Επιχειρήσεις

Αυξάνονται και πληθύνονται οι τουρκικές εταιρείες, εμπορικά σήματα στην Ελλάδα

user4

Oι επικεφαλής των τουρκικών αλυσίδων που δραστηριοποιούνται και πρόκειται να έρθουν στη χώρα μας

Πως εξελίσσεται η τουρκική διείσδυση στο λιανεμπόριο

Αυξάνονται και πληθύνονται οι τουρκικές εταιρείες και τα εμπορικά σήματα στην λιανική αγορά ένδυσης και υπόδησης στην Ελλάδα με την ανάπτυξη αυτή να εντοπίζεται κυρίως σε τρία σημεία: Στην ικανοποιητική πορεία των brands από την γείτονα χώρα στην Ελλάδα, στο περαιτέρω άνοιγμα νέων καταστημάτων, αλλά και στην είσοδο και άλλων brands από την Τουρκία.

Η επιχειρηματική επέκταση στη χώρα μας γίνεται τόσο μέσω φυσικών σημείων πώλησης όσο και μέσω των άλλων καναλιών πωλήσεων, όπως αυτά του διαδικτύου.

Πριν από λίγες ημέρες η Trendyol, μία από τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου με έδρα την Τουρκία, γιόρτασε την πρώτη της επέτειο στην Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συγκεκριμένη πλατφόρμα έχει περισσότερους από 2.300 ενεργούς πωλητές και μια γκάμα που ξεπερνά τα 2 εκατ. προϊόντα. Μάλιστα, με βάση όσα τονίζονται από την εταιρεία, η Ελλάδα αναδείχθηκε ως η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Trendyol στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη κατά τους τελευταίους δύο μήνες του 2024. Συγκεκριμένα, ο Νοέμβριος αναδείχθηκε ως ο πιο δυναμικός μήνας για την Trendyol στην Ελλάδα, με τις καμπάνιες της Black Friday να εκτοξεύουν τις πωλήσεις ενώ στις 30 του ίδιου μήνα συγκεκριμένα καταγράφηκε ρεκόρ παραγγελιών.

Η επιτυχία αυτή οφείλεται, μεταξύ άλλων, στη συνεχή εξέλιξη της εφαρμογής. Μια εξειδικευμένη ομάδα άνω των 2.000 μηχανικών εργάζεται διαρκώς για τη βελτίωσή της, εστιάζοντας σε μια φιλική προς τον χρήστη διεπαφή, εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων, ευέλικτες επιλογές πληρωμής, αξιόπιστες εκτιμήσεις παράδοσης και άμεση εξυπηρέτηση πελατών, διασφαλίζοντας έτσι μια κορυφαία αγοραστική εμπειρία.

Το αποτύπωμα αυτό, εξάλλου, είναι αποτέλεσμα και συνεργασία με την ελληνική digital κοινότητα, καθώς, με βάση πηγές από την εταιρεία,  η Trendyol συνεργάζεται ενεργά με πάνω από 1.000 influencers, οι οποίοι έχουν δημιουργήσει περισσότερες από 15.000 δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τον τελευταίο χρόνο. Η Trendyol προετοιμάζεται για ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη στην ελληνική αγορά και στρατηγικός της στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση της τοπικής παρουσίας, μέσω της διεύρυνσης της γκάμας προϊόντων, της βελτιστοποίησης των επιλογών αγορών και της οικοδόμησης μεγαλύτερης εμπιστοσύνης με τους πελάτες, προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές.

Όπως δήλωσε πρόσφατα η Irem Yılandil, επικεφαλής διεθνούς επέκτασης της Trendyol Group, «είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την πρόοδό μας στην Ελλάδα μέχρι στιγμής – μια αγορά με τεράστιες, ανεκμετάλλευτες δυνατότητες. Η θερμή ανταπόκριση των Ελλήνων καταναλωτών υπήρξε εντυπωσιακή, ενώ η ταχεία ανάπτυξή μας επιβεβαιώνει τη δέσμευσή μας να αναβαθμίζουμε συνεχώς τις υπηρεσίες και τα προϊόντα μας. Κοιτάζοντας μπροστά, παραμένουμε αφοσιωμένοι στη δημιουργία μιας απρόσκοπτης και απόλυτα προσαρμοσμένης τοπικής εμπειρίας αγορών, προσφέροντας προσιτές λύσεις που θα ανταποκρίνονται στις συνεχώς εξελισσόμενες ανάγκες των πελατών μας».

Νέα καταστήματα στη διετία από την LC Waikiki

Η LC Waikiki ή επίσης γνωστή ως LCW, είναι μια αλυσίδα ετοίμων ενδυμάτων με έδρα την Κωνσταντινούπολη και έτος ίδρυσης το 1988 στο Παρίσι. Ανήκει στην οικογένεια Κucuk από το 1997. Η εταιρεία πήρε το όνομά της από την παραλία Waikiki στη Χαβάη και τα αρχικά γράμματα των γαλλικών λέξεων “Les Copains”, που σημαίνει “οι φίλοι”. Εν έτει 2025 η LC Waikiki έχει 1.300 καταστήματα και 55.000 υπαλλήλους σε 61 χώρες, σημειώνει ανάπτυξη πάνω από 50% τα τελευταία χρόνια και μέχρι το 2026 έχει ως στόχο να μπει και σε αναπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Αγγλία, η Γαλλία και η Γερμανία.

Στην ελληνική αγορά έκανε την είσοδο της το 2018 και μάλιστα εκτός Αθηνών στην Ξάνθη, διεκδικώντας μερίδιο από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο fast fashion, όπως η Zara και τα H&M. Γρήγορα επεκτάθηκε τόσο στην Αθήνα, όσο και στη βόρεια Ελλάδα και στην Πελοπόννησο (σε πόλεις όπως Κόρινθο, Πάτρα και σε νομούς όπου υπάρχει το τουρκικό στοιχείο, με αποτέλεσμα πλέον να βρίσκεται μια ανάσα πριν από τα 16 καταστήματα πανελλαδικά).

Σύμφωνα με πληροφορίες του Financial Report, στόχος της ελληνικής θυγατρικής είναι να αναπτύξει έως το 2026 ένα δίκτυο με 30 σημεία παράλληλα με το ηλεκτρονικό της κατάστημα. Το 2023, που αποτελεί την χρήση με τα τελευταία δημοσιοποιημένα στοιχεία για την τουρκική εταιρεία, το δίκτυο ενισχύθηκε με ένα νέο σημείο πώλησης, ανεβάζοντας την συνολική εγχώρια παρουσία της LC Waikiki σε 13 καταστήματα. Πηγές από την εταιρεία αναφέρουν ότι υπάρχει η θέληση ήδη από τα προηγούμενα χρόνια για περαιτέρω επέκταση, όμως, είναι δύσκολο, όπως και σε άλλες αλυσίδες, να βρεθεί το κατάλληλο προϊόν real estate σε πολλές πόλεις της Ελλάδας για να στεγάσει τα καταστήματα. Στο τέλος του 2023 ο τζίρος της αλυσίδας διαμορφώθηκε σε 33,2 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση κατά 43,7% σε σχέση με το 2022 όπου οι πωλήσεις είχαν ανέλθει σε 23,1 εκατ. ευρώ. Σε όρους κερδοφορίας το πρόσημο παρέμεινε αρνητικό, με τις ζημιές προ φόρων να διαμορφώνονται σε 478 χιλ ευρώ και τις καθαρές ζημιές σε 561 χιλ ευρώ.

Vakko: Στόχος για δύο καταστήματα μέσα στο 2025

Έχοντας στο χαρτοφυλάκιό της ένα σημαντικό brand, το οποίο ξεφεύγει από αυτά της fast fashion και πλησιάζοντας περισσότερο στην αγορά των πολυτελών ειδών και ιδρύοντας, στα χνάρια διάσημων οίκων ακόμα και πολυτελές ξενοδοχείο, αλλά και ακαδημία μόδας, η τουρκική εταιρεία Vakko σκέφτεται, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα τουρκικής επιχειρηματικής σελίδας να έρθει στην Ελλάδα μέσα στο 2025 και μάλιστα με δύο καταστήματα, ένα στην Αθήνα και ένα στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, υπάρχει κάτι που την κρατάει πίσω, όπως, επίσης, αναφέρεται στο ίδιο δημοσίευμα: Η δύσκολη οικονομική κατάσταση στη χώρα μας και η μειωμένη αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών.

Η συγκεκριμένη εταιρεία είναι, πάντως, έτοιμη, όταν το θελήσει να μπει στην εγχώρια αγορά ένδυσης, τουλάχιστον από εταιρικής πλευράς. Χαρακτηριστικό είναι ότι εδώ και τρία χρόνια, από τον Ιούνιο του 2022, έχει ιδρύσει την εταιρεία «VAKKO INVESTMENT ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», με τον διακριτικό τίτλο «VAKKO Μ.Α.Ε.». Η εταιρεία είχε αρχικό μετοχικό κεφάλαιο ύψους 500.000 ευρώ, το οποίο καταβλήθηκε ολόκληρο από την ιδρύτρια τουρκική ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Vakko Holding Anonim Sirketi».

Με έτος ίδρυσης το 1934, από τον επιχειρηματία Vitali Hakko,η Vakko ξεκίνησε το 1934 σαν ένα μικρό κατάστημα πιλοποιίας με την επωνυμία Şen Şapka (Χαρούμενα Καπέλα), Το επόμενο χρονικό διάστημα εξελίχθηκε σε έναν όμιλο πολυτελούς ένδυσης και εστίασης. Σήμερα, 91 χρόνια μετά, εξειδικεύεται σε high-fashion luxury προϊόντα, μέσα από μια σειρά πολλών συλλογών και καταστημάτων: Vakko Scarves, Vakko Men & Vakko Women, Vakko Couture, V2K Designers, Vakko Wedding, Vakkorama concept stores, W Collection Menswear , Vakko Home και Vakko Outlet. Στο χώρο της gourmet εστίασης και των τροφίμων έχει τα brands Vakko Chocolate, Vakko Tea Atelier, Vakko Coffee Atelier, το high-end patisserie concept Vakko Patisserie Petit Four και το γαλλικό εστιατόριο Vakko Bistrot.

Μadame Coco: Με στόχο άλλο ένα κατάστημα το 2025 

Το συγκεκριμένο τουρκικό brand, το οποίο δραστηριοποιείται στα είδη σπιτιού, ήρθε εν μέσω πανδημίας στην Ελλάδα και πλέον έχει τέσσερα καταστήματα στην Αθήνα, στο κέντρο, στη Γλυφάδα, στο Χαλάνδρι και τον Πειραιά. Η εταιρεία Madame Coco ιδρύθηκε το 2011 στοχεύοντας στον κλάδο των λευκών ειδών και διακόσμησης και εν έτει 2025, λειτουργεί 450 καταστήματα σε 22 χώρες όπως η Σερβία, το Καζακστάν και το Βέλγιο, έχοντας παράλληλα σε λειτουργία και το e-shop madamecoco.com.

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει πρόθεση από τα κεντρικά για άλλο ένα κατάστημα μέσα στο 2025.

Σημειώνεται, πάντως, ότι το 2023 είχε αποχωρήσει οριστικά από την Ελλάδα, μετά από πορεία 10 ετών περίπου η τουρκική μάρκα ειδών σπιτιού, English Home. 

Mαρία Μπακοπούλου

mariabakopoulou@financialreport.gr

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu