Οικονομία

Αμετάβλητος παρέμεινε τον περασμένο Δεκέμβριο, μετά από 45 μήνες συνεχούς μείωσης, ο πληθωρισμός

Αμετάβλητος παρέμεινε τον περασμένο Δεκέμβριο, μετά από 45 μήνες συνεχούς μείωσης, ο πληθωρισμός, με αποτέλεσμα για το σύνολο του 2016 να εμφανίζεται με πτώση 0,8% σε μέσα επίπεδα.

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, τον Δεκέμβριο 2016 δεν προέκυψε μεταβολή του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή, από μείωση 0,9% τον Νοέμβριο 2016 και πτώση 0,2% τον Δεκέμβριο 2015.

Η μηδενική μεταβολή προήλθε κυρίως από τα εξής:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

• Κατά 0,8% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά ψάρια, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, ψωμί και δημητριακά και στα αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα νωπά φρούτα, ελαιόλαδο και στις πατάτες.

• Κατά 1,2% της ομάδας «Ένδυση και Υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• Κατά 2,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, μεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή μη, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες-υπηρεσίες οικιακής μέριμνας.

• Κατά 0,1% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στην αποκλειστική νοσοκόμα και στις παραϊατρικές υπηρεσίες. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

• Κατά 1,5% της ομάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στην εισφορά ΕΡΤ- συνδρομητική τηλεόραση.

• Κατά 0,4% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

• Κατά 1,8% της ομάδας «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας και στα ασφάλιστρα οχημάτων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

• Κατά 2% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και στα τσιγάρα.

• Κατά 1,8% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό.

• Κατά 1,2% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόμετρα, οδικές μεταφορές επιβατών και στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων και στις συνδυασμένες μεταφορές επιβατών.

• Κατά 0,7% της ομάδας «Επικοινωνίες,» λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

• Κατά 1,3% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία.

Ο γενικός δείκτης τον Δεκέμβριο 2016 σε σύγκριση με τον Νοέμβριο 2016 παρουσίασε αύξηση 1%, έναντι αύξησης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου 2016- Δεκεμβρίου 2016 παρουσίασε μείωση 0,8% έναντι μείωσης 1,7%, που σημειώθηκε το 2015.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 0,3% τον περασμένο Δεκέμβριο, από μείωση 0,2% τον Νοέμβριο και έναντι αύξησης 0,4% τον Δεκέμβριο 2015. Σε μηνιαία βάση, ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε αύξηση 0,4% έναντι μηδενικής μεταβολής το 2015. Σε μέσα επίπεδα πέρυσι, ο δείκτης δεν παρουσίασε μεταβολή έναντι μείωσης 1,1% σε μέσα επίπεδα το 2015.

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οικονομία

close menu