Επιχειρήσεις

ΑΚΤΩΡ: Ποιοι λένε «όχι» στην εξαγορά από Wade Adams – Δ. Κούτρα

Παγωμένες είναι οι διαπραγματεύσεις για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ, του κατασκευαστικού βραχίονα του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, καθώς στις συζητήσεις μεταξύ της ολλανδικής Reggeborgh και της κοινοπραξίας Wade Adams – Δ. Κούτρα, που ξεκίνησαν στα τέλη Ιανουαρίου, φαίνεται να υπάρχει στασιμότητα το τελευταίο διάστημα, ενώ κάποιοι «καλοθελητές» θέλουν το δικηγορικό γραφείο του Γιώργου Μυλωνογιάννη (προέδρου της ΕΛΛΑΚΤΩΡ) – και με εντολή – συνεπικουρία Αλέξη Πατέλη –  να διενεργεί εξονυχιστική έρευνα στα οικονομικά τόσο του Κύπρου Τσέντα της Wade Adams όσο και του Δημήτρη Κούτρα (στη φωτογραφία).

_x000D_

Η περίοδος των αποκλειστικών διαπραγματεύσεων μεταξύ των δύο πλευρών έχει οριστεί μέχρι τις 31 Μαρτίου και μέσα σε αυτό το διάστημα – αν δεν γίνει κάτι εντυπωσιακό νωρίτερα – όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοιχτά. 

_x000D_

Το ερώτημα πάντως της αγοράς είναι κατά πόσο μπορεί να είναι εύκολος ο διαχωρισμός της ΑΚΤΩΡ με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, καθώς εμπλέκονται έργα, κοινοπραξίες κλπ. αλλά και πόσος χρόνος θα απαιτηθεί για να γίνει ένας τέτοιος διαχωρισμός. 

_x000D_

Την ίδια στιγμή, ενεργό φαίνεται να παραμένει το ενδιαφέρον της INTRAKAT και ενδεχομένως και άλλου κατασκευαστικού Ομίλου για την απόκτηση της ΑΚΤΩΡ (αδιευκρίνιστο επίσης είναι τι θα κάνει ο Δ. Κούτρας με το 3,80% που κατέχει ως έμμεσο ποσοστό στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ). 

_x000D_

Έτσι σε περίπτωση που οι αποκλειστικές διαπραγματεύσεις δεν τελεσφορήσουν, είναι πολύ πιθανό το ενδιαφέρον της ΙΝΤΡΑΚΑΤ των Μπάκου, Καϋμενάκη και Εξάρχου, το οποίο, πριν την έναρξη των αποκλειστικών διαπραγματεύσεων με Wade Adams – Δ. Κούτρα, ήταν έγγραφο, να επανέλθει.

_x000D_

Σήμερα η ΑΚΤΩΡ έχει ανεκτέλεστο 2,7 δις. ευρώ και έσοδα 380 εκατ. ευρώ στο 9μηνο του 2022. Μέσα σε αυτό το διάστημα η εταιρεία κατάφερε να εξασφαλίσει έργα 723 εκατ. ευρώ (όπως το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ, το Πάτρα – Πύργος (με ποσοστό συμμετοχής 105 εκατ. ευρώ), οδικά έργα 190 εκατ. ευρώ στη Ρουμανία, το ΚΕΛ Ψυττάλειας, έργα στη Διώρυγα Κορίνθου, ενώ επιπλέον συμβάσεις 48 εκατ. ευρώ προστέθηκαν μετά τις 30 Σεπτεμβρίου 2022. Επίσης, ο όμιλος αναδείχτηκε προτιμώμενος πλειοδότης για έργα 549 εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων είναι οι συμβάσεις για το οδικό έργο ΣΔΙΤ Καλαμάτα – Μεθώνη (ποσοστό συμμετοχής 151 εκατ. ευρώ), η επέκταση της Λ. Κύμης (ποσοστό συμμετοχής 103 εκατ. ευρώ), το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη (μερίδιο 58 εκατ. ευρώ) καθώς και τη λειτουργία σταθμών Εγνατίας Οδού (37 εκατ.).

_x000D_

Να σημειωθεί ότι οι συμβάσεις για το οδικό έργο ΣΔΙΤ Καλαμάτα – Μεθώνη καθώς και το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη αναμένεται να υπογραφούν μέσα στην επόμενη εβδομάδα. 

_x000D_

Οι κακές γλώσσες πάντως λένε ότι οι «big 5» στις κατασκευές δεν θέλουν 6ο παίκτη στον κλάδο. Γιατί και η αγορά είναι «κορεσμένη», και από τη… ζεστή «πίτα» των έργων που θα μοιραστεί μέσα στο 2023 δεν περισσεύει κομμάτι.

_x000D_

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu