Επιχειρήσεις

Ανησυχούν οι ευρωπαϊκές πολυεθνικές για τη μείωση της ζήτησης από την Κίνα

Επιβράδυνση κατανάλωσης και εγχώριος ανταγωνισμός πλήττουν τις πωλήσεις τους

Μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες εκφράζουν κάποιες ανησυχίες σχετικά με την ζήτηση από την πλευρά της Κίνας, καθώς διαπιστώνουν επιβράδυνση στην όρεξη των καταναλωτών για ξένες μάρκες.

Ανάμεσα σε αυτές τις εταιρείες είναι η Volkswagen η AB InBev, η WPP και η L’Oréal.

Στα αποτελέσματα αυτής της εβδομάδας, ο εισηγμένος στο χρηματιστήριο του Λονδίνου διαφημιστικός κολοσσός WPP, ανακοίνωσε πτώση σχεδόν κατά ένα τέταρτο στις κινεζικές πωλήσεις τους τελευταίους τρεις μήνες και κακές προοπτικές.

Η ασθενής ζήτηση από την Κίνα είναι χαρακτηριστικό των κερδών του εξαμήνου σε μεγάλο μέρος του παγκόσμιου τομέα καταναλωτικών αγαθών.

Η L’Oréal, η οποία πουλά προϊόντα ομορφιάς πολυτελείας και μαζικής αγοράς στην Κίνα, εκτίμησε ότι η αύξηση των πωλήσεων στη χώρα μειώθηκε κατά περίπου 2 έως 3% το πρώτο εξάμηνο του έτους, ενώ η Porsche που ανήκει στη VW δήλωσε ότι οι πωλήσεις στην Κίνα κατά το α΄εξάμηνο του 2024 μειώθηκαν κατά ένα τρίτο σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η Κίνα παραμένει μια αναπτυσσόμενη αγορά για πολλές πολυεθνικές εταιρείες, παρά την ασθενέστερη ζήτηση. Η υπερχρεωμένη βιομηχανία ακινήτων της Κίνας βρίσκεται σε παρατεταμένη επιβράδυνση από τα τέλη του 2021, με τις τιμές των κατοικιών να πέφτουν πιο γρήγορα τους τελευταίους μήνες. Παρά τη χαλάρωση των αυστηρών ελέγχων Covid-19 στα τέλη του 2022, η αδύναμη αγορά ακινήτων έχει πλήξει την εμπιστοσύνη και τη ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά.

Στον απόηχο της πανδημίας, πολλές επιχειρήσεις που εκτέθηκαν στην Κίνα – τοπικές και στο εξωτερικό – ανέμεναν κίνητρα με επίκεντρο τους καταναλωτές να τονώσουν την ανάπτυξη. Αν και αυτό δεν συνέβη, οι οικονομολόγοι πιστεύουν ότι το Πεκίνο μπορεί να λάβει τέτοια μέτρα εάν ο Ντόναλντ Τραμπ επανεκλεγεί.

Οι αναλυτές της Fitch Ratings επεσήμαναν ότι το πρώτο εξάμηνο του έτους η ανάπτυξη στον τομέα της εστίασης της Κίνας επιβραδύνθηκε κάτω από το 8% για πρώτη φορά από το 2010, εξαιρουμένης της περιόδου Covid.

«Η αβεβαιότητα γύρω από τις προοπτικές του διαθέσιμου εισοδήματος, σε συνδυασμό με περαιτέρω συρρίκνωση του πλούτου των νοικοκυριών λόγω της πτώσης των τιμών των κατοικιών, οδήγησε σε μείωση των μη βασικών δαπανών ή στροφή προς άλλα προϊόντα χαμηλότερης αξίας», ανέφεραν οι αναλυτές της Fitch, προσθέτοντας ότι η  τάση επεκτάθηκε πέρα ​​από το φαγητό σε «βασικές διακριτικές κατηγορίες», συμπεριλαμβανομένων των ρούχων, των καλλυντικών και των κοσμημάτων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Porsche και της VW, Oliver Blume, δήλωσε ότι είναι ακόμα ασαφές εάν η ζήτηση για ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα όπως η Porsche Taycan θα αυξηθεί. «Σήμερα, δεν ξέρουμε», είπε «ότι το τμήμα πολυτελείας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα [στην Κίνα] δεν υπάρχει».

Η Mercedes-Benz, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει στρέψει το ενδιαφέρον της σε πιο ακριβά μοντέλα, πούλησε 9% λιγότερα αυτοκίνητα στην Κίνα το πρώτο εξάμηνο του έτους, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ο διευθύνων σύμβουλος Ola Källenius δήλωσε ότι η αγορά ειδών πολυτελείας στη χώρα έχει παγώσει και δήλωσε «δεν ξέρουμε πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να ανακτήσουν οι καταναλωτές της Κίνας αυτή την εμπιστοσύνη».

Ο όμιλος ποτών Anheuser-Busch InBev παρουσίασε χαμηλότερες πωλήσεις 15% στην Κίνα το δεύτερο τρίμηνο.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu