Ανάμεσα στις αγορές για εξαγωγές είναι οι αγορές της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης, η Μέση Ανατολή ακόμα και η Νότια Κορέα
Ο Άρης Κεφαλογιάννης, πρώην αθλητής και ολυμπιονίκης στο πόλο, είναι από τα γνωστά ονόματα του επιχειρείν στη διατροφή. Τις προηγούμενες δεκαετίες έχει ηγηθεί πολλών προσπαθειών και εγχειρημάτων κυρίως γύρω από το ελαιόλαδο, με πιο πρόσφατη την εταιρεία Gaea, ενώ ήταν από τους επικεφαλής της Legendary food, για το food market της Στοάς Αρσακείου, την ‘’Στοά’’, όπως ανακοινώθηκε το όνομά της πριν από μερικές εβδομάδες, από το οποίο, όμως, αποχώρησε εν μέσω πανδημίας.
Μέσα στην Οκτώβριο ξεκίνησε ένα νέο επιχειρηματικό εγχείρημα, το οποίο έχει ως βάση του την Κρητική διατροφή, καθώς και ο ίδιος κατάγεται από την Κρήτη, αλλά πιο νεωτερικά και λίγο πιο σύγχρονα, για να μπορέσει να βρεθεί ακόμα και στο μπολ πρωινού ενός Αμερικανού η Ευρωπαίου.
Πρόκειται για το Creat, που ως όνομα προκύπτει από τις λέξεις Crete (Κρήτη) και eat (τρώω) ένα brand το οποίο εμπνεύστηκε, σχεδίασε και δημιούργησε ο ίδιος σε σύμπραξη με έναν ακόμα επενδυτή στο χώρο της διατροφής, τον Νικόλα Φιλιππίδη. Η επίσημη πρώτη, μάλιστα, παρουσίαση του brand έγινε πριν από μερικές ημέρες, στην περίφημη έκθεση τροφίμων και ποτών Sial, η οποία διεξάγεται κάθε δύο χρόνια στο Παρίσι.
“Είναι μια προσπάθεια να φέρουμε την κρητική διατροφή και όσα θετικά αυτή κομίζει στο εξωτερικό, αλλά και στην Ελλάδα” τονίζει στο Financial Report ο κ. Κεφαλογιάννης, ο οποίος προσθέτει ότι το brand δημιουργήθηκε πριν από μερικούς μήνες και στόχο έχει να επεκταθεί πολύ σύντομα, δεδομένου ότι υπάρχουν, ήδη, κάποιες βασικές αγορές, τις οποίες θα έχει σαν ξεκίνημα, οι οποίες του είναι γνωστές από προηγούμενες επιχειρηματικές προσπάθειες στο χώρο του τροφίμου.
Πέντε προϊόντικές κατηγορίες με υλικά από την Κρήτη
Κατά τον ίδιο, προς το παρόν υπό την ομπρέλα του Creat υπάρχουν πέντε προϊοντικές κατηγορίες, οι πρώτες ύλες των οποίων προέρχονται από την κρητική γη και παρασκευάζονται και σε εργαστήρια στην Κρήτη: Η πρώτη έχει να κάνει μια καινοτόμα μορφή του κρητικού παξιμαδιού, το οποίο είναι το βασικό συστατικό για τον περίφημο ‘’ντάκο’’, παξιμάδι σε μικρά κομματάκια, τα οποία μπορούν να μπουν στο μπολ του πρωινού, αλλά να φαγωθούν όλες τις ώρες και τα οποία, σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, θα μπουν και δίπλα στο ράφι των δημητριακών, καθώς είναι φτιαγμένα από κριθάρι, σίκαλη, προζύμη, μέλι, ελαιόλαδο κλπ.
Η δεύτερη περιέχει dressings για σαλάτες, όπως βαλσάμικο και άλλα, επίσης με πρώτες ύλες από την Κρήτη, ενώ η τρίτη μας βάζει στον κόσμο των ζυμωτών πιτών του νησιού, με τις δύο προτάσεις καταρχήν να είναι δύο: Η μαραθόπιτα και η σφακιανή πίτα, οι οποίες στην περίπτωση του Creat είναι προψημένες και όχι κατεψυγμένες όπως γίνεται συνήθως, και δεν χρειάζονται παρά μόνο δύο λεπτά ζέσταμα στο φούρνο μικροκυμάτων για να καταναλωθούν αμέσως.
Η τέταρτη κατηγορία συνδέεται με αγνό παρθένο ελαιόλαδο, επίσης από τις ελιές της Κρήτης, ενώ η πέμπτη είναι μια είσοδος στα υγιεινά σνακ λαχανικών, τα οποία μπορούν , κατά τον κ. Κεφαλογιάννη «να είναι εξίσου νόστιμα και υγιεινά». Η συγκεκριμένη τυπολογία σνακ είναι φτιαγμένα από κολοκύθι και παντζάρι, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλοι κωδικοί και με άλλα λαχανικά στο εγγύς μέλλον.
Σχέδια για εξαγωγές ακόμα και στην Κορέα
Της δημιουργίας του Creat προηγήθηκαν κάποιοι μήνες έρευνας και ανάπτυξης, αλλά και μελέτη πάνω στη συσκευασία και τη σωστή διατήρηση των προϊόντων, καθώς είναι προορισμένα τόσο για την ελληνική, αλλά κυρίως για την αγορά του εξωτερικού, ακόμα και μακρινές χώρες, στις οποίες θα μεταφέρονται μέσω θαλάσσης με κοντέινερ: «Θέλουμε τα προϊόντα της Creat να πάνε παντού. Καταρχήν στόχοι είναι οι αγορές της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης, η Μέση Ανατολή, ακόμα και η Νότια Κορέα» αναφέρει στο Financial Report ο κ. Κεφαλογιάννης.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι στόχος η ελληνική λιανική αγορά, ιδίως αυτή των deli και των σούπερ μάρκετ: «Φυσικά και θέλουμε να μπουν τα προϊόντα της Creat και στα ελληνικά σπίτια, επιδίωξή μας είναι η κρητική διατροφή να γίνει τρόπος ζωής τόσο των Ελλήνων καταναλωτών, όσο και των ξένων» υπογραμμίζει ο κ. Κεφαλογιάννης, προσθέτοντας ότι «για την κρητική διατροφή γράφουν όλα τα ξένα περιοδικά και επιστημονικές δημοσιεύσεις, είναι ένα τεράστιο αγαθό που επιθυμούμε να μάθει όλος ο κόσμος».
Για το λόγο αυτό μέσα στον Νοέμβριο έχουν, ήδη, κανονιστεί κάποιοι πρώτοι δειγματισμοί σε μεγάλα σούπερ μάρκετ, με στόχο, μπορεί και πριν το τέλος της χρονιάς, τα προϊόντα της Creat, αν όχι όλα, κάποια από αυτά, να μπουν και σε αυτά.
Μαρία Μπακοπούλου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Δώρο Χριστουγέννων ΟΑΕΔ 2024: Πότε καταβάλλεται από τη ΔΥΠΑ
- Τραμπ και κυβερνητική κρίση πλήττουν την Γερμανία
- Ηνωμένο Βασίλειο: Ρεκόρ (3,9%) τον Οκτώβριο για τις τιμές των κατοικιών
- Καλαμάτα Παπαδημητρίου: Με ποιο νέο προϊόν επιχειρεί ενίσχυση των εξαγωγών
- ΤΙΤΑΝ: Αύξηση κερδών 20% στα 238 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2024
- Μικτές τάσεις στα ασιατικά χρηματιστήρια
- Shopranos: Τί σηματοδοτεί το νέο project της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και της Softone
- Coffee Berry: Νέος Managing Director o Νίκος Χατζηγεωργίου
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις