Επιχειρήσεις

Απάντηση – κοροϊδία της Ελληνικό Μετρό για το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης

Από αριστερά, ο Νίκος Ταχιάος, ο Χρήστος Σταϊκούρας και ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. , Νίκος Κουρέτας

Έγινε απευθείας ανάθεση γιατί άλλαξε το... αντικείμενο του διαγωνισμού, ισχυρίζεται η εταιρεία για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα

Η υπό κρατικό έλεγχο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. μετά τα επικριτικά δημοσιεύματα και τα ποικίλα σχόλια που προκάλεσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η απευθείας ανάθεση του λογότυπου του μετρό της Θεσσαλονίκης με τίμημα 30.000 ευρώ με χρήματα από το ΕΣΠΑ, εξέδωσε ανακοίνωση που προκαλεί την κοινή νοημοσύνη.

Η εταιρεία προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα για ένα project που είχε άπλετο χρόνο να υλοποιηθεί αντί να φτάσει την τελευταία στιγμή και συγκεκριμένα στις 2 Οκτωβρίου 2024, όταν και δημοσιεύτηκε η απόφαση για την απευθείας ανάθεση της σύμβασης «Δημιουργία Λογότυπου και Σήμανσης για το Μετρό Θεσσαλονίκης» στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE, με έδρα την Αθήνα, καθώς είχαν ακυρωθεί ήδη δύο διαγωνισμοί. Μια εταιρεία για την οποία δεν γνωρίζουν πολλά ούτε οι επαγγελματίες που, που ασχολούνται με τα λογότυπα (εδώ για το τι έχει συμβεί).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μετρό Θεσσαλονίκης: €30.000 για το logo με χρήμα από ΕΣΠΑ – Η εταιρεία που το πήρε μετά από «άγονους» διαγωνισμούς

Το λογότυπο προκάλεσε ποικίλα σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ η διαδικασία που ακολουθήθηκε δημιούργησε ερωτήματα σε ανθρώπους του κλάδου των γραφικών τεχνών

Με την ανακοίνωσή της επιβεβαιώνει τις μεθοδεύσεις που έγιναν για να δοθεί το έργο με απ’ ευθείας ανάθεση σε μία εταιρεία που δεν συμμετείχε καν στους διαγωνισμούς που προηγήθηκαν!!! Οι άνθρωποι της Ελληνικό Μετρό και ενδεχομένως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θα έχουν τους δικούς τους λόγους, τους οποίους όμως θα πρέπει να μάθουν οι Έλληνες φορολογούμενοι. Γιατί κάποια στιγμή αυτή αυτή η διαπλοκή πρέπει να σταματήσει.

Η ανακοίνωση της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.:

«Η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης και της επικείμενης θέσης σε λειτουργία, στις 28/02/24 προχώρησε σε διενέργεια διαγωνισμού, με ανοικτή διαδικασία, για τη «Δημιουργία λογότυπου για το σήμα του Μετρό Θεσσαλονίκης», που είχε ως αντικείμενο τη δημιουργία ενός απεικονιστικού σήματος/εμβλήματος (λογότυπο), το οποίο θα αποτελούσε το διακριτικό σήμα του μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Ο διαγωνισμός προέβλεπε την απονομή χρηματικών βραβείων στις τρεις πρώτες, κατά την αξιολόγηση της Επιτροπής, προτάσεις, συνολικής αξίας δεκατεσσάρων χιλιάδων ευρώ (14.000,00 €), χωρίς ΦΠΑ.

Κατά τη διαδικασία του διαγωνισμού, η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. επαναξιολόγησε τις επιλογές της σχετικά με το αντικείμενο και προέβη στον ανασχεδιασμό του, λόγω της ανάγκης για τη δημιουργία οπτικής ταυτότητας του έργου. Για το λόγο αυτό προχώρησε στη ματαίωση του διαγωνισμού.

Στις 25/06/24 δημοπράτησε διαγωνισμό με αναθεωρημένο αντικείμενο και ποιοτικά κριτήρια και με εκτιμώμενη αξία τριάντα χιλιάδες ευρώ (30.000,00€), χωρίς ΦΠΑ, λόγω της αλλαγής του αντικειμένου. Στο πλαίσιο του νέου Διαγωνισμού υποβλήθηκαν οκτώ (8) προσφορές, τις οποίες η Επιτροπή Διαγωνισμού ομόφωνα απέρριψε, λαμβάνοντας υπόψη τις αξιολογήσεις τόσο των δικαιολογητικών συμμετοχής όσο και των τεχνικών προσφορών. Λόγω απόρριψης όλων των προσφορών, η διαδικασία απέβη άγονη και ο διαγωνισμός ματαιώθηκε.

Για την αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος, λόγω της λειτουργίας του Μετρό στις 30/11/24, και προκειμένου η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. να έχει στη διάθεσή της την απαιτούμενη οπτική ταυτότητα του έργου προέβη στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 30.000,00€, δηλαδή εντός του ορίου της απευθείας ανάθεσης.

Το αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης ήταν όμοιο με του προηγούμενου διαγωνισμού, δηλαδή περιελάβανε τον σχεδιασμό λογοτύπου του Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς και τη δημιουργία σήμανσης των σταθμών του βασικού έργου και της επέκτασης προς Καλαμαριά, στοιχεία τα οποία αποτελούν την οπτική ταυτότητα του έργου.

Συγκεκριμένα, ο ανάδοχος θα εκπονούσε:

α. Τη μεθοδολογική προσέγγιση υλοποίησης του αντικειμένου της Σύμβασης
β. Το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης και τη σήμανση των σταθμών για το σύνολο των σταθμών του βασικού έργου και της επέκτασης προς Καλαμαριά
γ. Τις επιγραφές των σταθμών και των αποβαθρών και τις κατευθυντήριες σημάνσεις συμπεριλαμβανομένων των πικτογραμμάτων για το σύνολο των σταθμών του βασικού έργου και της επέκτασης προς Καλαμαριά.
δ. Το διάγραμμα στάσεων των γραμμών του Μετρό, το οποίο θα τοποθετηθεί εντός των συρμών
ε. Το εγχειρίδιο οπτικής ταυτότητας (brandmanual), το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον:

-Κανόνες ορθής και επιτρεπτής χρήσης του λογοτύπου για διαφορετικές ανάγκες, μεγέθη, υλικά κ.λπ. και τα σχετικά lock-ups, αποστάσεις ασφαλείας κ.ο.κ.

-Λεπτομέρειες για τη σωστή χρωματική απόδοση σε διαφορετικά μεγέθη, υλικά κ.λπ.

-Πρότυπα (templates) χρήσης του λογοτύπου όπως π.χ. σε καταχωρήσεις, ανακοινώσεις, διαφημίσεις, χορηγίες, χάρτες, παρουσιάσεις κ.ο.κ.

-Κανόνες συνύπαρξης του λογοτύπου με άλλα λογότυπα.

-Χρωματική παλέτα.

-Γραμματοσειρές και ορθή χρήση τους.

-Πικτογράμματα.

Για το σκοπό αυτό, στις 02/10/24 ανατέθηκε η σχετική σύμβαση στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE, η οποία διαθέτει εμπειρία στον τομέα της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ και δεν είχε συμμετοχή στη διαγωνιστική διαδικασία που προηγήθηκε».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu