρέπει σε διάστημα μικρότερο του ενός έτους να έχει επιλέξει τον προτιμητέο επενδυτή, να στείλει τη σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και αφού πάρει το πράσινο φως, αυτή να αποσταλεί στη Βουλή για να κυρωθεί ως νόμος του κράτους.
_x000D_
Υπενθυμίζεται ότι μέχρι στιγμής οι οκτώ μνηστήρες του έργου είναι τα εξής σχήματα:
_x000D_
- _x000D_
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Sentier
- Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ
- Όμιλος Κοπελούζου-Macquarie
- Mytlineos-Vinci
- Intrakat-Briza-Rubicone
- ABERTIS INFRASTRUCTURAS
- INC SpA
- EGIS-Vauban-DIF
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Πώς επιταχύνονται οι επεκτάσεις
_x000D_
Το δεύτερο σκέλος της Αττικής Οδού είναι το κατασκευαστικό κομμάτι, το οποίο έμεινε εκτός του διαγωνισμού της παραχώρησης. Στόχος του υπουργείου ήταν οι διαγωνισμοί για τις επεκτάσεις να προκηρυχθούν εντός του 2022 και έχει ήδη δημοπρατηθεί επιτυχώς η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης με ανάδοχο την Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat.
_x000D_
Με τη χρήση του νόμου των πρότυπων προτάσεων από την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με διευθύνοντα σύμβουλο το Γιώργο Συριανό φαίνεται ότι βγαίνουν από το συρτάρι και οι τρεις εναπομείνασες επεκτάσεις, οι οποίες αφορούν το Λαύριο, το Ελληνικό και τη Βουλιαγμένη.
_x000D_
Σημειώνεται ότι η εταιρεία συνεισφέρει στην επιτάχυνση της δημοπράτησης των παραπάνω έργων καθώς έχει υποβάλει εντός της περασμένης χρονιάς φάκελο στο υπουργείο υποδομών τίτλο ΑΘΗΝΑ Ι.
_x000D_
Υπενθυμίζεται ότι ο νόμος για τις Πρότυπες Προτάσεις πέρασε από τη Βουλή τον περασμένο Μάρτιο και μέσω αυτού οι ιδιωτικές εταιρείες αναλαμβάνουν τις μελέτες και τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης για έργα αξίας άνω των 200 εκατ. Ευρώ, δηλαδή κατά κύριο λόγο για μεγάλα δημόσια projects, ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεις.
_x000D_
Στη συνέχεια τα παραδίδουν έτοιμα στο υπουργείο υποδομών ή ενέργειας, τα οποία αξιολογούν την κάθε πρόταση και εγκρίνουν ή όχι τη διενέργεια του διαγωνισμού.
_x000D_
Η εταιρεία που προτείνει το έργο θα έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα, δηλαδή στην περίπτωση που δεν αναλάβει τη σύμβαση για το έργο που η ίδια πρότεινε, τότε η αναθέτουσα αρχή καλεί τα σχήματα που βρίσκονται μεταξύ της πρώτης θέσης (ανάδοχος) και της θέσης της προτείνουσας εταιρίας και τους ζητούν να υποβάλλουν νέες βελτιωμένες προσφορές.
_x000D_
Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται το γεγονός ότι η εταιρία που πρότεινε το έργο, θα έχει μία «δεύτερη ευκαιρία». Εάν, δε, και πάλι δεν αναλάβει η εταιρία το έργο, τότε θα αποζημιωθεί για τη μελέτη και τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Lidl Ελλάς: Αλλη μια κίνηση υπέρ του καταναλωτή – Απορροφά τον ΦΠΑ σε ορισμένα τρόφιμα
- IRIS: Από 1/11 πληρωμές χωρίς προμήθεια σε όλες τις επιχειρήσεις
- Volvo: Προχωρά σε περικοπές του κόστους 1,64 δισ. ευρώ
- Rita Galli (ΔΕΣΦΑ): Μνημόνιο Συνεργασίας για τον διασυνδετήριο αγωγό με τον διαχειριστή της Β. Μακεδονίας
- Rheinmetall: Αύξηση 73% στις πωλήσεις α’ τριμήνου 2025
- Μελόνι: Πρέπει να ενισχυθεί η Ατλαντική Συμμαχία
- Χρηματιστήριο: Οριακή πτώση για τον Γενικό Δείκτη
- BP: Πτώση καθαρών κερδών στα 1,38 δισ. δολάρια το α’ τρίμηνο
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις