Επιχειρήσεις

Αegean: Τι σημαίνει η απόκτηση μετοχών της ισπανικής Volotea

Ο CEO της Aegean, Δημήτρης Γερόγιάννης, ο CEO της Volotea, Kαρλος Μουνιόθ και ο Πρόεδρος Ευτύχης Βασιλάκης

Οι δύο εταιρείες που συνεργάζονται ήδη εμπορικά από το 2021 προχώρησαν στο δεύτερο στενότερο βήμα συνεργασίας

Μια στρατηγική συνεργασία στο μοντέλο άλλων πρόσφατων συμπράξεων (όπως έχει γίνει τα τελευταία χρόνια ανάμεσα σε γνωστές ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες όπως η Lufthansa με την Alitalia) με μακροπρόθεσμα οφέλη είναι αυτή που ανακοινώθηκε την Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου σε ειδική εκδήλωση, μεταξύ της low cost αεροπορικής εταιρείας της Ισπανίας, Volotea και της Aegean. Στην εκδήλωση ήταν παρών οι επιτελείς της Aegean και ο Ισπανός CEO της Volotea, Κάρλος Μουνιόθ.

Η εμπορική συνεργασία των δύο εταιρειών μέτρα ήδη τρία χρόνια από το 2021, όταν συμφώνησαν για κοινούς προορισμούς, κάτι το οποίο σταδιακά έφερε και το ενδιαφέρον και από τις δύο πλευρές για διεύρυνση αυτής της σύμπραξης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Aegean: Επενδύει 25 εκατ. ευρώ στην ισπανική αεροπορική εταιρεία Volotea

Η ισπανική εταιρεία είναι ένας από τους μεγαλύτερους low cost αερομεταφορείς στην Ευρώπη - Θα μετέχει σε αύξηση κεφαλαίου μέσω έκδοσης δανείου με δικαίωμα συμμετοχής στα κέρδη

Το ενδιαφέρον αυτό επικυρώθηκε από την επένδυση της Aegean, καταρχήν με 25 εκατ. ευρώ, αποκτώντας, στην παρούσα φάση, μέσω αύξησης κεφαλαίου μαζί με άλλους ήδη υφιστάμενους επενδυτές το 13% της εταιρείας.

Κατά τον πρόεδρο της Aegean, Ευτυχή Βασιλάκη τέτοιου μεγέθους συνεργασίες γίνονται μόνο με αυτόν τον τρόπο, δηλαδή μέσω σύμπραξης και όχι μέσω εξαγορών ή δημιουργίας από την αρχή και έχουν ξεκινήσει, ήδη, από το 2019 στην Ευρώπη. “Θεωρούμε ότι από αυτή την επένδυση θα έχουμε προστιθέμενη αξία τα επόμενα χρόνια, μέσα στην πενταετία, Μπορούσαμε να προχωρήσουμε σε αυτή την κίνηση, έχουμε 700 εκατ. ευρώ ταμειακά διαθέσιμα, δεν θα λείψουν από κάπου αλλού τα χρήματα από αυτή την επένδυση. Δεν θα προχωρούσαμε σε αυτή, χωρίς να υπήρχε μια στρατηγική συνεργασία με τη Volotea» υπογράμμισε.

Ο ίδιος, εξάλλου, σε ερώτηση αν αυτό το ποσοστό στη Volotea μπορεί να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο, τονίζοντας, ωστόσο, ότι είναι ακόμα πάρα πολύ νωρίς για να συζητηθεί κάτι τέτοιο. «Είναι μια αφετηρία από την οποία ξεκινάμε και βλέπουμε πως θα πάει η συνεργασία» ανέφερε στο περιθώριο της σχετικής εκδήλωσης.

Εν προκειμένω, με αεροπορικούς όρους, η συνεργασία θα ξεκινήσει από την αύξηση των πτήσεων από περιφερειακά αεροδρόμια όπως Ηράκλειο, Κρήτη, ενώ τα επόμενα χρόνια θα καθοριστεί το αν θα υπάρξουν και άλλα κοινά δρομολόγια, νέες συνδέσεις με πτήσεις κλπ. Κατά όσα αναφέρθηκαν από τα αρμόδια στελέχη, το 2026 και το 2027 θα είναι οι δύο χρονιές που θα γίνουν οι πιο σημαντικές αλλαγές σε ό,τι αφορά τα πτητικά δρομολόγια.  Επίσης, όπως τονίστηκε, το επόμενο χρονικό διάστημα, υπό όρους θα μπορέσει να γίνει χρήση της τεχνικής βάσης της Aegean από τη Volotea όπως και των, νέας γενιάς, simulators της εταιρείας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην παρούσα φάση, μετά την υπογραφή της συμφωνίας, η Aegean έχει δικαίωμα για παρουσία στα ΔΣ της Volotea, χωρίς ψήφο προς το παρόν, ενώ σε δεύτερο χρόνο, θα υπάρξει και συμμετοχή ενός προσώπου από την Aegean ως μέλος ΔΣ στο Διοικητικό Συμβούλιο της ισπανικής αεροπορικής εταιρείας.

Οι εταιρείες, εξάλλου, όπως δηλώθηκε σε όλους τους τόνους από τους διοικούντες θα εξακολουθήσουν να ακολουθούν διακριτές πορείες, παρά τη μετοχική συμμετοχή της Aegean: «Πάμε τη συνεργασία μας σε άλλο επίπεδο, διατηρώντας την αυτονομίας μας» τονίστηκε χαρακτηριστικά.

800 εκατ. ευρώ τζίρο για το 2024 και 2000 εργαζομένους

Η Volotea πάντως δεν είναι μια τυχαία περίπτωση low cost εταιρείας, καθώς, παρότι ξεκίνησε εν μέσω οικονομικής κρίσης.  Με δώδεκα χρόνια πορείας και βάσεις σε χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία και η Ελλάδα είναι από τις αεροπορικές εταιρείες εκείνες που συνδέουν μικρομεσαίου μεγέθους πόλεις της Ευρώπης με πιο μεγάλες πρωτεύουσες, ενισχύοντας τον τουριστικό όγκο από τις περιφέρειες των χωρών

Εν έτει 2024, διαθέτει 22 βάσεις σε όλη την Ευρώπη, 44 αεροσκάφη και 2000 εργαζομένους, με εκτίμηση για κύκλο εργασιών 800 εκατ. ευρώ.

Δημιουργήθηκε από τους πρώην ιδρυτές της Vueling, Carlos Muñoz και Lázaro Ros και ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στις 5 Απριλίου 2012, από το Αεροδρόμιο Marco Polo της Βενετίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες από ξένα δημοσιεύματα, η εταιρεία υποστηρίζεται από τρία ιδιωτικά μετοχικά κεφάλαια, δύο από την Ευρώπη και ένα από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Κατά όσα τονίστηκε, μάλιστα, από τον κ. Munoz, η εταιρεία ενδιαφέρεται για εισαγωγή στο Χρηματιστήριο, κάτι το οποίο είναι πιθανό να γίνει το 2025.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu