Καθιερώνεται νέο σύστημα με το οποίο θα διενεργούνται online πολλαπλοί έλεγχοι κάθε χρόνο
Στην άκρη βάζει το ΥΠΟΙΚ το αναποτελεσματικό σύστημα διασταυρώσεων που ισχύει σήμερα το οποίο δεν έχει εμποδίσει να κυκλοφορούν στους δρόμους πάνω από μισό εκατομμύριο ανασφάλιστα οχήματα.
Με νομοσχέδιο που καταθέτει προς δημόσια διαβούλευση μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα, καθιερώνεται νέο σύστημα με το οποίο θα διενεργούνται online πολλαπλοί έλεγχοι κάθε χρόνο (ενδεχομένως ανά 3 ή 4 μήνες σε πρώτη φάση ή και συχνότερα στη συνέχεια κάθε 1-2 μήνες) αντί για μία φορά στα 5 ή 10 χρόνια, όπως συνέβαινε πρακτικά μέχρι τώρα.
Με το ίδιο νομοσχέδιο, αλλαγές έρχονται και στα πρόστιμα που επιβάλλονται για αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο από ΚΤΕΟ.
Το 2013, στο πλαίσιο Ευρωπαϊκής Οδηγίας και τότε, θεσπίστηκε για πρώτη φορά σύστημα ηλεκτρονικών ελέγχων για οχήματα που έχουν δηλωθεί σε κυκλοφορία αλλά δεν είχαν ασφαλιστική κάλυψη. Υπό την απειλή προστίμων, το μέτρο στάθηκε αφορμή να ασφαλιστούν άμεσα 300.000 ΙΧ αυτοκίνητα, φορτηγά και μοτοσυκλέτες, που κυκλοφορούσαν ανασφάλιστα.
Το μέτρο ατόνησε, όμως, στη συνέχεια. Το 2018 έγινε διασταύρωση, που εντόπισε 385.000 ιδιοκτήτες να μην έχουν ασφαλίσει τα οχήματά τους. Άλλη μια διασταύρωση το 2019 είχε μάλλον πενιχρά αποτελέσματα, αφού ελάχιστοι από όσους εντοπίστηκαν υποχρεώθηκαν τελικά να ασφαλιστούν.
Πρωταρχική αιτία της αποτυχίας εφαρμογής των ελέγχων θεωρήθηκε το ότι γίνονταν χειροκίνητα και τα αρχεία των συναρμοδίων υπηρεσιών και υπουργείων δεν ήταν ορθά επικαιροποιημένα και προσβάσιμα.
Για να ξεπεραστούν τα προβλήματα, ετοιμάζεται νέο νομοσχέδιο που θα παρουσιαστεί στο β΄εξάμηνο της χρονιάς και καθιερώνει ότι οι έλεγχοι θα γίνονται ψηφιακά.
Εκτός από τον τρόπο ελέγχου, αλλάζει και ο τρόπος επιβολής των κυρώσεων, ώστε να μη μένει ανεφάρμοστο το μέτρο.
Σήμερα οι παραλείψεις ασφάλισης οχημάτων, εντοπίζονται μόνο από τυχαίους επιτόπιους ελέγχους της Ελληνικής Αστυνομίας.
Οι νέες διατάξεις θα κατατεθούν σε σχέδιο νόμου του ΥΠΕΘΟ, με τίτλο «Ενσωμάτωση Οδηγίας 2021/2118 για την υποχρεωτική ασφάλιση ευθύνης από την κυκλοφορία (Motor Insurance Directive – MID)». Θα θεσπίζεται η περιοδικότητα των ελέγχων για να διενεργούνται τακτικά και σε μόνιμη βάση μέσω ηλεκτρονικών διασταυρώσεων, τουλάχιστον κάθε τρεις μήνες ή και συχνότερα.
Με βάση στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, τουλάχιστον 500.000 οχήματα κυκλοφορούν σήμερα ανασφάλιστα. Ο νέος μηχανισμός εντοπισμού ανασφάλιστων οχημάτων θα μπορεί να εντοπίζει άμεσα ποια είναι αυτά και οι ιδιοκτήτες τους.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Πιερρακάκης: Το θέμα χρηματοδότησης της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας έχει δρομολογηθεί
- Northvolt: Παραιτήθηκε ο CEO Πίτερ Κάρλσον μετά την αίτηση πτώχευσης
- Εθνική Ελλάδας: Με αντίπαλο τη Σκωτία για την άνοδο στη League A του Nations League!
- De Telegraaf: Συνάντηση του επικεφαλής του NATO Μαρκ Ρούτε με τον Ντόναλντ Τραμπ
- Ισπανία: Πρόστιμο 179 εκατ. ευρώ σε 5 αεροπορικές εταιρείες για «καταχρηστικά» τέλη αποσκευών καμπίνας
- COP29: Τι προβλέπει το προσχέδιο της χρηματοδοτικής συμφωνίας για το Κλίμα
- Παμ Μπόντι: Η πρώην εισαγγελέας της Φλόριντα και συνήγορος του Ταμπ, νέα υπ. Δικαιοσύνης
- Τζιτζικώστας: Αφοσιωμένος στο κοινό μας όραμα για μια καλύτερη Ευρώπη
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις