Επιχειρήσεις

Αττική Οδός: Αυξημένα μεγέθη και κίνηση στο 9μηνο, χάρη σε εκλογές – τουρισμό

Η μέση ημερήσια κυκλοφορία φέρεται να ξεπέρασε τα 285 – 290 χιλ. το καλκαίρι

Ενισχυμένη παρουσιάζεται η Αττική Οδός στους πρώτους 9μήνες του 2023 τόσο σε επίπεδο κυκλοφορίας όσο και ως προς τα οικονομικά της μεγέθη. Την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023 η κυκλοφορία αυξήθηκε τουλάχιστον 10% έναντι του εννεαμήνου 2022, τα δε έσοδα της παραχώρησης ξεπέρασαν τα 158 εκατ. ευρώ, αυξημένα 10%.

Η μέση ημερήσια κυκλοφορία στο εννεάμηνο του 2023 σύμφωνα  κυμαίνεται μεταξύ 255 – 258 χιλ. οχήματα , αυξημένη κατά 10% και άνω έναντι του 9μήνου 2022 και 10% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019. Σε κάποιους μήνες εντός του 2023 η μέση ημερήσια κυκλοφορία φέρεται να ξεπέρασε τα 285 – 290 χιλ. οχήματα, σε ένα διάστημα που υπήρχε έντονη κινητικότητα λόγω εκλογών αλλά και της τουριστικής κίνησης, αφού ο αυροκινητόδρομος εξυπηρετεί και το βασικό αεροδρομιο της χώρας. 

Τα έσοδα στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023 ανήλθαν σε 158,2 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά περίπου 9% – 10% σε σχέση με το 9μηνο 2022 αλλά και 2019. Υπάρχουν μήνες με έσοδα (χωρίς ΦΠΑ) της τάξεως των 15 αλλά και 20 εκατ. ευρώ ανά περίπτωση.

Η νέα σύμβαση παραχώρησης

Οπως είναι γνωστό το ΤΑΙΠΕΔ ολοκλήρωσε τον διαγωνισμό για τη νέα παραχώρηση από το 2024 και ανέδειξε προτιμητέο επενδυτή τον όμιλο ΓΕΚ Τέρνα, που έδωσε και την υψηλότερη προσφορά. Ο δεύτερος υποψήφιος επενδυτής η κοινοπραξία της Vinci με τον Μυτιληναίος, προσπαθούν να μπλοκάρουν την διαδικασία με την κατάθεση προσφυγής και ασφαλιστικών μέτρων κατά της διαδικασίας. Η αίτηση αναστολής απορρίφθηκε και αναμένεται μέσα στο Νοέμβριο η εκδίκαση της κύριας προσφυγής. Αν απορριφθεί  και η κοινοπραξία επιμείνει, τότε θα πρσπαθήσει να παρακωλύσει την υπόθεση προσφέγοντας στο ΣτΕ.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu