Οικονομία

Αττική Οδός: Από σήμερα ξεκινάει η «μάχη των μαχών» για τους 6 μνηστήρες – Στις 7 Σεπτεμβρίου ανοίγουν οι προσφορές

Το ΤΑΙΠΕΔ θα εξετάσει τα νομιμοποιητικά έγγραφα και εκτός απροόπτου θα δώσει το πράσινο φως σε όλα τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον – Ακολουθεί το 10ήμερο για ενστάσεις - Στις 7 Σεπτεμβρίου ανοίγουν οι προσφορές

Σήμερα το απόγευμα θα συνεδριάσει το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ για να εγκρίνει τα νομιμοποιητικά έγγραφα και εκτός απροόπτου θα δώσει το πράσινο φως σε όλα τα σχήματα που κατέθεσαν προσφορά για την Αττική Οδό, δηλαδή στους 6 διεκδικητές. Να θυμίσουμε ότι η υποβολή των προσφορών πραγματοποιήθηκε στις 17 Ιουλίου.

Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ, η ομαλή μετάβαση στη διαχείριση της Αττικής Οδού στο νέο οικονομικό φορέα που θα υπογράψει τη νέα σύμβαση παραχώρησης.

Βάσει των προσδοκιών και των εκτιμήσεων το τίμημα που θα εισπράξει το δημόσιο για την εκ νέου παραχώρηση του αστικού αυτοκινητοδρόμου θα ανέλθει σε περισσότερα από 2 δισ. ευρώ.

Έτσι από την Παρασκευή το πρωί και για 10 ημέρες, ανοίγει το παράθυρο για τυχόν κατάθεση ενστάσεων μεταξύ των συμμετεχόντων. Οι 10 ημέρες είναι ημερολογιακές και αυτό σημαίνει πως ακόμα και το προσεχές Σαββατοκύριακο το ΤΑΙΠΕΔ θα έχει ανοιχτές τις πύλες του για να προσέλθουν όσοι εκ των ενδιαφερόμενων σχημάτων θέλουν να ελέγξουν τους φακέλους των υπολοίπων. Το δεκαήμερο κλείνει στις 4 Σεπτεμβρίου.

Στις 7 Σεπτεμβρίου ανοίγουν οι προσφορές

Το επόμενο βήμα για την απόκτηση της Αττικής Οδού θα είναι η 7η Σεπτεμβρίου. Σε αυτό το χρονικό σημείο θα πραγματοποιηθεί νέο Διοικητικό Συμβούλιο από το ΤΑΙΠΕΔ όπου θα ανοιχθούν οι οικονομικές προσφορές.

Σύμφωνα με πληροφορίες το ΤΑΙΠΕΔ θα ανακοινώσει όχι μόνο την προσφορά του προτιμητέου επενδυτή, αλλά και όλων των υπόλοιπων σχημάτων που θα φτάσουν μέχρι εκείνη την ημέρα. Ουσιαστικά θα γνωρίζουμε τι προσφορές έδωσαν όλοι όσοι συμμετείχαν μέχρι τέλους.

Θα πρέπει να σημειώσουμε πως ο διαγωνισμός είναι πλειοδοτικός, δηλαδή – σε αντίθεση με τους δημόσιους διαγωνισμούς για έργα -, την Αττική Οδό θα την αποκτήσει αυτός που θα δώσει τα περισσότερα χρήματα. Ακριβώς όπως έγινε δύο χρόνια πριν με την Εγνατία Οδό.

Εφόσον η υψηλότερη πρόσφορα έχει διαφορά μέχρι και 5 ποσοστιαίες μονάδες με κάποια άλλη, τότε το ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με την διακήρυξη του διαγωνισμού, θα απαιτήσει βελτιωμένες προσφορές. Δηλαδή από το σχήμα με την υψηλότερη προσφορά και όποια άλλη κινείται στα παραπάνω όρια.

Σε άλλη περίπτωση, αν δηλαδή η διαφορά μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης προσφοράς είναι μεγαλύτερη από τις 5 μονάδες και το τίμημα καλύπτει τις απαιτήσεις που έχουν θέσει οι δύο ανεξάρτητοι εκτιμητές, τότε θα ανακηρυχθεί ο προτιμητέος επενδυτής.

Σε αυτό το σημείο θα μπορεί και πάλι, κάποιος από τα άλλα σχήματα να προσφύγει σε ένα διάστημα και πάλι 10 ημερών.

Η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων παικτών του κατασκευαστικού και επενδυτικού κλάδου. Οι διεκδικητές είναι οι:

– ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.

– ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.

– Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. – INTRAKAT A.E.

– Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD

– Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.

– Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS S.A.S.

Ο νέος παραχωρησιούχος θα παραλάβει έναν από τους εμπορικότερους αυτοκινητόδρομους της Ευρώπης και σίγουρα τον εμπορικότερο στην Ελλάδα. Η κίνηση και φέτος συνεχίζεται να αυξάνεται (σχεδόν στα 250.000 οχήματα κατά μ.ο. ανά ημέρα) αλλά ακόμα δεν έχει φτάσει στα υψηλά προ κρίσης επίπεδα όταν είχαμε ακόμα και 300.000 οχήματα ημερησίως.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οικονομία

close menu