Επενδύσεις

Attica Group: Επενδύσεις 1 δισ. ευρώ για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα

Σε συνεργασία με τη Lloyd’s Register, που ειδικεύεται διεθνώς στην παροχή υπηρεσιών ταξινόμησης και συμμόρφωσης στη ναυτιλία

Eπενδυτικό σχέδιο προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ για τη συμμόρφωσή της με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% έως το 2030 (Fit for 55) προχωρά σε συνεργασία με τη Lloyd’s Register η Attica Group, μετά και την απορρόφηση της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Κρήτης (ΑΝΕΚ), που ενέκριναν αυτή την εβδομάδα οι γενικές συνελεύσεις των δύο εισηγμένων ακτοπλοϊκών ομίλων.

Η Attica Group κατατάσσεται από τον ανεξάρτητο συμβουλευτικό ναυτιλιακό οίκο Shippax ως 2η μεγαλύτερη εταιρεία επιβατηγού ναυτιλίας παγκοσμίως, βάσει ικανότητας μεταφοράς επιβατών και 5η μεγαλύτερη βάσει ικανότητας μεταφοράς φορτηγών.

Το επενδυτικό πλάνο προβλέπει τρία στάδια: το πρώτο, το οποίο ήδη υλοποιείται, αφορά άμεσες ενέργειες περαιτέρω περιβαλλοντικού εξορθολογισμού του στόλου (εξιδανίκευσης συστημάτων πρόωσης, ψηφιακής αναβάθμισης και εγκατάσταση φωτοβολταϊκών και άλλων συστημάτων εξοικονόμησης ενέργειας), με συνολικό προϋπολογισμό της τάξης των 160 εκατ., το δεύτερο την εγκατάσταση νέων μηχανών διπλού καυσίμου σε επιλεγμένα πλοία με προϋπολογισμό 400 εκατ. και ορίζοντα έως το 2026-2027 και το τρίτο τη ναυπήγηση ολοκαίνουργιων πλοίων που θα συμμορφώνονται 100% με τους διεθνείς κανονισμούς για δραστική μείωση των εκπομπών άνθρακα, προϋπολογισμού 500 εκατ. και ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2029.

Οι νέες αυτές ναυπηγήσεις, μαζί με τα πλοία που θα έχουν δραστικά εκσυγχρονιστεί, όσον αφορά τα συστήματα πρόωσής τους και τα καύσιμα που χρησιμοποιούν, αρχικά θα δρομολογηθούν σε γραμμές μεγάλων αποστάσεων, όπως αυτές της Κρήτης, αλλά και των συνδέσεων Ελλάδας – Ιταλίας. Οι συγκεκριμένες ρότες είναι αυτές που μπορούν να πετύχουν τα γρηγορότερα αποτελέσματα μείωσης εκπομπών άνθρακα, όπως και μείωσης των επιβαρύνσεων στα εισιτήρια που φέρνει από τον Ιανουάριο η ένταξή τους στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (ETS), συμβάλλοντας παράλληλα και στην επίτευξη του εθνικού στόχου, εξηγούν ναυλομεσιτικοί οίκοι.

Η εκτέλεση του παραπάνω προγράμματος θα χρηματοδοτηθεί αφενός με ίδια κεφάλαια της Attica Group και αφετέρου με δανεισμό, όπως και με τα συνήθη διαθέσιμα χρηματοοικονομικά εργαλεία (έκδοση ομολόγων, ένταξη σε ενδεχόμενα διαθέσιμα χρηματοδοτικά προγράμματα), πληροφορείται η «Κ». Αλλά η ταχύτητα υλοποίησής του θα είναι και συνάρτηση του χρηματοδοτικού περιβάλλοντος που θα διαμορφωθεί σε εθνικό επίπεδο, καθώς ήδη άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα η Ιταλία, έχουν εξασφαλίσει εξαίρεση από την απαγόρευση περί κρατικών επιδοτήσεων ύψους αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, εξηγούν τραπεζικοί κύκλοι. Θα δοθούν δηλαδή σε ακτοπλοϊκές που ανταγωνίζονται τις ελληνικές γενναίες κρατικές επιδοτήσεις.

Εφόσον λοιπόν οι χρηματοδοτικές συνθήκες και εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα το επιτρέψουν, η διοίκηση της Attica Group αξιολογεί την ενεργοποίηση και δεύτερου επενδυτικού κύκλου, που προβλέπει τη ναυπήγηση νέων μικρότερων πλοίων που θα εξυπηρετήσουν γραμμές του Αιγαίου.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ESG

close menu