Οικονομία

Αποσπασματικές πάλι κινήσεις για την ακρίβεια

Τα νέα μέτρα που θα ανακοινωθούν

Σήμερα στις 12.00 ο υπουργός Ανάπτυξης θα ανακοινώσει νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, αφού τα μέχρι τώρα μέτρα έχουν πέσει στο καλάθι των αχρήστων. Θα  προηγηθεί σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου Κυβερνητική υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Αλλά και πάλι οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα μέτρα θα είναι αποσπασματικά και πυροσβεστικού χαρακτήρα. Μεταξύ των μέτρων που θα ανακοινωθούν θα αφορούν το βρεφικό γάλα, τα απορρυπαντικά, τα καθαριστικά, τις βρεφικές πάνες και τα σαμπουάν.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι βασικές παρεμβάσεις είναι τρεις:

  1. Μείωση τιμών στο βρεφικό γάλα προκειμένου να αμβύνθεί το χάσμα που υπάρχει με τις Ευρωπαϊκές αγορές. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι τέσσερις βασικοί πολυεθνικοί παίκτες της κατηγορίας προτίθενται να μειώσουν τους τιμοκαταλόγους τους κατά χαμηλό διψήφιο ποσοστό όπως έχουν ενημερώσει το υπουργείο.
  2. Παρέμβαση σε κατηγορίες προϊόντων, όπως είναι τα απορρυπαντικά, τα καθαριστικά, τα σαμπουάν και οι πάνες, που έχουν εντοπιστεί σημαντικές αποκλίσεις με τα επίπεδα τιμών που υπάρχουν στην Ευρώπη. Απώτερος στόχος να μειωθούν οι αρχικές τιμές των προϊόντων. Αυτό ίσως γίνει με την μεταφορά των εκπτώσεων που δίνονται από τους προμηθευτές στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, στις τιμές των προϊόντων. Δηλαδή ένα ποσοστό των εκπτώσεων που δίδεται σήμερα στους εμπόρους θα περάσει στις αρχικές τιμές των προϊόντων και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα είναι αναγκασμένες μέσα από τη νέα νομοθετική πρωτοβουλία να περάσουν αυτή τη νέα μειωμένη τιμή στο ράφι.
  3. Το τρίτο μέτρο είναι η επιβολή κόφτη στις προωθητικές ενέργειες σε όσους προμηθευτές έχουν προχωρήσει σε ανατιμήσεις. Δηλαδή αν ένας προμηθευτής προχωρήσει σε ανατίμηση δεν θα μπορεί να κάνει προωθητική ενέργεια για τους επόμενους 4 ή 6 μήνες. Πρόκειται για ένα αντικίνητρο και ένα μήνυμα προς τους προμηθευτές να εξαντλούν ότι περιθώριο έχουν μέχρι να ανακοινώσουν ανατίμηση. Δηλαδή το υπουργείο μέσω αυτού του μέτρου επιχειρεί να βάλει κόφτη στις ανατιμήσεις, με την ποινή ότι δεν θα υπάρχουν προωθητικές ενέργειες που είναι πολύ ελκυστικές στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό και ένα από τα σημαντικότερα «όπλα» marketing των προμηθευτών.
googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu