Επιχειρήσεις

Ανατροπή στην Αττική Οδό: Αποχωρεί το γαλλικό fund Ardian από την κοινοπραξία Ελλάκτωρ – ΑΒΑΞ

Ανατροπή στο σχήμα Ελλάκτωρ – ΑΒΑΞ – Ardian που διεκδικεί τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού δημιουργεί η αποχώρηση του ισχυρού γαλλικού πόλου της κοινοπραξίας, σύμφωνα με δημοσίευμα του mononews.gr.

_x000D_

Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι το γαλλικό fund Ardian αποχωρεί από τον διαγωνισμό και πλέον οι δύο εταιρείες, που διαχειρίζονται τον οδικό άξονα έως και τον Οκτώβριο του 2024, βρίσκονται σε συζητήσεις με ενδιαφερόμενους από το εξωτερικό, Αμερική και Ευρώπη, ώστε να καλύψουν το μεγάλο κενό που δημιουργεί η αποχώρηση των Γάλλων.

_x000D_

Υπενθυμίζεται πως το γαλλικό fund συμμετείχε στην κοινοπραξία κατά 50%, ενώ η Ελλάκτωρ κατείχε το 34% και ο ΑΒΑΞ το 16%. Με τη νέα εξέλιξη, μένει να φανεί πώς διαμορφώνονται πλέον τα ποσοστά των δύο εταιρειών, καθώς και ποιος θα είναι ο νέος σύμμαχος των δύο εισηγμένων.

_x000D_

Το παραπάνω δεν αποκλείει τη συμμαχία των δύο εταιριών με κάποιο από τα υφιστάμενα σχήματα, ενώ, όπως έχουμε ήδη δει και με την είσοδο της Intrakat,  οι αμιγώς ξένοι μνηστήρες δεν αποκλείεται να επιδιώκουν συνεργασίες με ελληνικούς Ομίλους και ειδικά με το σχήμα που γνωρίζει παρά πολύ καλά το έργο.

_x000D_

_x000D_

_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Από την άλλη πλευρά δεν αποκλείεται να δούμε και την είσοδο νέων διεθνών παικτών, καθώς οι νέοι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να «κουμπώσουν» στο σχήμα Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ, αρκεί να αυτό να γίνει πριν από την ενδεικτική προθεσμίας υποβολής προσφορών, η οποία είναι η 29 Μαΐου. 

_x000D_

_x000D_

Σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο διαγωνισμός – Μετά τις εκλογές οι προσφορές

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Στην παρούσα φάση οι ενδιαφερόμενοι έχουν στα χέρια τους το πολυσέλιδο προσχέδιο της σύμβασης που έχει συντάξει το ΤΑΙΠΕΔ και το οποίο, όπως έχει αναφέρει στο παρελθόν ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ταμείου, Δημήτρης Πολίτης, ξεπερνάει τις 700 σελίδες. Τα επιτελεία των σχημάτων περνούν από «κόσκινο» τη σύμβαση και μέχρι τα τέλη Μαρτίου αναμένεται να έχουν υποβάλει το σύνολο των σχολίων τους.

_x000D_

Ωστόσο, τόσο στην αγορά όσο και το Υπουργείο Υποδομών επικρατεί το σενάριο της μεταφοράς της προθεσμίας για μετά τις εκλογές και πιο συγκεκριμένα στις αρχές του φθινοπώρου, όταν δηλαδή θα είναι γνωστή η νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και θα έχει ενημερωθεί  για το χαρτοφυλάκιο της.

_x000D_

Την ίδια στιγμή πηγές πολύ κοντά στη διαγωνιστική διαδικασία αναφέρουν στο mononews πως η αρχική ημερομηνία που είχε δώσει το ΤΑΙΠΕΔ είναι ενδεικτική, γεγονός και το οποίο δίνει σοβαρό πάτημα για τη μετακίνηση της προθεσμίας.

_x000D_

Υπενθυμίζεται πως τα σχήματα που διεκδικούν τη νέα παραχώρηση είναι τα εξής:

_x000D_

    _x000D_
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-First Sentier
  • _x000D_

  • Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ
  • _x000D_

  • Όμιλος Κοπελούζου-Macquarie
  • _x000D_

  • Mytlineos-Vinci
  • _x000D_

  • Intrakat-Briza-Rubicone
  • _x000D_

  • ABERTIS INFRASTRUCTURAS
  • _x000D_

  • INC SpA
  • _x000D_

  • EGIS-Vauban-DIF
  • _x000D_

_x000D_

Αποθαρρυντική η μείωση των διοδίων στα 2,50 ευρώ

_x000D_

Η απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για μείωση της τιμής των διοδίων της  Αττικής Οδού από τα 2,8ο στα 2,50 ευρώ με την έναρξη της νέας περιόδου παραχώρησης φαίνεται να έχει αποθαρρύνει τους διεθνείς επενδυτές για την υποβολή υψηλών bids, καθώς εκτιμούν πως οι απώλειες στα έσοδα του αυτοκινητοδρόμου θα κινηθούν στο -11%.

_x000D_

Για αυτό το λόγο και τα επιτελεία των μνηστήρων φέρονται να ετοιμάζουν προτάσεις, οι οποίες θα είναι πιο χαμηλές όσον αφορά τις αρχικές εκτιμήσεις. Υπενθυμίζεται πως ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρη Πολίτης είχε δηλώσει αρκετές φορές στο παρελθόν ότι η Αττική Οδός θα σπάσει τα κοντέρ και έκανε λόγο για τίμημα που ξεπερνούσε τα 2,2 δισ. ευρώ. Ωστόσο, έχει περάσει μεγάλο διάστημα από τις τελευταίες σχετικές δηλώσεις, ενώ οι ενδιαφερόμενοι φαίνεται πως λαμβάνουν σοβαρά υπόψη την αύξηση του πληθωρισμού αλλά και του κόστους δανεισμού.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu