Επιχειρήσεις

15+1 trends που πρέπει να ακολουθήσουν oι επιχειρήσεις το 2025

Tί ρόλο θα παίξουν η Generative AI, η ενσυναίσθηση και η συμπερίληψη

Ανθρωποκεντρικές, αλλά και γύρω από την τεχνολογία και την τεχνητή νοημοσύνη είναι οι 15 +1 τάσεις για το επιχειρείν το 2025, σύμφωνα με την Coursera, την εταιρεία που βρίσκεται πίσω από τα εξειδικευμένα εξ αποστάσεως μαθήματα για τους εργαζόμενους στις επιχειρήσεις.

Πρόκειται, όπως τονίζουν τα στελέχη της Coursera, για «τις επιχειρηματικές τάσεις που επηρεάζουν τις προτεραιότητες, τις ευκαιρίες και την απόδοση μιας εταιρείας». Είναι, δε, συχνά το αποτέλεσμα αλλαγών στη συμπεριφορά των καταναλωτών, απαιτήσεις της αγοράς, οικονομικές διακυμάνσεις, πολιτικά γεγονότα, κανονιστικές αλλαγές και τεχνολογικές προόδους.

Ας δούμε ποιες είναι αυτές για το 2025:

1. Generative AI

Τα εργαλεία GenAI βοηθούν τους οργανισμούς σε όλες τις βιομηχανίες να αναπτύξουν περιεχόμενο κειμένου, ήχου και βίντεο, καθώς και κώδικα προγραμματισμού υπολογιστών, σχέδια προϊόντων, εικονικά περιβάλλοντα και προσομοιώσεις για μια ποικιλία επιχειρηματικών καταστάσεων. Για παράδειγμα, μια νεοσύστατη εταιρεία θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το ChatGPT για να αναπτύξει περιεχόμενο εβδομάδων για μια καμπάνια αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας. Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να επιταχύνει αυτές τις διαδικασίες και να επιτρέψει σε άτομα χωρίς τεχνική εξειδίκευση σε μια συγκεκριμένη περιοχή να εξερευνήσουν πιθανότητες.

2. Ηλεκτρονικό εμπόριο
Τα τελευταία χρόνια, το ηλεκτρονικό εμπόριο γνώρισε ταχεία ανάπτυξη, δίνοντας τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να επεκτείνουν την εμβέλειά τους στις παγκόσμιες αγορές, να πουλήσουν προϊόντα απευθείας στους καταναλωτές και ακόμη και να αναπτύξουν εμπειρίες αγορών επαυξημένης πραγματικότητας. Σύμφωνα με τη Statista, τα έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο στις ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθούν κατά περισσότερα από 388 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2024 και 2029, κάτι που το κάνει trend και αυτή τη χρονιά.

3. Εξ αποστάσεως εργασία, μάθηση και κατάρτιση

Η εξ αποστάσεως εργασία έγινε απίστευτα σημαντική κατά τη διάρκεια της πανδημίας και παραμένει μια δημοφιλής προσέγγιση. Τα μοντέλα απομακρυσμένης εργασίας επιτρέπουν στον επιχειρηματικό κόσμο να λειτουργεί χωρίς να βασίζεται σε φυσικούς χώρους. Οι εταιρείες μπορούν να προσελκύσουν παγκόσμια ταλέντα, να εκπαιδεύσουν τους υπαλλήλους τους και να συνδεθούν με πελάτες χρησιμοποιώντας εργαλεία ψηφιακής συνεργασίας. Αυτό μπορεί να τους επιτρέψει να μειώσουν το μέγεθος του γραφείου τους. Τα άτομα που εργάζονται εξ αποστάσεως μπορούν συχνά να έχουν καλύτερη ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και να αναβαθμιστούν γρήγορα σε διάφορες διαδικτυακές πλατφόρμες εκπαίδευσης.

4. Αυξημένη έμφαση στις δεξιότητες στο χώρο εργασίας

Με την άνοδο των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης και την αυτοματοποίηση εργασιών, όπως η διεκπεραίωση ερωτήσεων ρουτίνας πελατών ή ο προγραμματισμός αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι εργοδότες εκτιμούν όλο και περισσότερο τις δεξιότητες στο χώρο εργασίας και τις βλέπουν ως ζωτικής σημασίας για την επιτυχία. Οι δεξιότητες στο χώρο εργασίας, που ονομάζονται επίσης ανθρώπινες δεξιότητες ή μαλακές δεξιότητες, αναφέρονται σε ικανότητες όπως η επικοινωνία, η ενσυναίσθηση ή η ηγεσία που φέρνουν ένα ανθρώπινο στοιχείο στις πιο τεχνικές πτυχές της εργασίας.

5. Προσλήψεις βάσει δεξιοτήτων

Αυτές τις μέρες, όλο και περισσότερες εταιρείες υιοθετούν πρακτικές προσλήψεων που βασίζονται σε δεξιότητες για να βρουν υποψηφίους με τις κατάλληλες δεξιότητες για μια θέση εργασίας, ανεξάρτητα από τα πτυχία ή άλλα διαπιστευτήριά τους. Ενδεικτικό είναι ότι, σύμφωνα με την έκθεση προσλήψεων βάσει δεξιοτήτων του 2023 της TestGorilla, πάνω από το 70% των ερωτηθέντων είπε ότι η πρόσληψη βάσει δεξιοτήτων είναι πιο αποτελεσματική από τα βιογραφικά και βλέπουν τα εργαλεία πρόσληψης που βασίζονται σε δεξιότητες ως αποτελεσματικές πρακτικές.

6. Βιώσιμες πρακτικές

Με την αυξανόμενη ανησυχία για το περιβάλλον και τη ζήτηση των καταναλωτών για φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα, οι εταιρείες οφείλουν να εστιάζουν περισσότερο από ποτέ στη βιωσιμότητα. Τα παραδείγματα περιλαμβάνουν την κυκλική οικονομία, όταν τα προϊόντα σχεδιάζονται, παράγονται, καταναλώνονται και ανακυκλώνονται, με στόχο τη μείωση των απορριμμάτων και τη μεγιστοποίηση της απόδοσης.

Αυτό σημαίνει και την αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με το «greenwashing», όταν δηλαδή οι εταιρείες δίνουν υπερβολική έμφαση σε μια φιλική προς το περιβάλλον πτυχή ενός προϊόντος, ενώ επισκιάζουν τις επιζήμιες πτυχές του.

Επίσης, σημαντική είναι η συμμόρφωση με τους κανονισμούς, που απαιτεί από τις εταιρείες να πληρούν φιλικά προς το περιβάλλον πρότυπα μέσω αναφορών, αξιολογήσεων και επισήμανσης προϊόντων.

7. Τιμολόγηση με βάση τη συνδρομή

Οι συνδρομές αναφέρονται όταν οι πελάτες πληρώνουν μια επαναλαμβανόμενη χρέωση για να αποκτήσουν πρόσβαση σε μια υπηρεσία, όπως η ροή πολυμέσων, ή να λαμβάνουν προϊόντα που χρειάζονται σε συνεχή βάση. Αυτή η στρατηγική τιμολόγησης και το επιχειρηματικό μοντέλο επιτρέπει στις εταιρείες να δημιουργούν επαναλαμβανόμενα (και προβλέψιμα) έσοδα και να ενθαρρύνουν μακροπρόθεσμες σχέσεις με τους πελάτες. Οι συνδρομές, εξάλλου, προσφέρουν στους πελάτες εύκολες και ευέλικτες επιλογές αγορών.

8. Στρατηγικές συνεργασίες

Η εταιρική σχέση επωνυμίας, που ονομάζεται επίσης co-branding και brand-to-brand marketing, είναι όταν οι εταιρείες συνεργάζονται με άλλα brands, για να προσφέρουν στους πελάτες μοναδικές εμπειρίες, να διευρύνουν την απήχησή τους και να βελτιώσουν την εικόνα της επωνυμίας τους. Για να δημιουργηθούν στρατηγικές συνεργασίες, οι εταιρείες θα πρέπει να αναζητήσουν brands που μοιράζονται παρόμοιες αξίες, αγορές-στόχους ή επιχειρηματικούς στόχους χωρίς να ανταγωνίζονται άμεσα μαζί σας για πελάτες. Συνεργαζόμενοι με ένα εξίσου γνωστό brand, δημιουργείται, επίσης, όραμα για νέα προϊόντα, υπηρεσίες ή εκδηλώσεις, αλλά και υποδομή για αποκλειστικό περιεχόμενο.

9. Διεύρυνση των παροχών των εργαζομένων

Καθώς οι εταιρείες ανταγωνίζονται συνεχώς για τα καλύτερα ταλέντα, η επέκταση των παροχών των εργαζομένων έχει αναδειχθεί ως τάση που βοηθά στην υποστήριξη της ευημερίας των εργαζομένων. Εκτός από τις αποζημιώσεις, τα επιδόματα υγείας, τις αποδοχές αποδοχών και τα προγράμματα συνταξιοδότησης, οι εταιρείες προσφέρουν όλο και περισσότερο άλλα προνόμια, όπως προγράμματα αναγνώρισης, ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης, παροχές φροντίδας, επιδοτήσεις στέγασης και προγράμματα δέσμευσης εργαζομένων.

10. Πολύ νέες τεχνολογίες
Οι πολύ νέες τεχνολογίες περιλαμβάνουν την επαυξημένη πραγματικότητα (AR), την εικονική πραγματικότητα (VR) και τη μικτή πραγματικότητα (MR) και προσφέρουν στις επιχειρήσεις νέους τρόπους ανάπτυξης προϊόντων, ικανοποίησης πελατών και εκπαίδευσης εργαζομένων. Τα παραδείγματα περιλαμβάνουν:
• Τρισδιάστατη μοντελοποίηση για πρωτότυπα προϊόντων
• Προσομοιώσεις εκπαίδευσης
• AR για οπτικοποίηση προϊόντων πριν από την αγορά
• Τρισδιάστατη απεικόνιση δεδομένων
• Εκστρατείες μάρκετινγκ AR

11. Διαφορετικότητα, Ισότητα και Συμπερίληψη

Οι προσπάθειες για τη διαφορετικότητα, την ισότητα και την ένταξη όλων των κοινωνικών ομάδων στην αγορά εργασίας έχουν αυξηθεί σε σημασία, καθώς οι εταιρείες βλέπουν τον θετικό αντίκτυπο της προώθησης περιβαλλόντων χωρίς αποκλεισμούς για την επιχειρηματική δραστηριότητα. Με ένα ισχυρό πρόγραμμα συμπερίληψης σε εφαρμογή, οι εταιρείες μπορούν να προσελκύσουν και να διατηρήσουν κορυφαία ταλέντα και να προωθήσουν τη συμπερίληψη πέρα ​​από το χώρο εργασίας.

12. Προσέγγιση της Gen Z

Καθώς η Gen Z ενηλικιώνεται, εισέρχεται στο εργατικό δυναμικό και αποκτά αγοραστική δύναμη, οι επιχειρήσεις σκέφτονται πώς να προσεγγίσουν αποτελεσματικά αυτούς τους καταναλωτές. Η Gen Z έχει μοναδικά χαρακτηριστικά που πρέπει να σκεφτούν οι επιχειρήσεις κατά την ανάπτυξη προϊόντων και εκστρατειών μάρκετινγκ. Αυτά τα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν ψηφιακή δεινότητα, προτίμηση για γρήγορο και πρωτότυπο περιεχόμενο, τάση για αγορές, αναζήτηση στο διαδίκτυο και αναζήτηση ψυχαγωγίας σε κινητές συσκευές.

13. Εξατομίκευση – Προσωποποίηση εμπειριών 

Η προσφορά εξατομικευμένων εμπειριών στους πελάτες σε κάθε σημείο επαφής έχει καταστεί απαραίτητη για τις επιχειρήσεις, καθώς αυτή η προσέγγιση μπορεί να οδηγήσει σε επαναλαμβανόμενες αγορές και στην αφοσίωση των πελατών. Με μια ισχυρή διαδικασία τμηματοποίησης πελατών και τη χρήση εργαλείων διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM), η κάθε εταιρεία μπορεί να να δημιουργήσει εμπειρίες που έχουν βαθιά απήχηση στους πελάτες της και να προσελκύουν τα μοναδικά γούστα, τις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους.

14. Αξιακό marketing
Αυτή η προσέγγιση στο μάρκετινγκ επιτρέπει στις εταιρείες να επικοινωνούν τις βασικές αξίες, την αποστολή και τον σκοπό τους στους πελάτες, ενώ μπορεί να εμπνεύσει την πίστη των πελατών και τη συγγένεια με το brand.

Παραδείγματα αξιών με τις οποίες μπορεί να συνδεθεί η πελατειακή βάση μιας εταιρείας περιλαμβάνουν έννοιες όπως κοινωνική ευθύνη, βιωσιμότητα, αυθεντικότητα και διαφάνεια, ποιότητα, εστίαση στον πελάτη και τις ανάγκες του.

15. Ενίσχυση της διαδικτυακής κοινότητας

Οι επιχειρήσεις χτίζουν και καλλιεργούν ολοένα και περισσότερο διαδικτυακές κοινότητες σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν πελάτες με τις επωνυμίες, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Οι διαδικτυακές κοινότητες επιτρέπουν στους πελάτες να συνδέονται, να κάνουν ερωτήσεις, να μοιράζονται εμπειρίες και να λαμβάνουν βοήθεια για το προϊόν. Οι διαδικτυακές κοινότητες μπορούν επίσης να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αξιοποιηθούν προγράμματα μάρκετινγκ συνεργατών και επιρροών και να προωθηθεί περιεχόμενο που δημιουργείται από πελάτες, όπως φωτογραφίες, βίντεο, κριτικές και μαρτυρίες.

16. Εξυπηρέτηση πελατών μέσω Chatbot

Είναι κάτι που θα χρησιμοποιηθεί ακόμα πιο ευρέως το 2025, κατά τα στελέχη της Coursera. Η εξυπηρέτηση πελατών μέσω Chatbot χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη και τον αυτοματισμό για να χειριστεί τα ερωτήματα των πελατών. Αυτά τα εργαλεία μπορούν να μειώσουν τους χρόνους αναμονής του γραφείου υποστήριξης, να λάβουν απαντήσεις στους πελάτες και να συνδέσουν τους πελάτες με τον κατάλληλο ανθρώπινο παράγοντα.

Τα chatbots μπορούν επίσης να συλλέξουν πολύτιμες πληροφορίες από τους πελάτες, συμπεριλαμβανομένων των παραπόνων τους, συχνών ερωτήσεων και σχολίων τους, με στόχο, πλέον, αυτά τα δεδομένα να βοηθήσουν στη βελτίωση των υπηρεσιών των εταιρειών.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu