...λόγω κορονοϊού
“Η χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης στην Sky Express Α.Ε (σ.σ. ύψους 8,48 εκατ. ευρώ) είναι σε αναλογία της αντίστοιχης που έλαβαν οι άλλες αεροπορικές εταιρείες για τις ζημίες που είχαν την περίοδο του covid” ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, υποστηρίζοντας την διάταξη της τροπολογίας που έχει κατατεθεί στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης υπό τον τίτλο “Ενσωμάτωση του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 κατά το μέρος που αφορά τους αποκλεισμένους διευθυντές και άλλες επείγουσες διατάξεις” στην Ολομέλεια.
Με την τροπολογία που κατατέθηκε χθες στη Βουλή χορηγείται οικονομική ενίσχυση, με τη μορφή άμεσης επιχορήγησης, στη «Sky Express Α.Ε.» ύψους 8,482 εκατ. ευρώ. Ο λόγος της επιχορήγησης είναι για την αποκατάσταση της άμεσα συναρτώμενης με την πανδημία του κορονοϊού ζημία υπέστη κατά το διάστημα από την 23η Μαρτίου 2020 έως την 31η Οκτωβρίου 2020.
Βέβαια, αυτό έρχεται όχι μόνο ετεροχρονισμένα, αλλά και σε αντίθεση με την ενίσχυση που δόθηκε στην Aegean ύψους 120 εκατ. ευρώ τον Δεκέμβριο του 2020, και ήταν άμεση (η απόφαση της Κομισιόν).
Η δαπάνη της ενίσχυσης βαρύνει τις πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οικονομικού έτους 2024. Για τη χορήγηση της ενίσχυσης η εταιρεία πρέπει να υποβάλλει προς το ελληνικό δημόσιο, αίτηση, στην οποία προσδιορίζεται το ακριβές ύψος της ζημίας που υπέστη, ως άμεση συνέπεια της πανδημίας του κορονοϊού.
Η αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από σχετική οικονομοτεχνική έκθεση και οικονομικά στοιχεία πιστοποιημένα και ελεγμένα από ανεξάρτητη ελεγκτική – συμβουλευτική εταιρεία διεθνούς κύρους και με επαρκή εμπειρία σε ανάλογους ελέγχους, προκειμένου να καταδειχθεί ότι το ποσό της ενίσχυσης δεν υπερβαίνει τη ζημία αυτή, και έγγραφη δήλωση της εταιρείας προς το ελληνικό δημόσιο, περί παραίτησής της από απαίτησή της, για τη χρονική περίοδο της ενίσχυσης, όπως προσδιορίζεται στην εγκριτική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Σημειώνεται ότι το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης είναι αφορολόγητο, ανεκχώρητο και ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιοδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.
Σταϊκούρας: Ενίσχυση αντίστοιχη με αυτές άλλων αεροπορικών
Για τη χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης στη Sky Express ο υπουργός είπε πως η προωθούμενη διάταξη σκοπό έχει την αποκατάσταση της ζημίας που υπέστη η εταιρεία λόγω των μέτρων που θεσπίστηκαν από τις ελληνικές Αρχές σχετικά με την μεταφορά επιβατών με αεροπλάνα την περίοδο του covid. Ο υπουργός, σημείωσε ότι “η ρύθμιση αυτή προωθείται μετά από έκδοση και Απόφαση της ΕΕ με την οποία κρίθηκε συμβατή αυτή η ενίσχυση με την εσωτερική αγορά”.
Ο κ. Σταϊκούρας, υπενθύμισε πως αντίστοιχα μέτρα έχουν ληφθείς και στο παρελθόν για τον Εθνικό Αερολιμένα Αθηνών, τις άλλες αεροπορικές εταιρείες και η μόνη που δεν είχε λάβει οικονομική ενίσχυση ήταν η εταιρεία Sky Express και πρόσθεσε πως “αντίστοιχα μέτρα ενίσχυσης έχουν ληφθεί και στις άλλες χώρες της ΕΕ”.
Σχετικά με τις διατάξεις του νομοσχεδίου που αφορούν το νέο φορέα της Πανελληνίας Έκθεσης Λαμίας, ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι αποσαφηνίζεται η μετάπτωση του ΝΠΔΔ της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας στο νέο φορέα με την ονομασία ” Φορέας ΠΕΛ- Αναπτυξιακή Α.Ε- ΟΤΑ”. Επισήμανε πως για τις διατάξεις του νομοσχεδίου δεν υπάρχει καμία παρατήρηση στην Έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής. Ο υπουργός είπε ότι ο στόχος του Υπουργείου Ανάπτυξης “είναι ο τερματισμός του μετέωρου βηματισμού και των εκκρεμοτήτων, απόρροια του Νόμου του 2019 που δυσκόλευαν αντί να διευκόλυναν την Έκθεση στο να ορθοποδήσει”.
Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι η Έκθεση έχει τις δυνατότητες να αναπτυχθεί γιατί η κυβέρνηση της ΝΔ το 2014 είχε προβλέψει με την τροποποίηση του ιδρυτικού της νόμου στο να μπορεί να αναπτυχθεί και να διευρυνθεί. Σήμερα, είπε ο υπουργός “με τα άρθρα του σχεδίου νόμου ξεκαθαρίζει το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ακινήτου, η περαιτέρω αξιοποίησή του και την διασφάλισή του από πιθανά αναγκαστικά μέτρα εκτέλεσης” και επισπεύδεται “η διαδικασία μετάβασης στο νέο φορέα χωρίς καμία παρελκυστική καθυστέρηση”
Ο κ. Σταϊκούρας, αναλύοντας τις προβλέψεις των δύο διατάξεων του νομοσχεδίου και τις νομοθετικές βελτιώσεις που έκανε ο Υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος είπε ότι ” η κυβέρνηση θα αξιοποιήσει συλλογικά και συνεκτικά κάθε διαθέσιμο πόρο για να στηρίξει πρωτοβουλίες που μπορούν να δώσουν αναπτυξιακή πορεία στην χώρα” και αυτό γίνεται και για την ΠΕΛ με το έργο των 48 εκατ. ευρώ που έχει προγραμματιστεί, υπογραμμίζοντας πως “η περιοχή της Φθιώτιδας δικαιούται να εφοδιαστεί με ένα εκσυγχρονισμένο θεσμικά και υλικοτεχνικά θεσμό, αυτό της Έκθεσης, που με καθαρή και συνεχή προσοχή των αρμοδίων και την άγρυπνη φροντίδα της τοπικής κοινωνίας θα καταστεί προωθητικός παράγοντας ανάπτυξης της πόλης, της Περιφέρειας και της χώρας”.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Northvolt: Στο άρθρο 11 του πτωχευτικού κώδικα η σουηδική εταιρεία μπαταριών
- Ένωση Σούπερ μάρκετ: Τί τιμές περιμένουμε το 2025, η έλλειψη προσωπικού και η άμεση δράση σε περίπτωση μείωσης του ΦΠΑ
- Ταμείο για την Κοινωνία των Πολιτών: Η Νορβηγία χρηματοδοτεί με 14,3 εκατ. ευρώ την Ελλάδα
- Aegean Airlines: Συνεχίζει την κερδοσκοπία με τις τιμές των εισιτηρίων εις βάρος ταξιδιωτών, προκαλώντας αντιδράσεις
- Βρετανία: Οι σιδηρόδρομοι επανέρχονται στα χέρια του κράτους
- Γ. Μπιλιράκης: Από τις λίγες χώρες που καταβάλλουν το 2% του ΑΕΠ τους στην άμυνα η Ελλάδα
- Μicrosoft: Το 75% των εταιρειών χρησιμοποιεί εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης
- Κίνα: Αύξηση 7,6% στην κατανάλωση ενέργειας στο δεκάμηνο 2024
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις