Επιχειρήσεις

Αύξηση πωλήσεων εκτιμάται ότι εμφάνισε ο κλάδος των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων τα δύο τελευταία έτη

H σημαντική αύξηση της τουριστικής κίνησης προς τη χώρα μας τα τρία τελευταία χρόνια (2013-2015) επηρέασε θετικά τον κλάδο των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, καθώς υπήρξε άνοδος των συνολικών εσόδων τους. Οι συνολικές αφίξεις αλλοδαπών τουριστών ανήλθαν στο νέο επίπεδο «ρεκόρ» των 23,6 εκατ. το 2015, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 7% σε σχέση με το 2014. Αύξηση στον κύκλο εργασιών τους παρουσίασαν και οι τρεις κατηγορίες ξενοδοχείων τη διετία 2013-2014 (Πολυτελείας, Α’ και Β’ κατηγορίας)._x000D_

Τα παραπάνω προκύπτουν από την κλαδική μελέτη «Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις» που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAPGroup ΑΕ, η οποία εστιάζει στις επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται ξενοδοχεία Πολυτελείας, Α’ και Β’ κατηγορίας.

_x000D_

 

_x000D_

Οι αλλοδαποί τουρίστες αποτελούν τον κύριο «πελάτη» για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της χώρας μας, καθώς πάνω από το 80% του συνόλου των διανυκτερεύσεων στα διάφορα ξενοδοχειακά καταλύματα πραγματοποιούνται από αλλοδαπούς. Σύμφωνα δε με στοιχεία του 2014 σε όλα τα ξενοδοχειακά καταλύματα της χώρας πραγματοποιήθηκαν περίπου 74 εκατ. διανυκτερεύσεις, ενώ η μέση ετήσια πληρότητα όλων των ξενοδοχείων της χώρας ανήλθε σε 47,3% έναντι 45,2% το 2013.

_x000D_

 

_x000D_

Από το 2004 και μετά, η ξενοδοχειακή υποδομή της χώρας μας αναβαθμίστηκε σημαντικά, καθώς μεγάλος αριθμός ξενοδοχειακών μονάδων ανά την επικράτεια ανακαινίσθηκε, ενώ νέες μονάδες υψηλού επιπέδου υπηρεσιών ξεκίνησαν τη λειτουργία τους. Αναφορικά με τον αριθμό των ξενοδοχειακών καταλυμάτων που λειτουργούν στη χώρα μας, το έτος 2015 λειτούργησαν 9.757 ξενοδοχειακές μονάδες με περισσότερες από 780 χιλ. κλίνες. Τα ξενοδοχεία των δύο αστέρων αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό στο σύνολο του ξενοδοχειακού δυναμικού (ποσοστό 42% περίπου). Στην περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος αριθμός κλινών (μερίδιο περίπου 25%).

_x000D_

 

_x000D_

Σύμφωνα με τον συντάκτη της παρούσας μελέτης, Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, SeniorConsultantτης ICAPGroup, το συνολικό μέγεθος της αγοράς (σε αξία) των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων (Πολυτελείας, Α’ και Β’ κατηγορίας) παρουσίασε αύξηση κατά 14,3% το 2014 σε σχέση με το 2013. Τα έσοδα των ξενοδοχείων Πολυτελείας εμφάνισαν αύξηση 19,7% και των ξενοδοχείων Βκατηγορίας αύξηση 14,3%. Μικρότερη ήταν η αύξηση στα ξενοδοχεία Α’ κατηγορίας, η οποία διαμορφώθηκε σε 10,1%. Σύμφωνα με προβλέψεις της ICAPGroup, η ανοδική αυτή τάση συνεχίστηκε και το 2015, τα δε συνολικά έσοδα του κλάδου εκτιμάται ότι παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 10%

_x000D_

 

_x000D_

_x000D__x000D__x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Δείκτης εξέλιξης της αξίας της αγοράς των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων (2005-2015)

_x000D_

_x000D_

Διάρθρωση της αγοράς ανά κατηγορία ξενοδοχειακών επιχειρήσεων (2015)

_x000D_

_x000D_

* πρόβλεψη

_x000D_

Έτος βάσης 2005:100

_x000D_

Πηγή: ICAPGroup ΑΕ

_x000D_

_x000D_

 

_x000D_

Στα πλαίσια της συγκεκριμένης μελέτης έγινε εκτεταμένη στρωματοποιημένη (κατά κατηγορία και γεωγραφική περιφέρεια) χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει 20 επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός για τη διετία 2013-2014 βάσει δείγματος 109 επιχειρήσεων που εκμεταλλεύονται ξενοδοχεία Πολυτελείας, 351 επιχειρήσεων με ξενοδοχεία Α’ κατηγορίας και 348 επιχειρήσεων με ξενοδοχεία Β’ κατηγορίας.

_x000D_

Από την ανάλυση αυτών προκύπτουν τα εξής: Αύξηση κατά 17,4% παρουσίασαν οι πωλήσεις των ξενοδοχείων πολυτελείας το 2014/13 και 14% των ξενοδοχείων Β’ κατηγορίας, ενώ λίγο μικρότερη ήταν αύξηση (10,9%) που κατέγραψαν οι πωλήσεις των ξενοδοχείων Α’ κατηγορίας. Αναφορικά με τα αποτελέσματα χρήσης, σημαντική αύξηση στην κερδοφορία τους κατέγραψαν τα ξενοδοχεία Α’ και Β’ κατηγορίας, ενώ κέρδη το 2014 έναντι ζημιών το 2013 εμφάνισαν τα ξενοδοχεία Πολυτελείας την ίδια περίοδο. Επίσης, τα ξενοδοχεία Β’ κατηγορίας εμφάνισαν το υψηλότερο μέσο περιθώριο μικτού κέρδους το 2014 (32,3%) σε αντίθεση με τα ξενοδοχεία Πολυτελείας που εμφάνισαν το μικρότερο (19,9%), ενώ τα ξενοδοχεία Β’ κατηγορίας εμφάνισαν και το υψηλότερο μέσο περιθώριο καθαρού κέρδους EBITDA το 2014 (27,6%) σε αντίθεση και πάλι με τα ξενοδοχεία Πολυτελείας που εμφάνισαν το μικρότερο μέσο δείκτη (23,2%). Σχετικά με την αποδοτικότητα ιδίου κεφαλαίου, μόνον τα ξενοδοχεία Πολυτελείας εμφάνισαν αρνητικό μέσο δείκτη το 2014 σε αντίθεση με τα ξενοδοχεία Α’ και Β’ κατηγορίας οι οποίες εμφάνισαν θετικό μέσο δείκτη

_x000D_

 

_x000D_

_x000D__x000D__x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Δείκτες κερδοφορίας και αποδοτικότητας ξενοδοχειακών επιχειρήσεων (2010-2014)

_x000D_

_x000D_

Περιθώριο Μικτού Κέρδους

_x000D_

_x000D_

Περιθώριο Καθαρού Κέρδους EBITDA

_x000D_

_x000D_

 

_x000D_

 

_x000D_

 

_x000D_

Aποδοτικότητα Ιδίων Κεφαλαίων

_x000D_

_x000D_

Πηγή: ICAPGroup, Δημοσιευμένοι ισολογισμοί

_x000D_

 

_x000D_

_x000D_

 

_x000D_

H υψηλή θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια κατάταξη τουριστικών προορισμών και το υψηλό επίπεδο της ξενοδοχειακής υποδομής της χώρας μας αποτελούν δυνατά σημεία του κλάδου, ενώ στα αδύνατα σημεία συγκαταλέγονται η μονομερής «εξάρτηση» των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων από τους μεγάλους διεθνείς τουριστικούς οργανισμούς (touroperators) και τα χρόνια διαρθρωτικά προβλήματα του ελληνικού τουρισμού (εποχικότητα, γεωγραφική συγκέντρωση κλπ.). Η ανάπτυξη νέων εναλλακτικών μορφών τουρισμού, η προσέλκυση τουριστών από νέες «αναδυόμενες» τουριστικές αγορές, η στοχευμένη διαφημιστική προβολή της χώρας καθώς και η αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών συνιστούν ευκαιρίες για τον κλάδο. Από την άλλη πλευρά, η κρίση που μαστίζει τον εσωτερικό τουρισμό σε συνδυασμό με την παρατεταμένη περίοδο οικονομικής ύφεσης που βιώνει η χώρα, ο έντονος ανταγωνισμός από γειτονικές μας χώρες και οι πτωχεύσεις τουριστικών οργανισμών του εξωτερικού, αποτελούν απειλές για τον κλάδο των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

_x000D_

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu