Ελλάδα

Ξεκίνησε το lifting – ταλαιπωρίας στο Εμπορικό Τρίγωνο της Αθήνας – Τελειώνει η Πανεπιστημίου, γιαπί η πλατεία Κοραή

Το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι τρία χρόνια, οπότε οι εργασίες θα κινούνται δρόμο-δρόμο για να μην υπάρξει… lockdown σε καταστήματα, γραφεία και πεζούς που ούτως ή άλλως θα υποστούν τεράστια ταλαιπωρία

Ξεκίνησαν από τα τέλη Ιουλίου τα έργα της «Οδύσσειας», συγγνώμη της ανακατασκευής των πεζοδρομίων στο Εμπορικό Τρίγωνο της Αθήνας από τον Δήμο Αθηναίων. Το “lifting” ενός από τα πιο κεντρικά σημεία της πρωτεύουσας ξεκινώντας από την οδό Σοφοκλέους και θα ακολουθήσει η οδός Ευρυπίδου.

Το έργο αφορά στην ανάπλαση της περιοχής που περικλείεται από τις οδούς Αθηνάς, Σοφοκλέους, Αιόλου, Γεωργίου Σταύρου, Σταδίου, Χρ. Λαδά, Ανθίμου Γαζή, Κολοκοτρώνη, Βουλής, Καρ. Σερβίας, Περικλέους, Αθηναΐδος και Αγίας Ειρήνης στην 1η Δημοτική Κοινότητα του Δήμου Αθηναίων. Στόχος είναι η δημιουργία σύγχρονων πεζοδρόμων και πεζοδρομίων για την ανάδειξη του εμπορικού κέντρου της πόλης που τα τελευταία χρόνια ανακάμπτει σημαντικά.

Το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι τρία χρόνια, οπότε οι εργασίες θα κινούνται δρόμο-δρόμο για να μην υπάρχει συνολική αναστάτωση σε καταστήματα, γραφεία και πεζούς. Το κόστος του έργου με τον ΦΠΑ έχει προϋπολογιστεί σε 8,96 εκατ. ευρώ.

Συνολικά θα αναπλαστεί επιφάνεια περίπου 195 στρεμμάτων και προβλέπει επισκευές και τοπικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση της προσβασιμότητας στους πεζόδρομους και επικεντρώνεται στην ανακατασκευή – συντήρηση πεζοδρομίων, στις επισκευές και τοπικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση της προσβασιμότητας σε πεζόδρομους, στην ανακατασκευή και επανασχεδιασμό πεζόδρομου καθώς και στη δημιουργία νέων πεζόδρομων.

Τα υπόλοιπα έργα αναπλάσεων

Τι κάνεις, Μπακογιάννη; Εργα σπέρνω | ΕΦΣΥΝ

Παράλληλα συνεχίζονται και οι υπόλοιπες παρεμβάσεις του Δήμου Αθηναίων. Για όσους κινείστε κεντρικά ξεκίνησε -επιτέλους- η ανακατασκευή της πλατείας Κοραή, όπου εξυπηρετεί και τους επιβάτες του σταθμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ. Η πλατεία που έμοιαζε βομβαρδισμένη, καθώς μεγάλο μέρος των κυβόλιθων είχε σπάσει, θα αναπλαστεί χωρίς να επηρεαστεί η αρχική μορφή της και σύμφωνα με εκτιμήσεις θα ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου.

Σε τροχιά ολοκλήρωσης, με αρκετή καθυστέρηση μπαίνει και η ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου. Ήδη τα έργα ολοκληρώθηκαν από την αρχή του άξονα (εκεί που ο δρόμος συναντιέται με την Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας), δόθηκαν τα οικοδομικά τετράγωνα στο ύψος της Λ. Αμερικής, της Ομήρου και μέχρι περίπου το ύψος της τριλογίας. Οι οδηγοί σε σχέση με την πρότερη κατάσταση “κέρδισαν” μια λωρίδα, ενώ η εμφάνιση των εκατέρωθεν πεζοδρομίων είναι μίνιμαλ καθώς επελέγη το σκυρόδεμα αντί για να υπάρξει πλακόστρωση ή κυβόλιθοι. Η ολοκλήρωση της Πανεπιστημίου τοποθετείται επίσης τις επόμενες εβδομάδες.

Παράλληλα προχωρούν και τα έργα για τη μεγάλη εργολαβία ανακατασκευής 127 πεζόδρομων που έχει ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια από τη ΘΕΜΕΛΗ. Σε επίπεδο γειτονιάς τα έργα έχουν ολοκληρωθεί και το έργο κινείται σε πιο κεντρικό επίπεδο. Πρόσφατα ολοκληρώθηκαν τα έργα στην πλατεία Αρμενίων και το πάρκο Ελευθερίας.

Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσει επιτέλους και η διαμόρφωση σύγχρονου πεζοδρόμου στην οδό Αμαλίας στο τμήμα από τη Βουλή μέχρι και την Βασιλίσσης Όλγας που εδώ και χρόνια είναι διαμορφωμένο ως… οδόστρωμα.

Τα έργα σε αυτό το τμήμα καθυστέρησαν να ξεκινήσουν καθώς ευθυγραμμίζονται με τα έργα ανάπλασης της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας ούτως ώστε να υπάρχει μια ενιαία εικόνα. Με την ολοκλήρωση τους ο πεζόδρομος θα είναι πιο φιλικός στον πεζό ενώ τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι βιοκλιματικά.

Όσο για την «ταλαίπωρη» Πανεπιστημίου, ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης είχε εμφανιστεί τον Ιούλιο στον Alpha και την Σταματίνα Τσιμτσιλή και ερωτώμενος «αν γυρνούσατε το χρόνο πίσω θα κάνατε κάτι διαφορετικό, θα παίρνατε ένα διαφορετικό δρόμο»,  απάντησε:  «Ε, η περίφημη Πανεπιστημίου. Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία. Θα το ξαναέκανα αλλά θα το έκανα διαφορετικά. Πρώτον, ένα λάθος επικοινωνίας. Και μόνο ότι το είπαμε μεγάλο περίπατο. Δηλαδή, η Πανεπιστημίου τί είναι. Δέντρα, πολλά δέντρα, σκιά, δροσιά, είναι πράσινο, είναι χώρος, δημόσιος χώρος. Είναι ασφάλεια. Να μπορέσει, επιτέλους, να κινηθεί και ένας άνθρωπος με αναπηρία, ένας ηλικιωμένος. Δεν είναι περίπατος αυτός.

Και το δεύτερο, ότι άργησε το project να ολοκληρωθεί. Τώρα θα ολοκληρωθεί, όπου νάναι, αλλά άργησε. Αν το ξανασχεδιάζαμε, θα το ξανασχεδιάζαμε διαφορετικά, όπως σχεδιάσαμε διαφορετικά πολλά άλλα πράγματα».

Πάντως το έργο που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2022 και δεν έχει παραδοθεί ακόμα, έχει χρυσοπληρωθεί.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu