Ο νέος προϊοντικός κύκλος του ομίλου Stellantis που αφορά τις τεχνολογίες σε μοντέλα της Peugeot, Citroen και DS (πρώην όμιλος PSA) έχει ήδη παρουσιάσει τα πρώτα δείγματα δουλειάς. Μετά τις πρεμιέρες των νέων DS7, Citroen C5X και Peugeot 408, αλλά και τις αναβαθμίσεις των μοντέλων DS3 και Citroen C3, σειρά είχε το μοντέλο Peugeot 2008. Το μικρό SUV της Peugeot παρουσιάστηκε το 2013 ενώ στα τέλη του 2019 κυκλοφόρησε η δεύτερη γενιά που βασίστηκε στη νέα πλατφόρμα CMP και κυκλοφορεί μέχρι σήμερα.
Εκτός της ευρωπαικής αγοράς, το Peugeot 2008 διατίθεται επίσης στις αγορές της Βραζιλίας και Αργεντινής, στην Κίνα και εσχάτως στην Τουρκία. Σε αυτή τη 10χρονη πορεία του στις διεθνείς αγορές σημείωσε συνολικές πωλήσεις άνω του 1,8 εκατ. μονάδων μέχρι τα τέλη του 2022. Εξ’ αυτών περίπου 700.000 μονάδες αφορούν στην 2η γενιά του μοντέλου η οποία προσφάτως αναβαθμίστηκε στα σημεία.
Αισθητικά οι αλλαγές είναι λίγες. Ωστόσο δίνουν μια φρεσκάδα στο μοντέλο όπου το 2021 πρωταγωνίστησε στις πωλήσεις της κατηγορίας του στην ευρωπαική αγορά. Οι αλλαγές λοιπόν επικεντρώνονται εξωτερικά στο μπροστινό τμήμα όπου το 2008 υιοθετεί πλέον τη νέα “φωτιστική υπογραφή” της Peugeot έτσι όπως αποτυπώνεται στα νέα μοντέλα της μεγαλύτερης σειράς 508 και χαρακτηρίζεται από τους τρείς κάθετους φωτεινούς “όνυχες” που είναι ενσωματωμένοι στα μαύρα γυαλιστερά πλαίσια του προφυλακτήρα. Παράλληλα το σήμα της Peugeot είναι πιο μεγάλο ενώ μικρές αλλαγές έχουν γίνει και στην σχεδίαση των πίσω φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας LED.
Η αναβαθμισμένη σειρά Peugeot 2008 προσφέρεται σε έξι χρώματα αμαξώματος που σε κάποιες εκδόσεις συνδυάζονται με διχρωμίες οροφής. Νέα απόχρωση στην προσφερόμενη παλέτα είναι το λευκό Okenite, με μπλε-γκρι ανταύγειες. Η έκδοση GT θα διαθέτει διχρωμία με στάνταρ τη μαύρη οροφή. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν μαύρα καλύμματα στους εξωτερικούς καθρέφτες, ανεξάρτητα από το χρώμα του αμαξώματος που έχει επιλεγεί. Επίσης, υπάρχουν επιλογές από νέες ζάντες αλουμινίου από 16 έως 18 ίντσες.
Στο εσωτερικό έχουν αναβαθμιστεί οι επενδύσεις ενώ προαιρετικά στην έκδοση GT διατίθονται καθίσματα με Alcantara. Όλες οι εκδόσεις φέρουν πλέον κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών καθώς στα προηγούμενα μοντέλα οι πιο βασικές εκδόσεις είχαν οθόνη 7 ιντσών. Το γνώριμο ψηφιακό περιβάλλον i-Cockpit έχει εκσυγχρονιστεί ενώ το σύστημα infontainment διαθέτει τις ενημερωμένες εκδόσεις λογισμικού του i-Connect Advanced. Επιπροσθέτως στο εσωτερικό του 2008 θα βρείτε έναν νέο επιλογέα σχέσεων για το χειροκίνητο κιβώτιο που έχει σχεδιαστεί με βάση την εργονομία.
Η σειρά Peugeot 2008 εξυπηρετείται από τους γνώριμους κινητήρες βενζίνης PureTech απόδοσης 100 ή 130 ίππων αλλά και από τον πετρελαιοκινητήρα BlueHDi με 130 ίππους που συνδυάζεται μόνο με το αυτόματο κιβώτιο EAT-8. Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν σύστημα εξοικονόμηση καυσίμου Stop & Start και πληρούν τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων. Ωστόσο το πιο σημαντικά νέα αφορούν την ηλεκτροκίνητη έκδοση E-2008.
Μεγαλύτερη αυτονομία για το ηλεκτρικό 2008
Η ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου 2008 κυκλοφόρησε το 2020 και έχει μέχρι σήμερα καταγράψει πωλήσεις άνω των 75.000 μονάδων. Η πρόσφατη αναβάθμιση της σειράς έφερε στο προσκήνιο αλλαγές στην τεχνολογία του E-2008 που ανεβάζουν το εύρος αυτονομίας με μία φόρτιση από τα 345 χλμ. του προηγούμενου μοντέλου στα 406 χλμ. Αυτό επετεύχθη με τη χρήση μιας μεγαλύτερης συστοιχίας μπαταριών ενεργειακής χωρητικότητας 54 kWh (η προηγούμενη ήταν 50 kWh). Παράλληλα, βελτιώθηκε και η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα κατά 15% με την ισχύ να ανεβαίνει από τους 136 ίππους στους 156 ίππους.
Η ηλεκτρική σειρά εφοδιάζεται με δύο τύπου εσωτερικών φορτιστών δυναμικότητας 7,4 kW (μονοφασικός) ή έναν τριφασικό 11 kW (διατίθεται προαιρετικά). Αυτό σημαίνει πως σε ταχυφορτιστή 100 kW η φόρτιση της μπαταρίας από 20% σε 80% πραγματοποιείται σε μισή ώρα. Αντίστοιχα, σε φορτιστή wallbox 7,4 kW ο απαιτούμενος χρόνος είναι 40 ώρες και 40 λεπτά ενώ η φόρτιση από απλή οικιακή πρίζα (έως 3,2 kW) γίνεται σε 11 ώρες και 10 λεπτά.
Για την επόμενη χρονιά η εταιρεία προγραμματίζει την κυκλοφορία μιας υβριδικής έκδοσης 48V που θα εφοδιάζεται με έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα PureTech 136 ίππων μαζί με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων κι έναν ηλεκτροκινητήρα. Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος 48V φορτίζεται κατά την κίνηση του αυτοκινήτου και συνδυαστικά η λειτουργία του ηλεκτρικού μοτέρ με τον βενζινοκινητήρα επιτυγχάνουν μείωση της κατανάλωσης έως και 15% σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις 2008.
Πακέτα εξοπλισμού – τιμές
Η γκάμα εκδόσεων περιλαμβάνει τρία επίπεδα εξοπλισμού (Active, Allure και GT). Η βασική έκδοση Active προσφέρει εκτός των άλλων φώτα τεχνολογίας LED πίσω και ημέρας μπροστά, αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτροκίνητα παράθυρα και εξωτερικούς καθρέπτες, θύρα USB Type C κ.ά. Η αμέσως επόμενη έκδοση Allure προσφέρει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κάμερες παρκαρίσματος, keyless είσοδο και ενεργοποίηση κινητήρα, adaptive cruise control, περισσότερες θύρες USB και το σύστημα διασύνδεσης με εξωτερικές συσκευές i-Cockpit.
Τα αναβαθμισμένα Peugeot 2008 θα κυκλοφορήσουν στην ελληνική αγορά στα τέλη του τρέχοντος έτους. Αξίζει να σημειωθεί πως οι τιμές διάθεσης της υπάρχουσας σειράς 2008 έχουν ως βάση εκκίνησης τα 26.800 ευρώ και φθάνουν μέχρι τα 39.100 ευρώ. Η ηλεκτρική έκδοση E-2008 ξεκινά από τα 41.200 ευρώ και φθάνει μέχρι τα 47.200 ευρώ – τιμές χωρίς την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ από το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ”.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- ΣΟΚ στην Ισπανία: Εικόνες καταστροφής με πλημμύρες και 51 νεκρούς στη Βαλένθια
- ΟΔΔΗΧ: Στο 2,63% η απόδοση των 3μηνων εντόκων γραμματίων Δημοσίου
- Novartis: Ανασύρθηκαν από το αρχείο 21 μηνύσεις πολιτικών – Ποινικός έλεγχος κατά των δύο μαρτύρων
- ΥΠΠΟ: Στα 63,874 εκατ. ευρώ οι δαπάνες για έργα σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους το 2023
- ΔΥΠΑ: 148 εργαστήρια ομαδικής συμβουλευτικής τον Νοέμβριο
- “Πράσινο” φως και από την Αρχή Ανταγωνισμού της Πολωνίας για το deal ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή – Masdar
- Κομισιόν: Θα ψάξει μέτρα για την αποφυγή ακραίων αυξήσεων στη χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας
- Ευρωζώνη: Στο 0,4% η ανάπτυξη στο γ’ τρίμηνο 2024
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις