Επιχειρήσεις

ΑΓΝΟ: Γιατί το σχέδιο ανάπτυξης δεν περιλαμβάνει ακόμα την Αττική

O Mιχάλης Σαράντης, εκ των επικεφαλής της Ελληνικά Γαλακτοκομεία που απέκτησε το 2022 την ''Αγνό''

Θα πρέπει να γίνουν πρώτα σχετικές επενδυτικές κινήσεις για την αύξηση της παραγωγικότητας

Επιμένει βορειοελλαδίτικα, τουλάχιστον προς το παρόν, η εταιρεία Αγνό, με τη σφραγίδα πλέον της ιδιοκτησίας των Ελληνικών Γαλακτοκομείων των αδελφών Σαράντη. Ενα χρόνο περίπου μετά το επαναλανσάρισμα του ιστορικού εμπορικού σήματος, μετά από δέκα χρόνια περίπου απουσίας από την αγορά, αναπτύσσεται ακόμα στο νόμο Θεσσαλονίκης και σε δέκα κοντινούς νόμους, πάντα στη βόρεια Ελλάδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Financial Report το επαναλανσάρισμα  με 21 προϊόντα ήταν θετικό.  Ανάμεσα στα προϊόντα που επανήλθαν ήταν κρέμες, κεφίρ, βούτυρο αγελάδος κ.α.

Αυτό έγινε η αφορμή  να βρεθούν σύντομα τα προϊόντα σε όλο τον νομό Θεσσαλονίκης και σε παράπλευρους νομούς. Τα πρώτα σημεία στα οποία μπήκαν τα νέα προϊόντα Αγνό ήταν κάποια μικρά σημεία γειτονιάς και κάποια σούπερ μάρκετ στην ευρύτερη περιοχή της συμπρωτεύουσας, όπως Σκλαβενίτης, Μασούτης και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.

Κατά όσα τόνισαν πηγές από τη θεσσαλική εταιρεία στο περιθώριο της πρόσφατης εκδήλωσης για τα εγκαίνια του εργοστασίου για το χαλούμι στην Κύπρο, παρά την θερμή υποδοχή, η επέκταση του brand είναι προς το παρόν φειδωλή και λόγω της χαμηλής ακόμα παραγωγής.

Προς το παρόν στις νέες επενδύσεις δύσκολα θα συμπεριληφθεί τουλάχιστον στην παρούσα φάση το παλαιό εργοστάσιο της Αγνό στο Λαγκαδά Θεσσαλονίκης, καθώς έχει απαξιωμένα μηχανήματα και χρειάζεται αρκετή χρηματοδότηση για να μπει ξανά μπροστά.

Προς το παρόν ούτε παγωτό ούτε εξαγωγές

Ο νέος σχεδιασμός, ο οποίος και πάλι καταρχήν θα περιλαμβάνει κοντινούς νόμους και όχι, ακόμα, κάθοδο στην Αττική θα γίνει το πρώτο εξάμηνο του 2025. Ωστόσο, αυτό που είναι σαφές είναι ότι δεν θα ενεργοποιηθεί ακόμα εκ νέου ο κλάδος του παγωτού, αλλά ούτε και κάποια εξαγωγική δραστηριότητα, καθώς κρίνεται ακόμα νωρίς για κάτι τέτοιο.

Η Ελληνικά Γαλακτοκομεία ΑΕ», γνωστή από τα brands Όλυμπος, Ροδόπη, Κλιάφας, Δουμπιά κ.α, είχε αποκτήσει σε σχετικό πλειστηριασμό την άνοιξη του 2022 τα περιουσιακά στοιχεία και τα εμπορικά σήματα της ιστορικής βορειοελλαδίτικης μάρκας. Οι πληροφορίες θέλουν το ακριβές ποσό της συναλλαγής να έχει αγγίξει σχεδόν τα 8 εκατ. ευρώ, με την Ελληνικά Γαλακτοκομεία να αποκτά το εμπορικό σήμα και το εργοστάσιο της γαλακτοβιομηχανίας ΑΓΝΟ.

Τότε, ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία είχε αποκτήσει και το εργοστάσιο της ΑΓΝΟ στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης το οποίο επί 8 χρόνια παρέμενε εγκαταλελειμμένο. Ο πλειστηριασμός αφορούσε στην εκποίηση της έκτασης 132.239 τετραγωνικών μέτρων στις περιοχές των δημοτικών κοινοτήτων Περιβολακίου, Λαγυνών και Καβαλλαρίου μαζί με τα κτίρια και τον εξοπλισμό, του κατοχυρωμένου εμπορικού σήματος ΑΓΝΟ και όλων των άλλων κατοχυρωμένων από την ΑΓΝΟ εμπορικών σημάτων.

Ίδρυση πριν από 75 χρόνια και restart μετά από μια ”πέτρινη” δεκαετία

Η απόφαση για την επανεκκίνηση της ΑΓΝΟ δεν ήταν δύσκολη για την εταιρεία, καθώς πρόκειται για ένα brand, το οποίο ήταν για χρόνια συνώνυμο με την ποιότητα.

Η ΑΓΝΟ ιδρύθηκε το 1950 ως συνεταιριστική βιομηχανία γάλακτος της Ένωσης Αγελαδοτροφικών Συνεταιρισμών Θεσσαλονίκης. Το 1955 ήταν που δημιουργήθηκε το πρώτο μπουκάλι παστεριωμένο γάλα, ενώ άλλο ορόσημο της ήταν το 1993, οπότε και η εταιρεία μετακόμισε στην προηγμένη, για τότε, μονάδα στο Λαγκαδά Θεσσαλονίκης.

Παρήγαγε και εμπορεύονταν γάλα, τυρί, κρέμες και παγωτά για πολλά χρόνια, έως ότου το 2013, εν μέσω οικονομικής κρίσης διέκοψε κάθε παραγωγική και εμπορική της δραστηριότητα.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu