Αυξάνονται οι ανησυχίες για τα επίπεδα χρέους του γαλλικού ομίλου που το 2014 υπέγραψε την αμαρτωλή σύμβαση «717» με την ΕΡΓΟΣΕ για την υποδομή της τηλεδιοίκησης του ελληνικού σιδηροδρόμου
Σε μείωση των προβλέψεων για τις ελεύθερες ταμειακές ροές προχώρησε ο γαλλικός όμιλος κατασκευής τρένων Alstom, επισημαίνοντας τις καθυστερήσεις παραγγελιών και την αύξηση της παραγωγής που επιβάρυναν τα ταμειακά της διαθέσιμα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Η εταιρεία, το 2014, υπέγραψε την περιβόητη σύμβαση «717» με την ΕΡΓΟΣΕ για την υποδομή της τηλεδιοίκησης του ελληνικού σιδηροδρόμου και ανέλαβε το έργο, πριν από περίπου 9 χρόνια, μαζί με την ΤΟΜΗ, η οποία άνηκε κατά 100% στην Άκτωρ.
Όπως ανακοινώθηκε, η Alstom, η οποία -μεταξύ άλλων- κατασκευάζει τα εμβληματικά τρένα υψηλής ταχύτητας TGV της Γαλλίας, αναμένει ταμειακές εκροές 500 έως 750 εκατ. ευρώ για το σύνολο του έτους, μετά από προκαταρκτική εκροή 1,15 δισ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο και πολύ πάνω από τη συναίνεση για εκροή 152 εκατ. ευρώ που επικαλείται η Jefferies.
«Έχουμε εμπλακεί σε μια απότομη αύξηση, ιδίως στη δραστηριότητα του τροχαίου υλικού. Αυτό, σε συνδυασμό με έργα παλαιού τύπου που ολοκληρώνονται την ίδια στιγμή, επιβαρύνει την ελεύθερη ταμειακή ροή στο πρώτο εξάμηνο», ανέφερε η Alstom. Παράλληλα, η εταιρεία αναφέρθηκε στη στενή αλυσίδα εφοδιασμού και στην καθυστέρηση ολοκλήρωσης του προγράμματος Aventra στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Οι αναλυτές της Citi ήταν λιγότερο ανήσυχοι για τη ρευστότητα, αλλά παρόλα αυτά πρόσθεσαν ότι «το προηγούμενο ιστορικό σχετικά με τα μετρητά σημαίνει ότι η βελτίωσή τους δεν είναι ακόμη εμφανής».
Βασική αστοχία
Ο αναλυτής της UBS Supriya Subramanian δήλωσε σε σημείωμά του ότι η ελεύθερη ταμειακή ροή ήταν η «βασική αστοχία» από την ενημέρωση της Τετάρτης, ενώ οι παραγγελίες και οι πωλήσεις της Alstom ήταν επίσης κατώτερες των προσδοκιών. Οι παραγγελίες εξαμήνου μειώθηκαν στα 8,4 δισεκατομμύρια ευρώ, από 10,1 δισεκατομμύρια την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, δήλωσε η Alstom, προσθέτοντας ότι αναμένει βελτίωση το δεύτερο εξάμηνο του οικονομικού έτους.
Την ίδια ώρα, οι προκαταρκτικές πωλήσεις ήταν 8,3 δισ. ευρώ το εξάμηνο, ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με τα 8,0 δισ. που είχαν καταγραφεί ένα χρόνο νωρίτερα. Ο όμιλος επιβεβαίωσε επίσης τον στόχο του για ένα προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT περίπου 6% για ολόκληρο το έτος και επανέλαβε την ενδιάμεση καθοδήγησή του.
«Το βλέπουμε αυτό ως ένα σημαντικό πλήγμα στην αξιοπιστία της διοίκησης», ανέφεραν οι αναλυτές της Deutsche Bank σε σημείωμά τους, προσθέτοντας ότι τώρα αναμένουν ότι η Alstom θα κλείσει το σύνολο του έτους με καθαρό χρέος 3 δισ. ευρώ, περίπου 1 δισ. ευρώ υψηλότερο από ό,τι αναμενόταν προηγουμένως.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Παρατείνεται έως το 2031 το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΘ – Οι λόγοι της παράτασης
- Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων: Στις 760 έφτασαν οι εγγεγραμμένες επιχειρήσεις
- Απάτη σε βάρος του ΕΟΠΥΥ: Προφυλακιστέοι δύο γιατροί και τρεις φαρμακοποιοί
- MLS: Χωρίς draft σχεδίου εξυγίανσης εμφανίστηκε στους ομολογιούχους η διοίκηση
- Viohalco: Κέρδη προ φόρων 112 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο – Υποχώρηση εσόδων
- Παπουτσάνης: Στο 23,13% το ποσοστό του Μενέλαου Τασόπουλου
- Space Hellas: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου 5 εκατ. ευρώ
- Ευρωπαϊκές αγορές: Τα αμετάβλητα επιτόκια της τράπεζας της Αγγλίας έφεραν κέρδη
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις