Επιχειρήσεις

Attica Πολυκαταστήματα: Πώς η επένδυση στους χώρους, τα νέα brands και ο τουρισμός έφεραν αύξηση εσόδων

Ο επικεφαλής της Ideal Holdings, εταιρείας στην οποία ανήκουν τα Attica, Λάμπρος Παπακωνσταντίνου

Καινούργια brands θα ενταχθούν στα πολυκαταστήματα και στο υπόλοιπο του 2024

Καρπούς φαίνεται πως απέφεραν οι επενδύσεις που έγιναν τους τελευταίους μήνες στα Attica πολυκαταστήματα, κάτι που προκύπτει και από τα αυξημένα έσοδα του πρώτου εξαμήνου.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν πριν από λίγες ώρες από την Ideal Holdings, για το πρώτο εξάμηνο του 2024 στα Aττικα Πολυκαταστήματα καταγράφηκε αύξηση των εσόδων κατά 11% στα € 102,2 εκατ. ως αποτέλεσμα της αύξησης των συναλλαγών, της αύξησης των ωφέλιμων τετραγωνικών μέτρων του συνόλου των καταστημάτων αλλά και της επιλογής προμηθευτών και προϊόντων με μεγαλύτερη ανταπόκριση στο καταναλωτικό κοινό. Η αύξηση των κερδών προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA)ήταν κατά 16% και ανήλθε στα € 19,3 εκατ., ενώ καταγράφηκε άνοδος των Συγκρίσιμων κερδών προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) κατά 24% στα € 11,3 εκατ. (χωρίς την επίπτωση του Δ.Π.Χ.Α. 16). Επίσης, τα Attica είχαν αύξηση των κερδών μετά από φόρους κατά 60% στα € 4,8 εκατ.

Πρόκειται για μια πορεία που συνεχίστηκε από το 2023: Τότε, τα Αττικά Πολυκαταστήματα έκλεισαν την χρήση με αυξημένες πωλήσεις σε ποσοστό 12%, συνολικού ύψους 213,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 25% συγκριτικά με το 2022, αγγίζοντας τα 12,1 εκατ. ευρώ. Εξάλλου, αυξημένα κατά 34% ήταν και τα κέρδη προ φόρων, στα 16,7 εκατ. ευρώ, ενώ κατά 18% διευρύνθηκαν τα κέρδη EBITDA, ανερχόμενα σε 39,1 εκατ. ευρώ.

Κινήσεις ματ σε χώρους και brands

Ήδη από το 2023, η εταιρεία είχε προχωρήσει σε κινήσεις που αφορούσαν τόσο τη βελτίωση των χώρων στα τρία πολυκαταστήματα που διαθέτει σε Αθήνα, κέντρο και Βόρεια Προάστια και τη Θεσσαλονίκη, όσο και την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της με πιο προσιτά, αλλά εξίσου luxury brands.

Αυτό θα συνεχιστεί, καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Ειδικότερα, μέσα στην άνοιξη του 2024 βρέθηκαν στα πολυκαταστήματα της εταιρείας brands όπως Givenchy και Amiri. Άλλες νέες αφίξεις, ιδίως στα γυναικεία είδη, αποτέλεσαν φίρμες ρούχων όπως Rabanne, Jacquemus, Simkai, Dries Van Noten και Woera, επίσης στη λογική της προσιτής πολυτέλειας.

Επόμενο βήμα συνιστά, σύμφωνα με πληροφορίες του Financial Report, η επέκταση των brands σε ό,τι αφορά τα καλλυντικά. Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, στο ισόγειο των καταστημάτων τόσο στο κέντρο της Αθήνας, όσο και στο Attica στο Golden Hall του Αμαρουσίου θα ενταχθούν καινούργιες φίρμες, με στόχο την περαιτέρω διεύρυνση της κατηγορίας.

Άλλος στόχος της εταιρείας είναι η περαιτέρω βελτίωση του e-shop, το οποίο δίνει σταθερή ώθηση στα έσοδα. Πρόκειται για μικρές διορθωτικές κινήσεις που έρχονται μετά από τη σημαντική αναβάθμιση που είχε γίνει στο site της εταιρείας στις αρχές του 2023.

Εξάλλου, πριν από λίγο καιρό ολοκληρώθηκαν και οι εργασίες ανακαίνισης στα Attica του κέντρου της Αθήνας, που εστίασαν στον πέμπτο όροφο και αφορά κυρίως τις κατηγορίες της γυναικείας ένδυσης και των μαγιό, με φόντο το καλοκαίρι. Εργασίες όμως έγιναν και στο Attica του εμπορικού κέντρου Golden Hall, οι οποίες θα ολοκληρωθούν μέσα στους επόμενους μήνες. Κατά πληροφορίες, οι εργασίες αυτές αφορούν τη ριζική αλλαγή των χώρων του πολυκαταστήματος, με τη μετατόπιση της εισόδου του σε άλλο σημείο, την αναδιάταξη των χώρων του ισογείου, τον ανασχεδιασμό των δοκιμαστηρίων, την αναβάθμιση του φωτισμού καθώς και την δημιουργία χώρων premium multibrand για ανδρικά και γυναικεία είδη στον δεύτερο και τον τρίτο όροφο.

Σε αντίστοιχη κατάσταση, με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας, έλαβαν χώρα εργασίες και για το Attica που λειτουργεί στην Θεσσαλονίκη.

Το Attica στη Θεσσαλονίκη

Οι εργασίες για τη βελτίωση μερών των χώρων των πολυκαταστημάτων είχαν ξεκινήσει από το 2023, ακριβώς πριν ένα χρόνο, οπότε και είχε γίνει η μεγάλη επένδυση της Attica, στο Golden Hall, με την έναρξη λειτουργίας του πρώτου flagship store του brand Hugo Boss στον πρώτο όροφο του καταστήματος, το οποίο διαθέτει όλη την ανδρική και γυναικεία συλλογή της μάρκας.

Αθήνα: Μια πόλη με επισκέπτες όλο το χρόνο

Τονωτική ένεση, εξάλλου, ήταν για τα τρία καταστήματα, ειδικά για τα δύο της Αθήνας, η αυξημένη τουριστική κίνηση στην πρωτεύουσα, καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου της χρονιάς, κάτι το οποίο εκφράστηκε ως εκτίμηση τόσο από επίσημα στοιχεία, όσο και από φορείς της αγοράς, όπως ο Β΄ Αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου της Αθήνας, Νίκος Κογιουμτσής, ο οποίος με δηλώσεις του Financial Report προ μηνών είχε κάνει λόγο για σημαντική συμβολή της τουριστικής κίνησης, ακόμα και τους χειμερινούς μήνες, στον τζίρο των καταστημάτων στο κέντρο της πόλης.

Χαρακτηριστικό είναι, εξάλλου, ότι το πρώτο τρίμηνο του έτους έκλεισε με αυξημένη την επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας κατά 16,5% σε σύγκριση με το περσινό τρίμηνο του 2023 και έφτασε τα 5, 215 εκατομμύρια. Για το ίδιο διάστημα ο αριθμός των πτήσεων στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ανήλθε σε 46,334 καταγράφοντας άνοδο 12,8%.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu