Επιχειρήσεις

Από αέρα, θάλασσα, μέχρι και… λιμουζίνες: Ποιοι επενδύουν στις premium υπηρεσίες μεταφορών

Η ιδρυτική ομάδα της Hoper με τα ελικόπτερα

Οι επιλογές για τους Έλληνες και τους επισκέπτες είναι πλέον πολλές, αλλά κοστίζουν

To 2024 μπορεί να θεωρηθεί άνετα έτος, κατά το οποίο οι επενδύσεις, σε σχέση με την premium μεταφορά στην Ελλάδα, αυξήθηκαν κατακόρυφα, κάτι το οποίο, κατά πολλούς γνώστες του χώρου, αποδίδεται και στην σημαντική άνοδο του τουρισμού, καθώς, σε μεγάλο ποσοστό, οι νέες αυτές μεταφορικές δυνατότητες, θα χρησιμοποιηθούν από ξένους επισκέπτες.

Από αέρα, θάλασσα και πιο παραδοσιακά, μέσω των αυτοκινητόδρομων, όσοι επισκέπτονται τη χώρα μας, άλλα και όσοι Έλληνες θέλουν ένα touch πολυτέλειας και ταχύτητας στις μετακινήσεις τους, οι επιλογές όλο και πληθαίνουν.

Βέβαια, δεν παύουν να υπάρχουν και τα εμπόδια: Όπως στην περίπτωση των υδροπλάνων, τα οποία όλο σχεδιάζονται και όλο στα χαρτιά είναι. Σύμφωνα, όμως, με τους ιθύνοντες της επένδυσης, το 2024 θα ξεκινήσει η διαδικασία.

Hoper: Με συνυπογραφή… Πλαίσιο

Τα ελικόπτερα βάζει στο παιχνίδι η εταιρεία hoper, η οποία, ήδη, μέσα στον Ιούνιο με ένα στόλο 5 ελικοπτέρων εγκαινίασε τακτικά δρομολόγια συνδέοντας την Αθήνα, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο με πιο δυσπρόσιτα ελληνικά νησιά με χρόνο πτήσης μιας ώρας το μέγιστο. Οι πληροφορίες θέλουν την αρχική επένδυση να αγγίζει τα 3 εκατ. ευρώ.

Η hoper ιδρύθηκε από τον Δημήτρη Μέμο, πρώην CEO της MarineTraffic και σήμερα CEO της hoper, τον Κώστα Γεράρδο, CEO της Πλαίσιο, τον Γιώργο Παπαϊωαννίδη, Partner της Saronic Ferries, και τη BORRN, με CEO τη Ματίλντα Νατάν.

Αυτό που, σύμφωνα με τη διοίκηση, φέρνει η εταιρεία είναι «μια νέα επιλογή στις αερομεταφορές, προσφέροντας γρήγορες, άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις από και προς νησιά του Αιγαίου, και κυρίως αυτά που δεν έχουν αεροδρόμιο».

Για αρχή, οι προγραμματισμένες πτήσεις με ελικόπτερο, αρχικά μεταξύ Αθήνας και 10 νησιών του Αιγαίου αφορούν: τη Σαντορίνη, τη Μύκονο, την Αντίπαρο, την Ίο, την Κέα, την Πάτμο, τη Σίφνο, τις Σπέτσες, την Τήνο και τη Φολέγανδρο. Ωστόσο, η hoper σχεδιάζει να προσθέτει νέους προορισμούς τόσο στη νησιωτική όσο και στην ηπειρωτική χώρα ξεκινώντας από το φθινόπωρο 2024.

Η διάρκεια των πτήσεων είναι από 8 λεπτά (πχ. Τήνος – Μύκονος) μέχρι 48 λεπτά (πχ. Αθήνα – Αντίπαρος). Όσο για τις τιμές, αυτές είναι, αναμενόμενα, τσουχτερές, ξεκινώντας από €156 ανά κατεύθυνση, με μέση τιμή €350.

Libra Group: Ποντάρει 50 εκατ. ευρώ στα ‘’πράσινα’’ eVTOL

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αεροσκάψη (eVTOL) θεωρούνται το next best thing στην κυκλοφορία από αέρος, με τον Γιώργο Λογοθέτη του Libra Group να επενδύει στην κατασκευή και λειτουργία 4 vertiports στη χώρα μας, τα οποία θα υποστηρίζουν ηλεκτρικά αεροσκάφη κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL), μέσω της θυγατρικής εταιρείας του, Aria Hotels, η οποία διαχειρίζεται 70 ξενοδοχεία πανελλαδικά.

O Γιώργος Λογοθέτης, εκτελεστικός Πρόεδρος του Libra Group

Κατά όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι τώρα, ο σχεδιασμός είναι να τοποθετηθούν σε στρατηγικά σημεία, όπως η Αθήνα, η νότια ηπειρωτική Ελλάδα και οι Κυκλάδες, ενώ πρόκειται για την πρώτη κατασκευή του είδους, η οποία αποτελεί μέρος μιας επένδυσης ύψους 50 εκατ. ευρώ.

Τα νέα vertiports θα περιλαμβάνουν σταθμούς φόρτισης για τα ηλεκτρικά αεροσκάφη και χώρους αναμονής για τους επισκέπτες, χωρίς να απαιτούν μεγάλη έκταση και με μικρότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε σύγκριση με τις υποδομές των παραδοσιακών αεροσκαφών.

Τα αεροσκάφη eVTOL είναι μηδενικής εκπομπής άνθρακα και έχουν σχεδιαστεί για να μεταφέρουν 5 επιβάτες και έναν πιλότο ή ωφέλιμο φορτίο έως 635 κιλά. Την διαχείριση της λειτουργίας τους θα αναλάβει η Aria Hotels, από την οποία έχουν, ήδη, μισθωθεί 10 αμιγώς ηλεκτρικά αεροσκάφη ALIA eVTOL μέσω συμφωνίας με την LCI, θυγατρική του Libra Group και εκμισθώτρια αεροσκαφών.

Με μέγιστη εμβέλεια 250 ναυτικών μιλίων και τη δυνατότητα επαναφόρτισης σε λιγότερο από 1 ώρα, είναι ιδανικά για τη μεταφορά επισκεπτών από την ηπειρωτική Ελλάδα στα νησιά της και σε οποιοδήποτε άλλο σημείο μεταξύ τους.

Κατά όσα τονίζονται από τη διοίκηση, τα αεροσκάφη eVTOL αντιπροσωπεύουν το μέλλον της εναέριας μεταφοράς με πολλά βασικά πλεονεκτήματα όπως περιβαλλοντική βιωσιμότητα, μειωμένη ηχορύπανση, καθώς σε αντίθεση με τα παραδοσιακά ελικόπτερα, τα αεροσκάφη eVTOL λειτουργούν αθόρυβα, επιχειρησιακή αποδοτικότητα, καθώς και στήριξη των τοπικών κοινοτήτων.

Υδροπλάνα: Στην τελική ευθεία μετά από 11 χρόνια αναμονής

Τις επόμενες εβδομάδες, αν όλα προχωρήσουν με την τελική αδειοδότηση, αναμένεται να γίνουν οι πρώτες πτήσεις με τα υδροπλάνα, κάτι, που το ακούμε έντονα τα τελευταία δύο χρόνια.

Σύμφωνα με τον CEO της Hellenic Seaplanes, Νικόλα Χαραλάμπους, μέσα στον Ιούλιο θα γίνουν οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις σε Σκόπελο, Αλόννησο, Σκύρο, Ψαρά, Χίο, Πάτμο και τελευταίος σταθμός θα είναι Κέρκυρα. «Αυτό που περιμένουμε είναι η άδεια εμπορικής εκμετάλλευσης για να τυπώσουμε εισιτήρια. Δεν έχουμε λάβει ακόμα την άδεια εμπορικής εκμετάλλευσης, γιαυτό καθυστερούμε».

Ο Νικόλας Χαραλάμπους

Κατά τον ίδιο, όλα είναι έτοιμα και περιμένουν να ξεκινήσουν αυτό το καλοκαίρι. Η συνολική επένδυση μέχρι τώρα έχει αγγίξει τα 13 εκατ. ευρώ, ενώ κατά τον κ. Χαραλάμπους, όταν ξεκινήσουν τις πτήσεις και προχωρήσει η διαδικασία, θα υπάρξει πρόσθετη επένδυση, η οποία μπορεί να φτάσει, μέσα στην πενταετία, ακόμα και τα 80 εκατ. ευρώ.

Golimo: Μετά την Αίγυπτο, στην Ελλάδα

Ο παλιός, παραδοσιακός τρόπος μετακίνησης από την ξηρά, βέβαια, δεν πεθαίνει ποτέ. Απλώς γίνεται ακόμα πιο πολυτελής.

Πριν από λίγες ημέρες, μέσα στον Ιούνιο, ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή της στη χώρα μας η εταιρεία Golimo Greece, η οποία μετά την Αίγυπτο, όπου επιχειρεί τα τελευταία χρόνια επιτυχώς, ξεκίνησε τη λειτουργία της και στην Ελλάδα, προσφέροντας premium υπηρεσίες μετακίνησης με αυτοκίνητο μέσα στην πόλη.

Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία επιχειρεί, για αρχή, στην Αθήνα, προσφέροντας premium υπηρεσίες μετακίνησης σε επισκέπτες από το εξωτερικό και όχι μόνο, με την κύρια διαδρομή της να είναι αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος-κέντρο Αθήνας.

Η αρχική επένδυση δεν έχει ακόμα έρθει στο φως της δημοσιότητας, όμως υπάρχει, ήδη, ένας διψήφιος στόλος πολυτελών αυτοκινήτων, ο οποίος, ανάλογα, με την επιτυχία του εγχειρήματος, τα επόμενα χρόνια θα αυξηθεί. Το ύψος της διαδρομής, πάντως, δεν είναι για όλες τις τσέπες, με τριψήφιο ή και τετραψήφιο αριθμό ευρώ.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu