Επιχειρήσεις

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Μετά τις αυξήσεις 10%, έρχονται νέες μέχρι και 25% – Στο τραπέζι η επιδότηση καυσίμων

Οι αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που έχουν ήδη γίνει αλλά και οι επερχόμενες από τον Μάιο λόγω της ενεργειακής κρίσης και της εκτόξευσης του κόστους των καυσίμων πονοκεφαλιάζει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

_x000D_

Σύμφωνα με πληροφορίες ζητήθηκε από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και κατατέθηκαν ήδη στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών όλα τα στοιχεία για τις συνολικές ποσότητες καυσίμων που καταναλώθηκαν για το δίμηνο Απριλίου – Μαΐου για τις χρονιές 2019 και 2021.

_x000D_

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη,  αιτείται  στο Υπουργείο Οικονομικών επιδότηση καυσίμων ώστε να αποφευχθεί και νέα περαιτέρω αύξηση του κόστους των εισιτηρίων. Η επιβολή νέων αυξήσεων είναι υπό συζήτηση για τον προσεχή Μάιο. Και ο φόβος – προειδοποίηση των εταιρειών είναι ότι ενδεχομένως να φτάσουν και το 25%.

_x000D_

Έως τώρα έχουν γίνει αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κατά 10%. Το μεγάλο κόστος των θαλάσσιων μεταφορών που δυσκολέψει τη ζωή των νησιωτών αφού οι αυξήσεις θα μετακυλιστούν και στα προϊόντα-εμπορεύματα ανεβάζοντας στα ύψη τον οικογενειακό προϋπολογισμό, πάνω από εκείνον που υπάρχει για τα νοικοκυριά της ηπειρωτικής χώρας. Επίσης, και οι μετακινήσεις των νησιωτών θα γίνουν δυσβάσταχτες.
Παράλληλα, οι αυξήσεις θα επηρεάσουν και το τουριστικό ρεύμα που θα επιλέξει να ταξιδέψει με πλοία στα νησιά την τουριστική περίοδο. Στις γραμμές Πάτρα – Ιταλία και ο ναύλος των φορτηγών οχημάτων αυξήθηκε από 90 έως 100 ευρώ ανάλογα με την εταιρεία.

_x000D_

Το ναυτιλιακό καύσιμο MGO που «καίνε» τα ταχύπλοα marine diesel και είναι διαφορετικό καύσιμο από αυτό που καταναλώνουν τα συμβατικά πλοία άγγιξε στις 21/3/2002 τα 1.250 δολάρια τον τόνο από 680 δολάρια που ήταν τον Δεκέμβριο του 2021. Ένα πλοίο που εκτελεί το δρομολόγιο από Πειραιά για Κρήτη με Fuel Oil (FO), χρειάζεται αυτή τη στιγμή περίπου 40 τόνους καυσίμου το δρομολόγιο με κόστος περίπου 40.000 ευρώ, ενώ ένα πλοί0 στη γραμμή Πειραιάς-Σαντορίνη χρειάζεται περίπου 70 τόνους καυσίμων για ένα δρομολόγιο με κόστος 80.000 ευρώ.

_x000D_

Οι αυξήσεις

_x000D_

Ενδεικτικά κάποιες γραμμές στις οποίες έχει γίνει ήδη αύξηση στην τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου από 18/3 ή θα γίνει από 1/4 είναι οι εξής:

_x000D_

– Πειραιάς – Πάρος, από τα 38,50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο οικονομικής θέσης στα 42,50 ευρώ
– Πειραιάς – Μύκονος, από τα 40 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 44 ευρώ
– Πειραιάς-Σύρος, από τα 35 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 38,50 ευρώ
– Πειραιάς-Πάτμοςαπό τα 43 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 47,50 ευρώ.

_x000D_

Ανάλογες αυξήσεις περίπου 10% έχουν γίνει και στα οχήματα.

_x000D_

Επίσης, ενδεικτικά αναφέρουμε και αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που θα γίνουν από κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες από 1η Απριλίου

_x000D_

–Στη γραμμή Ραφήνα-ΆνδροςΑπό τα 20,50 ευρώ ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) που είναι σήμερα, ανεβαίνει στα 23 ευρώ, ενώ για το ΙΧ από 45 ευρώ που είναι τώρα, θα ανέλθει στα 48 ευρώ.

_x000D_

– Στη γραμμή Ραφήνα-ΤήνοςΑπό 29 ευρώ που είναι το ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) θα ανέλθει στα 32 ευρώ. Στο ίδιο δρομολόγιο το ΙΧ αυτοκίνητο που είναι σήμερα στα 60 ευρώ, θα ανέλθει στα 63 ευρώ.

_x000D_

– Στη γραμμή Ραφήνα-ΜύκονοςΑπό τα 31 ευρώ το ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) που είναι σήμερα από 1/4 θα ανέλθει στα 35 ευρώ και το ΙΧ αυτοκίνητο από τα 67 ευρώ που είναι σήμερα θα ανέλθει στα 70 ευρώ

_x000D_

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu