H Aγγέλα Ανθουλάκη, Co-Founder και Chief People & Culture Officer της εταιρείας Papaki αναφέρεται στην τηλεργασία αντλώντας εμπειρία από την εφαρμογή στη δική της εταιρείας από το 2016. Στο Papaki, η από το 2016 έχει εφαρμόσει αποτελεσματικά το μοντέλο του semi-remote work. Ποιος θα φανταζόταν ότι ένα χρόνο μετά η τηλεργασία θα είχε εγκατασταθεί για τα καλά στη ζωή μας και θα είχε γίνει απαραίτητη για ένα μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων και στην Ελλάδα!
_x000D_
Μετά την τηλεργασία τι;
_x000D_
Από τη δική μας εμπειρία στο Papaki, από την παγκόσμια αγορά αλλά και από κουβέντες με διαφόρους recruiters, βλέπουμε ότι το full remote μοντέλο εργασίας δεν είναι απαραίτητα το ιδανικό: κάτι κερδίζεις και κάτι χάνεις. Ένας σημαντικός παράγοντας που πρέπει να αξιολογήσουμε στο full remote μοντέλο είναι ότι χάνεται η αίσθηση της ομάδας, η ανθρώπινη επαφή και η επικοινωνία που είναι για όλους μας ό,τι πιο σημαντικό -ειδικά μετά από τόσους μήνες χωρίς κοινωνικές συναναστροφές. Αυτό λοιπόν που ακούγεται ότι θα επικρατήσει το επόμενο διάστημα είναι ένα πιο εξατομικευμένο μοντέλο εργασίας. Αυτό σημαίνει ότι τις μέρες που ο εργαζόμενος θα νιώθει πιο άνετα και είναι πιο παραγωγικός στο σπίτι, θα μπορεί να επιλέξει να εργαστεί από εκεί. Από την άλλη, εάν κάποιες μέρες νιώθει την ανάγκη να κοινωνικοποιηθεί ή στο σπίτι του έχει περισπασμούς, θα μπορεί να επιλέξει το γραφείο.
_x000D_
_x000D_
Το ιδανικό μοντέλο εργασίας
_x000D_
Βλέπουμε ότι αυτό που τείνει να επικρατήσει λοιπόν είναι ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας, δηλαδή κάποιες μέρες από το σπίτι και κάποιες από έναν χώρο εργασίας. Έρευνα του Πανεπιστημίου του Σικάγο έδειξε ότι το 72% των εργαζομένων προτιμάει ένα τέτοιο μοντέλο. Μονάχα ένα 13% θα επέλεγε να δουλεύει αποκλειστικά στο σπίτι, εάν είχε την επιλογή γραφείου.
_x000D_
Μια τάση που βλέπουμε να κερδίζει έδαφος είναι το shared office space, δηλαδή η “συγκατοίκηση” εταιρειών σε ένα χώρο εργασίας, με μεμονωμένα όμως γραφεία. Το Papaki μόλις μεταφέρθηκε στο hub του Επιστημονικού και Τεχνολογικού Πάρκου Κρήτης (ΕΤΕΠ-Κ) στο ΙΤΕ. Ακολουθούμε επίσης άλλο ένα trend -πάντα τηρώντας τα μέτρα προστασίας- εκείνο του “hot desking” όπου οι εργαζόμενοι δεν έχουν μια δική τους συγκεκριμένη θέση εργασίας αλλά κάθονται σε όποιο γραφείο υπάρχει διαθέσιμο. Αυτό, γιατί σε ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας τα μέλη της ομάδας έρχονται στο γραφείο κάποιες μόνο μέρες την εβδομάδα, άρα δεν έχει νόημα να υπάρχει μια θέση εργασίας ανά άτομο.
_x000D_
Σε αυτά τα πιο εξατομικευμένα μοντέλα εργασίας υπάρχει ακόμη περισσότερη ευελιξία και επιλογές στο ωράριο αλλά και στον τρόπο που βολεύει το κάθε άτομο προσωπικά ανάλογα με τις ανάγκες του. Οι συνθήκες εργασίας βελτιώνονται ενώ η εταιρεία κερδίζει στο bonding μεταξύ των μελών αλλά και στην ενδυνάμωση της εταιρικής κουλτούρας.
_x000D_
_x000D_
Τι νέο κάναμε στο Papaki στην τηλεργασία φέτος
_x000D_
Αρχικά, θεσμοθετήσαμε τη δημιουργία ενός καλού work from home setup. Στέλνουμε δηλαδή στα μέλη μας όλο τον εξοπλισμό που χρειάζονται ώστε να στηθεί ένα λειτουργικό και άνετο γραφείο στο σπίτι τους. Χρησιμοποιήσαμε ήδη τα εργαλεία που είχαμε για να μείνουμε σε συνεχή και στενή επαφή με τις ομάδες μας (Slack, Google meet, gather.town και καθημερινά meetings). Επίσης, μια φορά το μήνα κάνουμε το Town Hall meeting μας, δηλαδή όλα τα μέλη μαζί συναντιούνται και συζητάνε τα νέα της εταιρείας αλλά και όσα τους απασχολούν.
_x000D_
Προσθέσαμε επίσης και “εικονικές βραδιές κοκτέιλ” για να βρεθούμε και εκτός δουλειάς όσο μπορούμε, έστω και διαδικτυακά. Τέλος, χρησιμοποιήσαμε το donut app που φτιάχνει τυχαία ζευγάρια μέσα από την εταιρεία για να πιουν έναν digital καφέ και να γνωριστούν καλύτερα. Στο ίδιο σκεπτικό και τα “Water Cooler questions”: κάποιος ξεκινάει μια fun ερώτηση στο Slack και όλη η ομάδα απαντάει από κάτω, όπως θα πιάναμε κουβεντούλα στα γραφεία αν συναντιόμασταν στον… ψύκτη νερού.Επιπλέον, θέλοντας να υποστηρίξουμε ψυχολογικά τους εργαζομένους μας αυτή την τόσο δύσκολη περίοδο, προσφέραμε μια ανοιχτή, δωρεάν και ανώνυμη γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης με ειδικούς.
_x000D_
Τελικά, αυτό που παρατηρούμε μετά από έναν ολόκληρο χρόνο lockdown και τηλεργασίας, είναι πως η ανθρώπινη επαφή είναι απαραίτητη στον εργασιακό τομέα στο επίπεδο της εύρυθμης λειτουργίας μίας ομάδας. Η τηλεργασία μπορεί να αυξήσει την απόδοση και την ικανοποίηση του εργαζομένου, όταν όμως ο ίδιος επιλέγει το ιδανικό για αυτόν mix γραφείου-τηλεργασίας. Με τον τρόπο που διαμορφώνονται οι παγκόσμιες τάσεις μέσω της επικράτησης του semi-remote μοντέλου εργασίας, καταλαβαίνουμε πως οι εργαζόμενοι ανυπομονούν να επιστρέψουν στο γραφείο και να συναναστραφούν με τους συναδέλφους τους. Με δεδομένο όμως να έχουν την επιλογή κάποιες μέρες την εβδομάδα να εργάζονται από το σπίτι.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- «Κίτρινη» κάρτα στην Protergia για την διαφήμιση που αφορά στο ρεύμα των φοιτητών
- Κόλλιας (ΟΕΕ): Ανάγκη για νέες, καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας και εξάλειψη γραφειοκρατίας
- Πρόγραμμα Υποτροφιών Cosmote: Ξεκινούν οι δηλώσεις συμμετοχής για πρωτοετείς φοιτητές
- Θεοδωρικάκος: Πρέπει να ρυθμίσουμε κατεπειγόντως το θέμα της ενέργειας στην βιομηχανία
- Φάμελλος: Στον εισαγγελέα και στην ΕΕ θα πάει το σκάνδαλο με τα «σπιτάκια ανακύκλωσης»
- Agrino: Αύξησε τον τζίρο της κατά 14,6% το 2023 στα 43,6 εκατ. ευρώ
- Ολλανδία: Αυξήθηκαν οι εισαγωγές ρωσικού LNG παρά τις κυρώσεις
- Πυροβολισμοί στο Μεταξουργείο με έναν τραυματία
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις