Επιχειρήσεις

Apivita: Τριπλάσια κέρδη και νέες αγορές για τη στρατηγική επένδυση της ισπανικής Puig

Ανθεκτικότητα στις επιπτώσεις της κρίσης επέδειξε η Apivita που ενίσχυσε τα μεγέθη της πάνω από τα προ πανδημίας επίπεδα επιτυγχάνοντας κερδοφορία, ικανοποιητικούς ρυθμούς ανάπτυξης στο εξωτερικό και πιο ισχυρή θέση στην Ελλάδα, παρά το αρνητικό οικονομικό κλίμα του 2021.

_x000D_

Είναι ενδεικτικό ότι μόνο στην Ελλάδα οι πωλήσεις της γνωστής εταιρείας φυσικών καλλυντικών, που έχει περάσει στον έλεγχο του ισπανικού ομίλου Puig, ενισχύθηκαν σε ποσοστό περίπου 16,2% και ανήλθαν σε 33,13 εκατ. ευρώ από 28,5 εκατ. ευρώ το 2020. Μικρή κάμψη παρατηρείται στις πωλήσεις στην Ασία καθώς και στην Ισπανία, όπου η τοπική εταιρεία μεταβιβάστηκε σε άλλη θυγατρική του ομίλου Puig.

_x000D_

_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Συνολικά ο κύκλος εργασιών της Apivita το 2021 ανήλθε σε 49,8 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 13,41% καλύπτοντας την πτώση εν μέσω πανδημίας. Υπενθυμίζεται ότι είχε προηγηθεί πτώση πωλήσεων 8,1% το 2020 σε σχέση με το 2019 που ο κύκλος εργασιών ήταν στα 47,8 εκατ. ευρώ.

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Επίσης, πέρυσι περιορίστηκε η αύξηση των εξόδων διάθεσης σε 8,31% και μειώθηκαν τα έξοδα διοίκησης κατά 5,75%. Τα καθαρά προ φόρων κέρδη της εταιρείας τριπλασιάστηκαν, σε 6,3 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 2,1 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους υπερτριπλασιάστηκαν (+217,5%) και διαμορφώθηκαν σε 4,9 εκατ. ευρώ από 1,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

_x000D_

Σημειώνεται ότι πέρυσι (στις 16.6.2021) το Δ.Σ. της εταιρείας προχώρησε στην πώληση της 100% θυγατρικής Apivita Spain SAU σε άλλη εταιρεία του ομίλου Puig, συναλλαγή που απέφερε κέρδος 912.265 ευρώ.

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Σύμφωνα με την ισπανική διοίκηση της Apivita οι προοπτικές του κλάδου καλλυντικών είναι ευοίωνες παρά την οικονομική κρίση που επικράτησε στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Ως εκ τούτου προσβλέπει σε ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά έναντι του ανταγωνισμού όταν θα τελειώσει η επίδραση της πανδημίας ενώ παραμένει προσηλωμένη στους στόχους που έχει θέσει σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, δηλαδή στην περαιτέρω ενίσχυση του ελληνικού brand με διεθνοποίησή του αξιοποιώντας συνέργειες με άλλες εταιρείες του ομίλου Puig.

_x000D_

Ας σημειωθεί ότι ο όμιλος Puig έχει ηγετική θέση στη βιομηχανία ομορφιάς και μόδας, πετυχαίνοντας καθαρά έσοδα 2,585 δισ. ευρώ το 2021, με αύξηση 68% σε σύγκριση με το 2020 και 27% σε σύγκριση με το 2019.

_x000D_

Η στρατηγική επένδυση και η εξωστρέφεια

_x000D_

Σχετικά με το πλάνο εξωστρέφειας η Apivita, που διαθέτει τα προϊόντα της σε όλα σχεδόν τα κανάλια διανομής (φαρμακεία, retail, e-commerce, ξενοδοχεία και SPA), διεισδύει σε νέες διεθνείς αγορές, όπως Πορτογαλία, Βουλγαρία, Τυνησία, Ηνωμένο Βασίλειο, Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Κίνα, Ρωσία, Γαλλία, Χιλή κ.α. Στο πλαίσιο της επέκτασή της αναπτύσσει νέα προϊόντα και βελτιώνει περαιτέρω την ποιότητα υφιστάμενων προϊόντων και υπηρεσιών με τελικό στόχο την διεθνή ανάπτυξη και την ενίσχυση της εξωστρέφειάς της.

_x000D_

Eν κατακλείδι, σημειώνεται ότι η επένδυση της Puig στην Apivita, που άρχισε το 2017 για να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2020 με την απόκτηση και της συμμετοχής (περίπου 33%) που διατηρούσε ο Νίκος Κουτσιανάς, βασικός μέτοχος και συνιδρυτής της Apivita, έχει στρατηγικό χαρακτήρα, με την έδρα και τη γραμμή παραγωγής της εταιρείας να παραμένουν στην Ελλάδα.

_x000D_

Έτσι η Puig αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες του ερευνητικού εργαστηρίου και των σύγχρονων βιοκλιματικών εγκαταστάσεων που διατηρεί η Apivita στο Μαρκόπουλο Αττικής, όπου παράγονται πάνω από 300 φυσικά προϊόντα για την περιποίηση προσώπου, σώματος και μαλλιών, καθώς και αντηλιακής προστασίας.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu