Επιχειρήσεις

Αναστάτωση στις ευρωπαϊκές εταιρείες καταναλωτικών αγαθών λόγω αλλαγής νομοθεσίας

Η ΕΕ αναμένεται να θεσμθομετήσει ένα νέο νόμο μηδενικής ανοχής για την αποψίλωση των δασών. Αυτό μπορεί να προκαλέσει μεγάλες ανατροπές καθώς αρκετοί επενδυτές δήλωσαν στο Reuters ότι ανησυχούν προεδιοποιώντας ότι θα μπορούσαν να εγκαταλείψουν τις εταιρείες καταναλωτικών αγαθών με «επικίνδυνες» αλυσίδες εφοδιασμού.

Η ΕΕ συμφώνησε τον Δεκέμβριο σε έναν νέο κανόνα για να εμποδίσει τις εταιρείες να πωλούν στην αγορά της καφέ, βόειο κρέας, σόγια, καουτσούκ, φοινικέλαιο και άλλα προϊόντα που συνδέονται με την αποψίλωση των δασών. Οι εταιρείες πρέπει να αποδείξουν ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού τους δεν συμβάλλουν στην καταστροφή των δασών ή να τους επιβληθεί πρόστιμο έως και 4% του τζίρου τους σε κράτος μέλος της ΕΕ.

Η γερμανική Union Investment, ανάμεσα στους 20 μεγαλύτερους επενδυτές των Unilever και Reckitt, πέρυσι έγραψε σε 56 εταιρείες καταναλωτικών αγαθών για να μάθει περισσότερα σχετικά με την αποψίλωση των δασών στις αλυσίδες εφοδιασμού τους.

“Τα πρόστιμα μπορεί να αποτελέσουν κίνδυνο για την απόδοση αυτών των εταιρειών στο χρηματιστήριο”, δήλωσε ο Henrik Pontzen, επικεφαλής της ESG στην Union Investment, η οποία έχει περίπου 424 δισεκατομμύρια ευρώ (467 δισεκατομμύρια δολάρια) σε περιουσιακά στοιχεία υπό διαχείριση και μερίδια στη Nestle, Pepsico, Danone, Beyond Meat και L’Oreal.

Ένα εσωτερικό έγγραφο της Ένωσης Επενδύσεων που είδε το Reuters δείχνει ότι η εταιρεία έλαβε μόλις 30 απαντήσεις στην εμβέλειά της. Από αυτές, μόνο 14 εταιρείες δήλωσαν ότι είχαν μηδενικούς στόχους αποψίλωσης των δασών.

«Ως μεγάλος επενδυτής, αυτό είναι πολύ ασυνήθιστο», είπε ο Πόντζεν. “Συνήθως, λαμβάνουμε απάντηση από όποια εταιρεία γράφουμε. Ίσως ο λόγος που δεν απαντούν είναι ότι δεν έχουν τίποτα να πουν.”

Η Ένωση «θα αποκλείσει εταιρείες όταν έχουν εξαντληθεί όλες οι επιλογές κλιμάκωσης», είπε ο Πόντζεν.

Επίσης, άλλοι οκτώ μεγάλοι θεσμικοί επενδυτές – Schroders, Janus Henderson, NBIM, Union Investment, KLP, Aviva, Fidelity International και Ninety One – δήλωσαν στο Reuters ότι μιλούσαν με κατασκευαστές καταναλωτικών αγαθών για αυτό το θέμα, τρεις από τους οποίους είπαν ότι θα εντοπίσουν μετοχές από τις οποίες ενδέχεται να αποχωρήσουν.

Η νομοθεσία αναμένεται να εφαρμοστεί έως το τέλος του 2024 για τους «μεγάλους φορείς». Αν και οι κατασκευαστές καταναλωτικών αγαθών είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένοι, άλλοι τομείς που εισάγουν αγαθά που σχετίζονται με την αποψίλωση των δασών, συμπεριλαμβανομένων των κατοικιών και των βιομηχανικών εταιρειών, θα αντιμετωπίσουν επίσης έλεγχο.

Το κρατικό επενδυτικό ταμείο της Νορβηγίας, NBIM, ένας από τους μεγαλύτερους επενδυτές στον κόσμο με περισσότερα από 1,3 τρισεκατομμύρια δολάρια σε περιουσιακά στοιχεία υπό διαχείριση, δήλωσε ότι οι κανόνες θα επηρεάσουν τις εταιρείες που δεν έχουν προετοιμαστεί για αυτό.

“Μπορεί να επηρεάσει την πρόσβαση στην αγορά, να οδηγήσει ενδεχομένως σε κυρώσεις μη συμμόρφωσης ή να επιβάλει αυξημένο κόστος δέουσας επιμέλειας”, δήλωσε ο Snorre Gjerde, διευθυντής επενδυτικής διαχείρισης της NBIM.

Ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ εκτιμά ότι 420 εκατομμύρια εκτάρια δάσους —μια έκταση μεγαλύτερη από την ΕΕ— χάθηκαν λόγω αποψίλωσης μεταξύ 1990 και 2020. Η κατανάλωση στην ΕΕ αντιπροσωπεύει περίπου το 10% της παγκόσμιας αποψίλωσης, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Το φοινικέλαιο και η σόγια ευθύνονται για περισσότερα από τα δύο τρίτα αυτού.

Ο νέος κανόνας θα απαιτεί από τις εταιρείες να παράγουν ηλεκτρονικά έντυπα δέουσας επιμέλειας στους τελωνειακούς υπαλλήλους που δείχνουν ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού τους δεν συμβάλλουν στην καταστροφή των δασών.

Οι κατασκευαστές καταναλωτικών αγαθών βασίζονται σε τεχνολογία όπως οι δορυφόροι και η τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσουν στην εξάλειψη της αποψίλωσης των δασών από τις αλυσίδες εφοδιασμού τους. Ωστόσο, οι προσπάθειες μπορεί να μην είναι αρκετές για τη συμμόρφωση με τους κανόνες, δήλωσε ο νομοθέτης της ΕΕ Κριστόφ Χάνσεν.

Αρκετές μεγάλες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών λένε ότι βρίσκονται κοντά στην επίτευξη των φιλόδοξων στόχων τους για μηδενική αποψίλωση των δασών.

Η Nestle, η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο, σκοπεύει να είναι εντελώς απαλλαγμένη από την αποψίλωση των δασών για κακάο και καφέ μόνο μέχρι το 2025.

Η Unilever, που παράγει τα προϊόντα Dove και του παγωτού Ben & Jerry’s, στοχεύει σε μια εφοδιαστική αλυσίδα χωρίς αποψίλωση των δασών σε φοινικέλαιο, χαρτί και χαρτόνι, τσάι, σόγια και κακάο έως το τέλος του 2023.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu