Auto Moto

Aston Martin: Βουτιά στις μετοχές λόγω του υπέρογκου χρέους

Η βρετανική αυτοβιομηχανία επεδίωξε να αντλήσει περισσότερα από 200 εκατομμύρια λίρες από επενδυτές σε μια προσπάθεια να αποπληρώσει το χρέος της

Μεγάλη πτώση έως και 20%, παρουσιάζουν οι μετοχές της Aston Martin εξαιτίας των “εκπτώσεων” που έκανε η εταιρεία όσον αφορά τους στόχους της για τον όγκο παραγωγής των πολυτελών της αυτοκινήτων αλλά και της ανακοίνωσης περί μεγαλύτερων από τις αναμενόμενες τριμηνιαίων ζημιών.

Η Aston Martin ανακοίνωσε προσαρμοσμένες λειτουργικές ζημίες ύψους 48,4 εκατ. στερλινών (58,8 εκατ. δολαρίων) για το τρίμηνο έως τα τέλη Σεπτεμβρίου και καθαρά έσοδα 362,1 εκατ. στερλινών, κάτω από τη πρόβλεψη για 370 εκατ. στερλίνες.

Οι παραδόσεις της επόμενης γενιάς του σπορ αυτοκινήτου DB12 ξεκίνησαν το περασμένο τρίμηνο και η εταιρεία προβλέπει παραγωγή για το 2023 6.700 μονάδων έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για περίπου 7.000 μονάδες.

“Η αύξηση της παραγωγής της DB12 επηρεάστηκε προσωρινά από καθυστερήσεις προμηθευτών και εξαιτίας της ενσωμάτωσης της νέας πλατφόρμας που υποστηρίζει το πλήρως ανασχεδιασμένο σύστημα infotainment”, ανέφερε η Aston Martin στην έκθεση αποτελεσμάτων της την Τετάρτη 1 Νοεμβρίου.

Η εταιρεία πρόσθεσε ότι τα ζητήματα αυτά έχουν πλέον επιλυθεί, αλλά επηρέασαν τους όγκους του τρίτου τριμήνου και την παραγωγική ικανότητα για ολόκληρο το έτος. Ο εκτελεστικός πρόεδρος της Aston Martin Λόρενς Στρολ δήλωσε ότι το λανσάρισμα της DB12 έχει δει “εξαιρετική ζήτηση” και φέρνει νέους πελάτες, με το 55% των αρχικών αγοραστών της DB12 να είναι νέοι στη μάρκα. Η εταιρεία θα λανσάρει ένα δεύτερο νέο σπορ αυτοκίνητο το πρώτο τρίμηνο του 2024 και αναμένει μια “εξίσου μεγάλη ανταπόκριση”.

“Η έναρξη των παραδόσεων της επόμενης γενιάς των σπορ αυτοκινήτων μας είναι ένα σημαντικό ορόσημο που σηματοδοτεί την έναρξη μιας εντελώς νέας σειράς σπορ αυτοκινήτων με κινητήρα εμπρός που θα επανατοποθετήσει την Aston Martin ως μια υπερπολυτελή μάρκα υψηλών επιδόσεων, θα ενισχύσει την ανάπτυξή μας και θα φέρει υψηλότερα επίπεδα κερδοφορίας”, πρόσθεσε ο Stroll.

Η εταιρεία διατήρησε τις προοπτικές της για το 2023, αναφέροντας ότι αυτή η ισχυρή ζήτηση για σπορ αυτοκίνητα επόμενης γενιάς τροφοδοτεί τα σχέδιά της για την ενίσχυση στα περιθώρια κέρδους.

Η βρετανική αυτοβιομηχανία επεδίωξε να αντλήσει περισσότερα από 200 εκατομμύρια λίρες από επενδυτές το καλοκαίρι, σε μια προσπάθεια να αποπληρώσει το υπέρογκο χρέος της.

Οι μέτοχοι, μεταξύ των οποίων η επενδυτική κοινοπραξία Yew Tree της Stroll και το Δημόσιο Ταμείο Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας, αγόρασαν μετοχές κι έτσι μέχρι τα τέλη Ιουλίου 2023, η τιμή της μετοχής της εταιρείας είχε υπερτριπλασιαστεί από το ιστορικό χαμηλό που είχε σημειωθεί τον Νοέμβριο του 2022, αλλά έκτοτε έχει επανέλθει σε σταθερή πτώση.

Ο Russ Mould, διευθυντής επενδύσεων στη βρετανική χρηματιστηριακή εταιρεία AJ Bell, δήλωσε ότι τα απογοητευτικά κέρδη ήρθαν σε κακή στιγμή για τις ελπίδες της Aston Martin για ανάκαμψη της τιμής της μετοχής.

“Η εταιρεία βλέπει ισχυρή ζήτηση, αλλά, με τις ζημίες να είναι πάνω από τις προσδοκίες”, είπε.

Η Aston Martin κατέγραψε καθαρό χρέος στο τρίτο τρίμηνο 750 εκατ. στερλίνες, από 766 εκατ. στερλίνες στο τέλος του 2022, και δήλωσε ότι παραμένει επικεντρωμένη στη μείωση του.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu