Πρόσωπα

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Η έκπληξη στην κατανάλωση μπίρας ήρθε από τη Θεσσαλία και την Κορέα

Ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αλέξανδρος Δανιηλίδης έκανε τον απολογισμό του 2023 και αναφέρθηκε στα μελλούμενα, λέγοντας ότι οι αυξήσεις τιμών δεν έχουν τελειώσει

Συγκατημένα αισιόδοξος εμφανίστηκε ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, της μεγαλύτερης βιομηχανίας παραγωγής μπίρας της χώρας που παράγει μεταξύ άλλων τις μπίρες Amstel, Heineken, Άλφα, Νύμφη, Μάμος κλπ, στις εκτιμήσεις του για τη νέα χρονιά. Ο κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας αναφέρθηκε στο περιθώριο δημοσιογραφικής εκδήλωσης στις προκλήσεις του πληθωρισμού, της κλιματικής κρίσης και τις γεωπολιτικές (προκλήσεις) μέσα από την αναμενόμενη αύξηση του ΑΕΠ της χώρας, η οποία θα διατηρήσει ενεργή τη ζήτηση.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο «το ΑΕΠ αναμένεται να αυξηθεί κατά 2% και γενικά δεν διαφαίνεται, παρά την ελαττωμένη αγοραστική δυνατότητα, μείωση της κατανάλωσης σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά». Παράλληλα, η εταιρεία θα εστιάσει στο τρίπτυχο περιβάλλον – κοινωνία – υπευθυνότητα.

Κάνοντας ένα σύντομο απολογισμό για το 2023 σημείωσε ότι «πρωταθλητές» στην αγορά προϊόντων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και το 2023 στην Ελλάδα ήταν τόσο τα μεγάλα αστικά κέντρα, όσο και οι αγροτικές περιοχές. Μάλιστα, σημείωσε ότι οι καταστροφές από τον τυφώνα Daniel στη Θεσσαλία δεν είχαν την –αναμενόμενη – αρνητική επίδραση στην κατανάλωση μπίρας.

Και το παράδοξο συμπληρώθηκε από το ότι στις νησιωτικές περιοχές, όπου θα περίμενε κανείς να έχουν μεγαλύτερη κατανάλωση το καλοκαίρι, αυτό δεν συνέβει όλους τους μήνες. «Ο άσχημος καιρός το 2023 ήταν ένας ανασταλτικός παράγοντας στην κατανάλωση τους μήνες Μάιο και Ιούνιο, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την μείωση των αγορών μπίρας» ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης.

Η έκπληξη από τη μακρινή Ασία 

Την ίδια στιγμή, ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, εστίασε στις εξαγωγές και σε χώρες που οι πωλήσεις εξελίχθηκαν με διψήφιο ποσοστό ανόδου. Όπως δήλωσε «οι τρεις καλύτεροι προορισμοί στις εξαγωγές μας το 2023 ήταν η Ιταλία, οι χώρες των Βαλκανίων και η Nότια Κορέα, μια χώρα η οποία παρά την μακρινή της απόσταση από τη χώρα μας αλλά και τα αυστηρά ποιοτικά standards που θέτει, εξακολουθεί και βρίσκεται στις πρώτες θέσεις στις εξαγωγές που κάνει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία».

Στο πλάνο της εταιρείας υπάρχουν αυξήσεις στα προϊόντα της και την χρονιά που μας έρχεται, οι οποίες θα είναι μικρότερες από αυτές του 2023 και υπολογίζονται, σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας κάτω του 5%, μπορεί ακόμα και κάτω του 3%.

Οι αυξήσεις πάντως δεν έπηρέασαν σημαντικά τη ζήτηση, γιατί υπήρξαν προωθητικές ενέργειες που συνδυάστηκαν από προσφορές στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ με αποτέλεσμα να διατηρηθεί η ζήτηση σε ικανοποιητικά επίπεδα και να ‘’λειάνουν’’ το τελικό κόστος προς τον αγοραστή.

Οι δύο πάντως βασικοί παράγοντες κόστους τα τελευταία χρόνια που είναι η ενέργεια και τα υλικά συσκευασίας φαίνεται να σταθεροποιούνται.

Επενδύσεις σε παραγωγικές μονάδες και ενέργεια

Το 2024 θα είναι μαζί με τα δύο επόμενα έτη, το 2025 και το 2026 μια τριετία στην οποία η Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα κάνει άνω των 65 εκατ. ευρώ επενδύσεις τόσο στην παραγωγή, όσο και στα
κτίριά της ανά την Ελλάδα.

Επενδύσεις έγιναν και το 2023, οι οποίες αφορούσαν διορθωτικές ενέργειες στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, όπως πχ η αλλαγή στα παράθυρα στο εργοστάσιο της Αθήνας, ενώ θα ακολουθήσουν βελτιώσεις στα εργοστάσια της Πάτρας και της Θεσσαλονίκης, με στόχευση στην αύξηση της παραγωγικότητας, η οποία αναδεικνύεται σε βασικό παράγοντα για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία.

Στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Πάτρα μέσα στο 2024 θα γίνει εγκατάσταση φωτοβολταϊκού πάρκου για την παραγωγή θερμικής ενέργειας από Ανανέωσιμες Πηγές Ενέργειας, ενώ γενικά τα επόμενα δύο χρόνια η εταιρεία θα προχωρήσει σε επενδύσεις παρόμοιου τύπου, με στόχο την μηδενική παραγωγή ενέργειας από άνθρακα μέχρι και το 2030.

«Όχι» στην εξαγορά μικροζυθοποιείων

Ιδιαίτερη μνεία έγινε, εξάλλου, για την προσήλωση της εταιρείας στην ανανέωση και αναβάθμιση των δικών της ζυθοποιείων ανά την Ελλάδα, χωρίς να υπάρχει πρόθεση να προχωρήσει σε εξαγορές άλλων μικροζυθοποιείων, τα οποία δεν θα είναι σε θέση να ακολουθήσουν δρόμους βιωσιμότητας όπως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία.
«Εφόσον υπάρχει η δυνατότητα να προσθέσουμε όγκους και αξία στα δικά μας ζυθοποιεία, θα επενδύσουμε στο να βελτιώσουμε αυτά και όχι να εξαγοράσουμε άλλες ζυθοποιίες στην ελληνική επικράτεια. Επενδύουμε στα δικά μας ζυθοποιεία για να τα κάνουμε παραδείγματα για το μέλλον», ανάφερε ο κ. Δανιηλίδης.

Σε ότι αφορά τις τελικές εκτιμήσεις για τις πωλήσεις του τρέχοντος έτους, που εκπνέει σε λίγες ημέρες ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε ότι αναμένεται «ελαφρώς πάνω από αυτόν του 2022». Επανέλαβε ότι ο καιρός ήταν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που επηρέασαν τον τζίρο του 2023, καθώς οι άσχημες καιρικές συνθήκες του Μαΐου και του Ιουνίου 2023 είχαν τη δική τους ανρητική επιρροή στην κατανάλωση ειδικά στα νησιά ενώ αντίθετα, το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς, όπως συμπλήρωσε, φαίνεται να είναι «εξαιρετικό’».

Υπενθυμίζεται ότι ο ο κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2022 είχε αγγίξει τα 416,38 εκατ. ευρώ (279,88 εκατ. ευρώ χωρίς τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης Ζύθου) αυξημένος κατά 21,51% περίπου σε σχέση με τα 342,67 εκατ. ευρώ του 2021.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu