Πέμπτη, 08 Δεκεμβρίου 2022 - Αθήνα: 16,91 C Weather icon (αραιές νεφώσεις)

Ο «θάνατος» της μεζονέτας και το κυκλοφοριακό έριξαν τη ζήτηση ακινήτων στα βόρεια προάστια


Σχόλια

Υστέρηση παρατηρείται τα τελευταία χρόνια ως προς την ζήτηση αγοράς ακινήτων στα βόρεια προάστια, σε σχέση τόσο με τα νότια όσο και με το κέντρο της Αθήνας.

Για ποιοι λόγο τα βόρεια προάστια δεν ακολούθησαν το ράλι των νοτίων; Τρεις είναι, σύμφωνα με τον Λευτέρη Ποταμιάνο, Πρόεδρο του Συλλόγου Μεσιτών Αθηνών - Αττικής, οι λόγοι.

Ο πρώτος, το κυκλοφοριακό το οποίο συνεχίζει να ταλαιπωρεί τις περισσότερες περιοχές που ανήκουν στα βόρεια προάστια καθώς και η έλλειψη μέσων μαζικής μεταφοράς.

"Δεν υπάρχει μετρό και τραμ, παρά μόνο η Κηφισίας η οποία τις περισσότερες ώρες της ημέρας είναι μποτιλιαρισμένη, όπως επίσης και ο Κηφισός. Ως εκ τούτου το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται στις περιοχές των βορείων προαστίων αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για την ζήτηση ακινήτων", αναφέρει ο κ. Ποταμιάνος.

"Θα δούμε αύξηση των τιμών μόνο όταν τελειώσουν τα έργα", τονίζει.

Να σημειωθεί ότι η Αττικό Μετρό σχεδιάζει την επέκταση της γραμμής 4 προς τα βόρεια προάστια, ένα έργο που ωστόσο δεν αναμένεται να δούμε σύντομα.

Πρόκειται για το τμήμα Γουδή-Μαρούσι, με σήραγγα μήκος 14 χλμ., που θα έχει τους σταθμούς: Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση.

Η επέκταση αυτή θα εξυπηρετεί και τη διασύνδεση της Γραμμής 4 στον σταθμό "Κατεχάκη" με τη Γραμμή 3, στον σταθμό "Κηφισιά" με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και στον σταθμό "Μαρούσι" με τη Γραμμή 1.

Υπενθυμίζεται ότι από το 2000, όταν ξεκινούσε η πρώτη φάση του Μετρό της Αθήνας, η διέλευσή του κατά μήκος της Λ. Κηφισιάς ήταν ένα από τα βασικά ζητήματα που είχαν θέσει οι συγκοινωνιολόγοι. Ωστόσο μέχρι και και σήμερα, ο κεντρικός οδικός άξονας, ο οποίος συνδέει το κέντρο της Αθήνας με τον Βόρειο Τομέα, δεν έχει επαρκή συγκοινωνιακή κάλυψη, με αποτέλεσμα οι οδηγοί καθημερινά να ταλαιπωρούνται.

Το τέλος της μεζονέτας

Ο δεύτερος λόγος που τα βόρεια προάστια "έμειναν πίσω", οφείλεται και στο "τέλος της μεζονέτας".

Σύμφωνα με τον κ. Ποταμιάνο την προηγούμενη 10ετία - 15ετία κυριαρχούσε η κατασκευή μεζονετών τριών ή τεσσάρων ορόφων, 200 ή 300 τετραγωνικών μέτρων. Οι περισσότερες χτίστηκαν στα βόρεια προάστια. Πλέον ο τύπος αυτός κατοικίας έχει μείνει σχεδόν στα αζήτητα καθώς κρίνεται ασύμφορη και κοστοβόρα η συντήρηση τους.

Πλέον οι νέες μεζονέτες εκτείνονται σε ένα επίπεδο (με την αποκλειστική χρήση κήπου), γεγονός που της καθιστά πιο λειτουργικές και πιο "οικονομικές".
Όσον αφορά τον τρίτο λόγο είναι ότι τα βόρεια προάστια μπορεί να διαθέτουν πράσινο, δεν διαθέτουν όμως... θάλασσα.

"Για τους περισσότερους η ύπαρξη θάλασσας αποτελεί σημαντικό παράγοντα επιλογής για την αγορά ακινήτου. Για το λόγο αυτό τα νότια προάστια είχαν και έχουν μεγαλύτερη ζήτηση", τονίζει ο κ. Ποταμιάνος.

Όσον αφορά τις τιμές αγοράς ακινήτων στα βόρεια προάστια, είναι ακριβότερα στις περιοχές εκείνες που βρίσκονται πιο κοντά στο κέντρο, όπως στο Χαλάνδρι και στο Μαρούσι.

Σε αυτές, οι τιμές για ένα σπίτι 100 τετραγωνικών, 20 ετίας κυμαίνονται στα 2.300 με 2.700 ευρώ το τετραγωνικό, ενώ στις περιοχές από την Κηφισιά και πάνω (Ερυθραία, Διόνυσος, Άνοιξη κ.α.) οι τιμές είναι χαμηλότερες και κυμαίνονται στα 2.000 ευρώ το τετραγωνικό.

Σχόλια: