Επιχειρήσεις

Από «χαστούκι σε χαστούκι» ο Μανουσάκης – ΑΔΜΗΕ: Αποχώρησαν από τον διαγωνισμό της «Αριάδνης» Γάλλοι και Κοπελούζος

Για την παραχώρηση του 20% της «Αριάδνη Interconnection», που έχει καθυστερήσει και έχουν φύγει όλοι πλην ενός διεκδικητών

Η κακοδαιμονία για τον ΑΔΜΗΕ  και τον διευθύνοντα σύμβουλο Μάνο Μανουσάκη δεν έχει τέλος, αφού μετά το πρόβλημα με τους Κύπριους (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας Κύπρου) για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Κύπρου, project που ακόμα είναι στον αέρα καθώς οι πολιτικές παρεμβάσεις από Μαξίμου και Κομισιόν δεν έχουν φέρει συμφωνία, ήρθε και η αποχώρηση της κοινοπραξίας Meridiam – Φαέθων, συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου, πριν την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, στις 31 Ιουλίου 2024, για την παραχώρηση του 20% της «Αριάδνη Interconnection», της θυγατρικής του ΑΔΜΗΕ που αποτελεί τον φορέα υλοποίησης της ηλεκτρικής διασύνδεσης Αττικής – Κρήτης.

Επομένως, μοναδικός διεκδικητής του 20% παραμένει η κινεζική State Grid International Development Belg.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μανουσάκης για ηλεκτρική διασύνδεση με Κύπρο: Αν δεν αλλάξει η απόφαση της ΡΑΕ Κύπρου, το έργο θα σταματήσει

"Η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Κύπρου που ανακοινώθηκε χθες στον ΑΔΜΗΕ καθιστά το έργο του Great Sea Interconnector, μη βιώσιμο", τόνισε ο πρόεδρος και CEO του ΑΔΜΗΕ

Να θυμίσουμε ότι η κοινοπραξία είχε αντικαταστήσει την αυστραλιανή Macquarie, η οποία είχε επίσης αποχωρήσει πρόσφατα από τον διαγωνισμό.

Η Meridiam αποτελεί έναν παγκόσμιο επενδυτή που δραστηριοποιείται σε 56 χώρες και διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία ύψους 22 δισ. δολαρίων, ενώ ειδικεύεται στην ανάπτυξη, χρηματοδότηση και διαχείριση μακροπρόθεσμων έργων δημόσιας υποδομής. Αποτελεί δε, τον βασικό επενδυτή στο έργο NeuConnect, την πρώτη ηλεκτρική διασύνδεση μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Γερμανίας, η οποία βρίσκεται ήδη στην φάση της κατασκευής.  

Το ενδιαφέρον του γαλλικού fund για επενδύσεις στην Ελλάδα είναι γνωστό, καθώς η Meridiam είχε συμμετάσχει και με την ΑΒΑΞ και την Egis στον διαγωνισμό για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), ενώ είχε αντικαταστήσει και την αποχωρήσασα γαλλική Ardian στην κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ που είχαν διεκδικήσει την Αττική Οδό.

Η αποχώρηση της Meridiam – Φαέθων, σύμφωνα με τις πληροφορίες, έγινε γιατί δεν ήθελε να περιοριστεί στον ρόλο του παθητικού μετόχου που θα έχει όποιος επενδυτής επικρατήσει στον διαγωνισμό, γεγονός που την έκανε να επανεκτιμήσει τα δεδομένα, αποφασίζοντας τελικά να αποσυρθεί από τον διαγωνισμό στο παρά ΄5.

Το έργο

Η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό Σύστημα (Αττική), από τα μεγαλύτερα και πλέον πολύπλοκα έργα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα με ικανότητα μεταφοράς 1 GW και τεχνολογίας συνεχούς ρεύματος (DC), θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία το 2025. Το κατασκευαστικό σκέλος του έργου έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, ενώ συνεχίζονται οι εργασίες καλωδίωσης και ανέγερσης του υπαίθριου εξοπλισμού, για να ακολουθήσει η ηλέκτριση του καλωδίου στα τέλη του 2024. 

Μάλιστα, σε συνδυασμό με τη μικρή διασύνδεση Πελοποννήσου – Κρήτης που λειτουργεί από το καλοκαίρι του 2021, θα άρει την ενεργειακή απομόνωση του νησιού εξασφαλίζοντας την ενεργειακή ασφάλειά του, χωρίς τη χρήση των συμβατικών μονάδων, μειώνοντας έτσι το κόστος  παραγωγής και βελτιώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και την ποιότητα της  παρεχόμενης ηλεκτρικής ενέργειας.

Σημειώνεται ότι η θέση σε λειτουργία της μεγάλης διασύνδεσης θα σημάνει δημιουργία πρόσθετου ηλεκτρικού «χώρου» για εγκατάσταση νέων ΑΠΕ περί τα 2,5 GW. Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι το κόστος του έργου ανέρχεται στο 1,1 δισ. ευρώ.

Ν. Χριστοδουλίδης: Στηρίζω την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Κύπρου – Σήμερα η συνάντηση ΡΑΕΚ – ΑΔΜΗΕ

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu